IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 19 juni 2010

eigen tuin


        
Na alle foto's van al die mooie engelse tuinen ,is er in mijn eigen tuin ook weer  van alles in groei en bloei...
Juni is een echte tuinmaand waar alles flink in bloei staat.
 Helaas heeft het de afgelopen weken flink gewaaid en hier in de polder met oostenwind pal achter onze huis,
waait er ook vaak het een en ander plat...maar ja ; dat hoort bij de polder.


Het paadje van de dijk naar beneden langs mijn huis...

Hetzelfde paadje naar boven....


De woonkamer met het erkertje kijkt uit op de vaart en ligt in de dijk gebouwd.
De kamperfoelie en witte roos Sneeuwwitje beginnen nu flink te groeien langs het raam+ het ruikt sávonds heerlijk!
 
In het raam zie je het water en de trekschuit weerspiegeld...



Beneden is de ingang , de keuken en de badkamer, op zolder de slaapkamers.
Klein, MAAR FIJN....

Vorige week kochten we een gietijzeren onderstel en met een paar oude planken,maakte mijn man er een tafeltje van.
Kan hij precies sávonds zijn krantje in de zon nog lezen....



Hier eten we vaak  met z'n 5en aan de grote tafel.

Dit plekje heb ik deze week gemaakt.In engeland kon je ook planten kopen en deze combinatie van donkerrood/paars/roze heb ik meegenomen.De grote papaver Patty's Plum is nu uitgebloeid, maar is prachtig oudroze...

Zeeuwsknoopje;Ruby's Wedding en een donkerroodbladige geranium.

Zo heb ik ook nog een leuke herinnering aan mijn tuinenreis!

20 opmerkingen:

Anna zei

wat heb jij een mooie tuin zeg!
die engelse waren mooi hoor maar die van jou doet er niet onder!!!
gr. en lekker genieten!

Madelief zei

Hoi Fleur,

Jullie tuin en huis zijn echt prachtig! Ik ben wel drie keer door de foto's gescrolled om alles goed te kunnen bekijken. Leuk ook dat niveau verschil in jullie tuin en het prachtige uitzicht over het weiland. Echt een droom! Je planten staan er ondanks de wind nog prima bij. Ik ben er nog steeds niet uit waar je woont. Voor mijn gevoel ben ik nog niet langs je huis gefietst!

Een fijn weekend!

Lieve groet, Madelief

Home and Lifestyle zei

Wat heb je alles al mooi in bloei staan en de schade van de wind lijkt op de foto's erg mee te vallen! Hoop dat dat in het echt ook zo is!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Logement it Foarhus zei

Wat een lust voor het oog, heerlijk zo<n prachtige wilde tuin, al weet ik hoeveel werk het is om de tuin zo te laten ogen. Wat kun je genieten van je eigen stek he? Heel fijn weekend en dat we nog vaak van die prachtige foto,s te zien krijgen,

groetjes Pauline

willy zei

Je tuin is prachtig en doet niet onder voor een Engelse.
Veel plezier alvast met je boeken. Ik ben wel benieuwd welke je van Carl Larsson hebt besteld.
Fijn weekend, groetjes

@nne zei

Kortom prachtig ... en wat een lief egeltje! Met vriendelijke groet, @nne

Musje zei

Ow wauw wat prachtig je tuin,het straalt enorme rust uit vind ik,dat tafeltje is een schatje,je hebt echt een tuin om heerlijk door heen te dwarrelen en het roze met het purper vind ik schitterend,ik ga even bijlezen over je engeland post,wens je een fijn weekend,lieve groet Joke.

Stina zei

Ooohhh wat mooi daar hoef ik niets aan toe te voegen;]

Ingrid De Villiers zei

Oh Fleur your garden is absolutely stunningly beautiful!!! I wish I could take a walk through it! It is just as beautiful as all those English gardens that you put on your blog! Wow...I am so impressed! Enjoy your lovely garden!!!
You have done a great job!!
Ixx

inka en andre zei

Wauw,wat heb je toch een schitterende tuin,mooi,hoor.

Fijne avond

Fluitenkruid zei

Wat woon je toch op een mooie plek, dat is elke ochtend genieten om zo wakker te worden. Prettig weekend!

Zuzu zei

Oh my, Fleur, this is such a beautiful garden! I have not seen some of these blooms before - they are gorgeous!
Have a lovely weekend!
Zuzu

It's me zei

Wauwwww Fleur..........wat een geweldige mooie tuin heb je !!!! echt zo mooi !!!! ik kan erg genieten van je foto's hoor!! .heel fijn weekend...lieve groetjes van mij.....

Jacoba zei

Heerlijke tuin heb je, heerlijke plek.
Groeten,
Jacoba

Roelien zei

Wat heb je toch een geweldige plek, mooi huis, mooie tuin, heerlijk!

willy zei

Pssst, alvast een heel voorzichtig "hoeraa".

Anja.M zei

Wat een prachtige tuin heb je.
Heerlijk!! dat is genieten.
De foto's kunnen zo in een tuin magazine geplaatst worden.

Franse Lelie zei

Wat een prachtige plek in de polder hebben jullie! Mooie bloemcombinaties en leuk je engelse inspriratie. Genieten joh om even mee te kijken. Lieve groetjes

lupineke zei

Ben voor het eerst op je weblog, en het water loopt me in de mond...wat een fantastisch plekje heb je!!! Dit is echt een droomhuis met tuin... kunnen we ruilen? Ik zal zeker vaker langskomen om te genieten van je buitenverhalen en prachtige foto's.
groetjes van Lupineke

Monique zei

Wat woon jij heerlijk zeg en wat een prachtig uitzicht!