IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 26 augustus 2010

Steun ons tegen de aanleg van de A4!- Support us AGAINST the construction of the highway A4!

Dit keer geen leuk stukje met plaatjes uit deze mooie polder; dit keer een verdrietig,boos,wanhopig stukje...
Wij wonen in bovenstaand groen natuurgebied; precies op het plekje waar 'A24 'staat.....
Minister Eurlings wil nog even versneld een besluit over de verbinding van de A4 snelweg nemen.
Als eenmaal de A4 er is, zal men daarna deze gaan verbinden met de geplande Blankenburgtunnel en wordt dit alles 1 groot snelwegkruispunt.
Dit plan wordt al  meer dan 50 jaar tegengehouden door vele natuurliefhebbers..
Ingeklemd tussen grote steden wordt deze groene oase door mens en dier gebruikt  om tot rust te komen,te overleven in de drukte van de randstad.
Er is ook een variant bedacht, dat de A4 ONDER een vaart aangelegd gaat worden...als het moet; dan maar zo...




De verwachting is ook dat dit op den duur niets op lost, maar weer nieuwe files geeft.
Ik ga verder geen groot politiek betoog houden, maar zet er links bij naar meer info.
Ik zou erg blij zijn als jullie ons willen steunen en digitaal je handtekening willen zetten...alle beetjes helpen!
 Een linkje op jullie blog zou OOK heel erg helpen!!!

Hieronder  kunnen jullie een handtekening zetten;

HELEMAAL TEGEN A4 of ALS het moet dan MET VAART
en;



en;

Alvast bedankt en hopelijk komt deze weg er niet!!!!


This time not a nice story  with pictures of this beautiful polder, this time a sad, angry, desperate story....


We live in a green spot of nature; exactly at the spot where 'A24' is .on the Map above....

Our  Minister Eurlings ( traffic) just want a  fast decision on the connection /construction of the A4 motorway.

It will cross the only little green oase between the big cities.A lot of people living in this crowded part of

Holland,  like to bike, take a walk, renew their energy here...Farmland and nature will disappear.
This plan is for over 30 years stopped by many people who love  this green little paradise- as you can see on

my Blog, cause I'm living in the middle of it.

Please help us to stop this plan and  put your signature on this place;

http://www.hoezomiddendelflandsnelweg.nl/

Thank you!!!!!!




19 opmerkingen:

La Maison en Wonderboom zei

Wat mij betreft komt die weg er ook niet hoor Fleur,en ik doe mee met de actie tegen die weg.

Lieve groet
Hermine

THEA zei

Natuurlijk ben ik ook tegen, zonde van die mooie natuur!!

Die mag niet verloren gaan!!

Groetjes Thea

Fluitenkruid zei

He getver, waarom moet alles nou toch vol met snelweg? Ik ga ook tekenen! groetjes Jannet

Inka en André. zei

Hoi,hoi,wij tekenen meteen.
Tegenwoordig moet alles volgebouwd worden en de natuur ontwijken voor een stuk snelweg,dood en doodzonde,laten we het geen wat we nog over hebben behouden.

Roelien zei

Ik ga snel je linkjes lezen...ben ook voor meer natuur!

wilmi zei

jakkes, wat een naar bericht!
Ik heb getekend hoor!

Anna zei

natuurlijk ben ik vóór de natuur!
wat vreselijk dat die weer moet wijken!
maar ja het is toch soms ook van de zotte...zo is er bij ons vlakbij een gezin met 2 kinderen en die hebben allemaal een auto...
4stuks dus...en die willen natuurlijk ook de weg op! Vreselijk!!!

Ik heb in m'n sidebar ook een link geplaatst...hopelijk worden ze wijzer en gaat het mede dankzij alle handtekeningen toch niet door!!!

Zuzu zei

I recently watched "The National Parks: America's Best Idea". It is a documentary by Ken Burns on the creation and evolution of the American parks.

http://www.pbs.org/nationalparks/about/

I have visited many of these National parks in person. We also have many state and city parks, and I know firsthand the importance of preserving this land.

It is my hope that this plan for highway A4 will not go through in your country. Nature - and the ability to get out in it - is priceless.

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Hoe lang zijn ze er nu al over aan het zanikken. Volgens mij komt die weg er gwoon niet, veel te veel tegenstand. We hebben als burger in een democratisch land toch zeker ook wel wat te vertellen. Maar al die politici hebben boter op hun hoofd. Misschien gaat Eurlings op tijd het veld ruimen. beginnen we het gedoe gewoon weer van begin af aan....
Maar steun je wel hoor!
Lieve groet, Marja

Sonja zei

He, dat is zeker balen.. kunnen jullie er wel blijven wonen dan?? of dan gewoon langs de snelweg, gedaan met de rust. Moet je inderdaad niet aan denken.. brr..

We gaan ervoor..

Succes met de actie!

Groetjes, Sonja

Marina Eleveld zei

Hallo Fleur,
Wat fijn dat je aandacht besteedt aan de -A4metVaart-
De foto's van jouw leefomgeving zouden zo gebruikt kunnen worden als de toekomstige -A4metVaart-

Zelf woon ik ook in de polder, net buiten Maasland.
Vriendelijke groet,
Marina Eleveld
-A4metVaart-

@nne zei

Hallo Fleur, ik heb de petitie meteen ondertekend. Wens jullie heel veel sterkte in de strijd tegen koning auto. Liefs, @nne

Muddy Boot Dreams zei

Fleur,

Sorry, my Dutch is so rusty, and I could only ever read just a smidgen of it. Even Gar my husband no longer can speak or read it. Thank goodness for the translation button on your blog.

Are they really going to try and put that hi way through the beautiful countryside? That is a total shame.

Unheard of in this day and age....

Fight, it with everything you have.

Jen

crealili zei

Natuurlijk ben ik tegen, hoe kunnen ze zo beslissingen nemen die toch niets oplossen. Als we allemaal met de wagen blijven rijden zal dat niet volstaan.
Ik heb weer genoten van je foto's.
Blij dat ik nu al even aan de computer kan.
groetjes
Liliane

Oma Nijn's Country Huis zei

nou, ik steun je ook hoor,er is al veel te veel weg.straks rijden onze kinderen en kleinkids alleen maar tussen de stenen muren,niks daarvan,dat doen we niet.een mens moet kunnen ademen.
groetjes

oma nijn

Musje zei

Ik heb ook getekend,ik wil niet dat je prachtige plekje verdwijnd,fijne avond,lieve groetjes Joke.

Kleurrijk zei

Ik heb mijn handtekening geplaatst. Ik reis vaak met de trein en zie zoveel rotzooi verschijnen in de vorm van van wegen en huizenwijken, ZONDE van al het moois wat verdwijnt.

Patricia zei

Ooooh nee, Nederland wordt dicht gebouwd :(
Ik ga tekenen!!!
Jullie wonen prachtig :)

Anoniem zei

ik schrok toen ik net de kraant zat door te lezen ik zagnamelijk dat het groen licht is voor de aanleg van het stuk A4!!!
Ik hoop zo dat het voor jullie toch leefbar zal blijven meid.
heel veel sterkte
adrienne