IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

vrijdag 4 juni 2010

Shropshire - England - landlevenreis





                 

Wij bezochten ook de fabriek van EMMA BRIDGEWATER; van de prachtige serviezen.
In dit gebied waren veel serviesfabrieken, maar helaas zijn  er velen failliet gegaan de afgelopen jaren, waaronder ook zelfs Wedgwood!
Deze gelukkig niet en we kregen een rondleiding in het Victoriaanse fabrieksgebouw.

Daar konden we van het begin; een stuk klei -tot het eindprodukt, zien hoe alles met de hand werd gemaakt! Dan begrijp je ook waarom ze best prijzig zijn!

De kan wordt uit de mal gehaald en moet nu eerst op een rek drogen.


Dan zijn er mensen die het een mesje glad maken en afsponzen,

Iemand anders stempelt er allerlei motiefjes op.



Dan krijgt alles een laag glazuur; dit wordt na het bakken natuurlijk doorzichtig!

Het gaat de grote ovens in.

En op weg naar de winkels.

In de outlet store konden we zelf ook iets kopen tegen lage prijzen!

WEL MOEILIJK om te kiezen....de paarse helleborus is erg mooi!
Maar de vogelmokken vind ik OOK leuk...
Ik kocht er dus van allebei maar 2....

Vanwege het 25jarig jubileum waren Charles en Camilla langsgeweest en stond er een speciale AGA in
de lunchroom.......
Wat een schatje he?!

                                                                  

14 opmerkingen:

La Maison en Wonderboom zei

Wat is dit een leuke reis geweest en ik heb genoten van je verslag.
De prachtige tuinen, de aardewerkfabriek en die Aga, heel leuk.
Ik ben behoorlijk achter met lezen, het is ook zulk mooi weer, dus ik reageer ook nog even op je dochter en de euromast. Wat griezelig, ik hield mijn adem in, dus ik begrijp hoe jij je voelde.

Gezellig weekend en groetjes
Hermine

Home and Lifestyle zei

Wat leuk zo'n rondleiding, waardoor je ook beter weet wat er aan vooraf gaat, voordat het in de winkel staat! Mooi servies...vooral die met stippen en de helleborus!

Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Dorothé zei

O, wat moet dat heerlijk geweest zijn om bij Emma binnen te mogen kijken.

Fluitenkruid zei

Geweldig, wat leuk om daar rond te kijken. Ik vind Bridgewater servies prachtig maar het is zo prijzig. Al begrijp ik die prijs veel beter nu ik zie hoe het gemaakt wordt.
Fijn weekend, groetjes Jannet

wilmi zei

Wat leuk om te zien hoe dat in zijn werk gaat in die fabriek! Inderdaad, de prijs is dan wel begrijpelijk.. Leuk hoor, zo'n verslag! Fijn weekend verder, en geniet lekker van het zonnetje aan het water..

Mayflower zei

Ohhh fleur, wat ik lees nu pas dat je zo'n mooie reis heb gemaakt. Wat leuk dat je ook in de fabriek waar dat prachtige servies van Emma Bridgewater wordt gemaakt bent geweest. Lijkt me heel mooi dat eens van dichtbij te zien en zo'n proces te volgen. Ook de tuinen die je heb bezocht in je vorige post zijn prachtig met al die mooie rozen.
Ik ben stiekem een beetje jaloers op je. Je heb mooie foto van alles genomen.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat leuk zo'n bezoek aan de fabriek van Emma Bridgewater. Ik had graag met je meegegaan! Je hebt er prachtige bekers aan over gehouden!!

Fijne zondag!

Lieve groet, Madelief

willy zei

Dat was een leuk bezoek. Ik heb even mee genoten van de rondleiding, maar had daar natuurlijk ook zelf rond willen lopen. Wat zal dat moeilijk zijn om een keus te maken uit al dat prachtige servies.
Leuk dat je zoveel foto's hebt geplaatst.
Fijne zondag

THORNWOODS AT HOME zei

Oh, wat geweldig Emma Bridgewater. Vroegeer verkochten wij dit servies in onze woonwinkel. Heb er zelf ook een servies van. En de AGA met stippen, als ik de kleur van de mijne zat ben... haha, hij is echt leuk.

Fijne dag vandaag

Lieve groet,

Monique

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Wat een leuke verslagen van je reis. Waar ik nu zo benieuwd naar ben. Is het serviesgoed in de fabriek ook te koop en betaal je dan net zoveel als hier in Nederland? Ik ben er weg van, maar je houd je hart vast wanneer je die bekers etc. in je handen hebt. Serviesgoed is zo kapot en dan zo duur. Wanneer je het nu wat billeker op de kop kunt tikken in een fabriekswinkel is dat natuurlijk mooi meegenomen. Want ik denk altijd dat eer het in Nederland is, er al van alles is opgelegd. Geld voor de imprteur, geld voor de tussenhandel, groothandel en winkel. Heb jij er nog wat gekocht?
Fijne dag nog en lieve groet, Marja

pien zei

beeetje jaloers ben ik wel.
altijd hoor als ik engeland zie..

die vogelmokken zijn echt prachtig!
leuk he om zo een fabriek te zien.
klei is mooi spul.

aukjesatelier zei

Interessant om de foto's te zien... mooi servies ook, maar bij de laatste heb ik "oh my...een AGA met stipjes...." ik zou niet durven... die dingen zijn minstens 20.000 euro!!!!

Granny's Place zei

Moet niet denken aan die rondjes op zo'n prachtige keuken maar toch gaaf!!!!

Musje zei

Tjee dit vind ik dus ook gaaf,ik ben toen ik een fabriek geweest die theepotten maakte,in de vorm van tafereeltjes,was ook zo super en de vogelmokken zijn geweldig!lieve groet Joke.