IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 16 augustus 2010

pubers en fietsbanden

Nog een week....dan begint voor onze pubers de school weer.
Lekker weer gewoon om 7 uur op (slik) en op tijd naar bed...Nu liggen ze er rond 2400 uur in en rond 1200 uur er weer uit.....of later...en maar gamen, msn-en,dvd's kijken, rondhangen...

Dus toen de band lek was ,probeerde paps er meteen een lesje te geven van;
hoe plak ik mijn band ?
ZOON:;   Hoezoo???DAT hoef ik toch niet te LEREN?
Dat LAAT je toch door een fietsmaker doen??(O ja...25 EURO!....)
Dit zegt hij trouwens bij ieder klusje;schroefjes aandraaien,fiets lampje repareren etc.
Maar er zat niets anders op om het toch maar even te leren....


en zelf proberen.....MAAR WAAR zat dat GAATJE nou?
uiteindelijk bleek dus gewoon het ventiel los te zitten en was hij leeggelopen.....
dus opppompen was voldoende.
MAAR hij heeft er wel wat van opgestoken...hopen we...

12 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Lekker herkenbaar...hier zitten de dames ook het liefst op de bank, msn, hyves, skype en zappen! Zal inderdaad wel bij pubers horen!

Lieve groet, Ingrid

Kom Achterom zei

OOh het feest der herkenning! ihihi
maar ik moet eerlijk zeggen mijn jongste dochter doet alles wel zelf! wat dat betreft petje af hoor. De oudste tja die had ook altijd personeel en is er nog steeds van overtuigd dat ze met een rijke stinkerd trouwt en dan hoef je dat toch niet te leren. Nou we wachten dus met spanning af!! jammer voor het huidige vriendje dat wordt dus geen blijvertje ahahah
Fijne avond
Yolanda

Franse Lelie zei

Ook hier herkenning:) Bij moeders dan...Pubers zijn overla hetzelfde!
Nog een weekje en dan moeten ze weer in het gareel, ik heb medelijden met de docenten.

Cuttingwood Cottage zei

Zover is het bij ons nog niet, onze dochter is negen en haar kennende denk ik dat ze er met de neus opstaat om het te leren om het vervolgens te 'vergeten'.... ;-). Tijd zal het leren. Geniet nog even lekker van de laatste dagen. Groetjes Sandra

English style zei

Ligt aan de leeftijd hihi, zie het bij mijn zus en broers ook, dat gehang, dat ze het niet zat worden he, maar het zal hoop ik wel weer over gaan (al zet ik bij sommige mijn vraagtekens hihi)
ben benieuwd of de fietsband volgende keer door zoonlief gemaakt word of door de "fietsenmaker" (lees hun vader)
groetjes en succes nog, hier zit de 1e schooldag er al weer op
groetjes Yvonne

wilmi zei

:-)
hangende pubers.. breek me de bek niet open...
we mogen niet klagen;
De oudste is al vanaf zijn eindexamen aan het werk, die hangt niet. Heeft zelfs geen moment vakantie gehad. De volgende heeft heeft heel veel geskated. Maar wel uitgeslapen :-)
Ach, het hoort bij de leeftijd zullen we maar zeggen..

Granny's Place zei

Tja die van mij komt er gewoon niet mee weg. Hij is 14 en werkt met mijn vriend 2 dagen per week, 3 x voetbaltrainen en wat klusjes voor mij. Hij moppert nooit en daar wordt hij dan weer voor beloond door wat later buiten te mogen of op andere manieren. Mijn stiefdochters hangen wel veel, zou het niet erg vinden als ze ook gelukkig waren maar helaas.
Groetjes en een fijne week,
Madelon

'n Elzetje zei

Het lijken wel foto's uit onze achtertuin, gisteravond :-). Hier waren het de fietsen van zoon en dochter (die ook volgende week weer naar school moeten).
Tijdens de avondmaaltijd was er ook al een verhitte discussie over het feit dat wij, als ouders, altijd alles wel zelf willen doen en maken. Je hebt daar mensen en instanties voor hoor roepen de jongelui dan!
Leuk om weer te horen dat het overal het zelfde is.
Groetjes en geniet nog even van het laatste vakantieweekje (hier zijn de basisschool kinderen alweer begonnen dus wij zijn alweer een klein beetje in het gareel).
Idelet

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat leuk om je zonen op de foto te zien! Je verhaal klinkt mij heel bekend in de oren. Gelukkig hebben mijn meiden ook een vakantiebaantje dus dat scheelt weer, maar veel tijd wordt inderdaad doorgebracht achter de computer.

Sorry dat ik nu pas reageer op je vorige reactie op mijn blog, maar het lijkt mij ontzettend leuk om samen met Anita een keer een kijkje te komen nemen! Jullie zijn trouwens ook van harte welkom bij mij op de tuin :-)!

Fijne avond & Lieve groet,

Madelief

Sas zei

Errug leuk om weer even een kijkje bij je blog te nemen en je pubers te zien zwoegen op een fietsband!

Margreet zei

Zó herkenbaar! Wij hebben inmiddels ook een puberzoon en dat is vaak erg gezellig maar soms...Inderdaad veel achter de pc of playstation. Vooral niet téveel doen! Sterkte met ze hoor! Groetjes, Margreet

Saskia zei

Bekend plaatje. Ook mijn man heeft onze zoons het zo geleerd en ik vroeger ook van mijn vader.
Zo kun je toch een hoop geld besparen.

Groetjes Saskia