IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 12 juni 2010

nog wat engelse tuinen



Ik hoop niet dat het gaat vervelen, maar ik laat nog wat foto's van de prachtige engelse tuinen zien , die ik onlangs heb bezocht in Shropshire.
Dit is de tuin van de engelse tuinboekenschrijfster en tuinontwerpster; Catherine  Swift.


In een ( voor engelse begrippen) kleinere tuin , heeft ze een reis in de tuinhistorie gemaakt en tuinkamers uit verschillende perioden gemaakt; bv Victoriaanse rozentuin, kloostertuin, 19e eeuwse bloementuin etc.
Haar huis was in een koetshuis/bijgebouw  bij een groot landgoed.
Het was prachtig.......begon alleen erg NAT, maar werd gelukkig droog.
leuke zitjes overal...Heel veel paarse, roze en witte akelei tussen de rozenstruiken.



De LONG CANAL tuin
In de landschapstuin, lekkere wilde  bloemen paadjes tussen het fluitenkruid/vergeetmenietjes en boterbloemen door.
HE; dacht ik ; dat heb ik OOK!

Een binnenplaatsje bij het huis, met potjes om uit te zaaien.

Binnen mocht ik ook even gluren....ik mocht de aga in de keuken bekijken toen ik zei dat ik die zo mooi vind...



Wat een prachtige oude ramen en dan een burootje ervoor...


                                      Ik kon het ook niet laten om ook even om een andere deur te gluren....
                                                                              

En dan via de hal weer de tuin in....

Je zal er maar wonen!
                                         

15 opmerkingen:

Anna zei

ach joh hoe kan dit nou gaan vervelen?
zo prachtig, wat zuil je genoten hebben van je tijd in engeland?
gr.

Kom Achterom zei

gatsie gatsie wat een geweldige trip!!
Wat een huis hé oooh helemaal mijn ding!! Ik ben echt van de engelse inrichting!!
heerlijk ik heb genoten doe nog maar veel veel veel van deze posten!!!
heel fijn weekend
Yolanda

Home and Lifestyle zei

Heerlijk zo'n tripje en je tuinfoto's ...om van te smullen!

Nog een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

pien zei

ga rustig nog even door
engeland gaat nooooit vervelen

Fluitenkruid zei

Heel erg mooi, ik zou er zo willen wonen :-)

Madelief zei

Hoi Fleur,

Ik heb genoten van je foto's. Heerlijk om alvast een voorproefje te krijgen op onze Engeland reis. Wat een mooie tuinen heb je bezocht!

Fijne zondag!

Lieve groet, Madelief

It's me zei

Dit gaat toch nooit vervelen.................meid wat leuk.......en dat je bij bridgewater bent geweest !! zo leuk...wij hebben het Robin servies......ik heb genoten bij je vandaag.....een vraagje?? mag ik twee foto's op mijn blog zetten.....??? liefs fijn weekend van mij......

Pierelantijntjes zei

Prachtige foto's. Inderdaad, je zal er maar wonen.
Groetjes van Ester

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Wat heb ik genoten van je vorige blogje en deze.. prachtig! De tuinen vind ik om te smullen, dus met zulke foto`s verveel je mij nooit!

Groetjes en een fijn weekend!

Petra

Mayflower zei

Hoi Fleur, nou je zal hier zeker maar wonen, wat prachtig, daar krijg je toch nooit genoeg van. Ik ben dol op tuinen, dus je doet mij hier een groot plezier mee.
Wat zal jij hebben genoten tijdens je rondwandelingen door zoveel mooie tuinen.
Fijne zondag.
Lieve groet, Mea

parels in het paradijs zei

Dag Fleur, Wat een mooie reis heb je gemaakt. Geweldige foto's ook. Heerlijk om zo te genieten. Dag, groet van Lilian

aukjesatelier zei

Bij het zien van de foto's is het alsof ik in het tijdschrift "wonen, landelijke stijl" zit te kijken... heel sfeervol! :D Mooie plaatjes hoor!

Goud of Zilver zei

Wat een geweldige foto's.
Heel je blog vind ik trouwens prachtig.
Ik woon zelf ook aan het water, en de polder is heerlijk (kijk uit over de molens van Kinderdijk).
Ga je volgen.
Zou het leuk vinden als je ook eens een kijkje op mijn blog komt nemen.

Groeten Herma

Musje zei

Zooooo helemaal prachtig en dat huis,dat is toch een sprookje,wat heb jij genoten daar,ik vind deze posten juist geweldig en verveelt nooit,lieve groet Joke.

judith attema zei

altijd weer leuke ideeën opdoen, bij het zien van deze inspirerende fotos
geeft je zin om in je eigen tuin te gaan experimenteren.