IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 10 augustus 2010

Van alles wat..........

Hier zit ik mijn blogje te schrijven; naast dit raam.

Als je heel goed naar binnen gluurt, zie je het buro met beeldscherm staan.

Door de margrieten heen zie ik de hortensias ( wit en roze ) die nu volop bloeien.

Ik verzamel verlaten vogelnestjes en leg er wat nep-eitjes in.
Als ik in de grond wroet, komen er allerlei scherven van potten, servies,delfsblauwe tegels,soms stukjes witte kleipijpjes etc boven.
Dan vraag ik mij altijd af van wie dit geweest is en wie hier allemaal op deze oude plek hebben gewoond.
VOOR ons huis stond hier een molen , die het water uit de polders de vaart inpompte.
Resten van de molenfundering en watergangen liggen nog in de tuin en daarom is deze plek hoger dan  de rest van de grond.

De springbalsemien, ook wel buurmansverdiet genoemd,bloeit nu ook.Ik vind hem MOOI!
Er komen volop hommels op af.Het zaad springt inderdaad alle kanten op ( NAAR de BUURMAN),
maar zo langs de slootkant is dat niet zo erg.

Onze buurmeisjes vinden het ook niet erg....

Luierende dochter en luierende kippen.

Nemen een zandbad tegen de luizen tussen de veren.( de kippen, he, niet de dochter...)
Ze liggen soms ook wijduit met de vleugels te zonnen.


En..een zeldzaam bezoek van de ooievaar deze week....

23 opmerkingen:

wilmi zei

Wat een leuke post zeg! Zo eenvoudig, gewoon de plaatjes rond je huis, maar echt sfeervol! Die kippen met hun luizenbad, en dan die kuiltjes, leuk he. Als je zomaar es een poosje naar kippen zit te kijken ga je steeds meer zien, ik vind het altijd zo'n koddig gezicht als ze aan komen rennen.. Je verzameling tuinvondsten is prachtig. Wij hadden vroeger ook vanalles liggen hier thuis, ik herinner me ook de kleipijpjes, wij noemden die volgens mij "puupesteentjes". Herkenbaar! En grappig, die ooievaar.
groetjes,
Wilmi

Home and Lifestyle zei

Je hoeft absoluut niet ver te gaan om heerlijke foto's te schieten...ik heb genoten van je foto's in en rondom het huis! Wat zal dat leuk zijn om je kippen en hun gedrag te volgen...!

Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Anna zei

prachtige foto's
en die kippen...geweldig toch...is het al zo warm en dan toch nog in de zon liggen met de vleugels gespreid...
ik heb ook al aardig wat vogelnestjes, zo mooi om te zien hoe en waarmee ze gemaakt zijn...
wat een vlijt hebben ze toch!
LG. Anna

Granny's Place zei

Heerlijk zeg, en wat een aparte verzameling hou jij erop na... En dan de ooievaar....
Groetjes Madelon

willy zei

Zo'n rondje om je huis mag je vaker doen, leuk om even mee te kijken. Mooi die verzameling vogelnestjes.
Groetjes

Roelien zei

WAUW, wat een mooie plaatjes....die springbalsemien heb ik ook, maar wist tot nu toe niet wat de naam was. Dank daarvoor!

DIe kippen geweldig, dat doen de mijne ook maar die ooievaar die heb ik niet. Je woont prachtig, maar dat heb je al 1000 keer gehoord denk ik.

Liefs Roelien

Zuzu zei

You live is such a beautiful place! I have never seen buurmansverdiet before - it is very pretty and your photograph is wonderful! And your daughter has found a wonderful place to read! :)

Wishing you a beautiful week,
Zuzu

It's me zei

Wat heerlijk om zo te mogen leven...............proef het echte buitenleven......liefs Ria.....

Oma Nijn's Country Huis zei

oh,,,Fleur,wat een heerlijke foto's zit hier gewoon mee te dromen,die koetjes,je kippen en je verzameling,ik heb ook een paar vogelnestjes,maar geen eitjes.wat woon je toch heerlijk,

groetjes oma nijn

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een weelderige bloementuin heb je!! Ik heb nog steeds geen idee waar jullie huisje staat. Ik denk dat ik binnenkort Anita maar eens uit ga horen ;-)! Je woont in iedergeval op een prachtig plekje!

Fijne avond!

Lieve groet, Madelief

crealili zei

Voor mij is het lang geleden dat ik nog eens op de blogs ben gaan kijken.
Wat heb je weer mooie foto's.
Welke streek is het waar je woont?
Lijkt me leuk om eens een weekendje met de camper te doen.
Liliane

Musje zei

Een geweldige van alles wat post,de kipjes,de bloemenpracht,de rust,wat een geniet plekje heb je daar,fijne avond,lieve groet Joke.

Anja.M zei

Leuk om even rond te mogen kijken naar van alles en nog wat.

Sonja zei

Heerlijke post zeg.. heb m wel twee keer bekeken, lekker dromerig genoten van je uitzicht.. Je gaat daar volgens mij met plezier zitten!

Fijne dag morgen..

Groetjes, Sonja

Jacoba zei

Heerlijke zomerse post!
Scherven uit de tuin bewaren is inderdaad heel leuk om te doen. Je kunt er nog een mozaiek mee maken.
Groeten,
Jacoba

La Maison en Wonderboom zei

Wat woon je toch prachtig Fleur en je geniet er ook van dat blijkt uit je foto's. Ik verzamel de verlaten nestjes ook en ben steeds weer blij als ik er een vind.
En dat van het zand en de luizen, dat wist ik niet,nu weet ik dus ook waarom mussen zich wentelen in de losse aarde, leuk!!
groetjes
Hermine

Ingrid De Villiers zei

Dear Fleur
What a lovely view.....!! I can just imagine sitting there and watching the beautiful flowers, cows, chickens etc........enjoy, you live in a beautiful part of the world!

Cuttingwood Cottage zei

Hallo, wat woon je prachtig zeg, heerlijk in de natuur echt meegenieten met je foto's. Ik heb me aangemeld als volger, dus kan ik vaker meegenieten. Groetjes Sandra

Cuttingwood Cottage zei

Hallo Fleur, nog even weer een berichtje van mij. Heb meer van je blog gelezen en geniet enorm, vooral van je engeland verlagen! Wij gaan binnenkort ook weer, ik denk dat er wel een verslag op mijn blog komt. Groetjes Sandra

Die Waldfee zei

Hoi Fleur,
u kunt genieten van een prachtig uitzicht.
Ik kijk uit het raam en droom.
Zeker een geweldig uitzicht in elk seizoen.Ik ben in de tuin en twee lege nesten ontdekt.
De jongen volwassen zijn.
Ik wens u een fijne Week.
Dit is een hel moi Post.
groeten,
Moni

Fluitenkruid zei

Een hemels plekje om te wonen..

marianne zei

zucht....
wat een geweldig plekje om te wonen en wat een mooie reportage heb je daarvan gemaakt.
gr, Marianne

Roos zei

Prachtig! Zag een oaar herkenbare dingen in je blogje. Mijn zoon verzameld ook verlaten vogelnesten (liggen op een plank in zijn kamer, maar ben blij dat hij er niet zoveel meer vind nu we niet meer in het bos wonen) en oude scherven en flessen die we hier uit de grond halen bewaren we ook, met hetzelfde gevoel erbij als jij. En springbalsem hebben wij ook altijd gehad, hier en rond ons vorige huisje en kippen liggen bij ons precies zo in de tuin :-)

Wat een heerlijke plek hebben jullie!

Groetjes!
Roos