IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 15 februari 2011

Er werd terug gekeken.....

Ik liep door de slaapkamer van onze zoon, keek uit het raam en....
er werd  TERUGGEKEKEN!!!

 Er zat een uil in de hulst voor het raam!!! ( 2 meter afstand...)
                                               Een kleine RANSUIL...
 met van die leuke pluimoortjes!
  Mijn hart maakt dan even een sprongetje van blijdschap!

Vorig jaar zat er in januari ook een paar weken een uil in deze boom en het lijkt dezelfde.
Snachts gaat hij op pad om muizen te vangen ( zitten hier genoeg in de tuin en in de polder)
 Overdag zit hij in een boom ( een den , conifeer, klimop, hulst of andere groenblijvende boom)
En verteert zijn voedsel en spuugt een braakbal uit met onverteerbare botjes en haren.

Ik hoop dat hij nog een tijdje blijft en...
ik zal aan zoonlief vragen of hij zijn rockmuziek niet al te HARD zal zetten met het raam open.

26 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ohhh...wat bijzonder en je hebt de uil prachtig vast weten te leggen! Misschien een romantisch muziekje bij je zoon, wie weet blijft de uil dan wat langer hangen :)

Lieve groet, Ingrid

Inka en André. zei

geweldig,...........heel bijzonder,echt genieten,hé van zoiets moois en,zo dichtbij,xxx.

wilmi zei

oOOh (oehoe) wat geweldig mooi!! zoiets zo dichtbij en dan ook nog op de foto!!
ik woon toch al jaren aan de polderrand, maar nog nooit van zo dichtbij gezien hoor, prachtig!
Inderdaad, maar hopen dat ie in de buurt blijft.
Wel een concurrent trouwens, voor jullie poes ;)

Dorothé zei

Ik denk dat ik meteen van slaapkamer zou ruilen om er de eerstvolgende weken niet meer uit te komen. FANTASTISCH.

De sfeer van ..... zei

Wat lijkt mij dit gaaf om in het echt te zien!

Groeten van Petra

porva inn zei

gave ervaring...leuke foto,s
groetjes Trudy

Antonia zei

Super, fantastisch, geweldig! Ik zit hier al te genieten van een muis op mijn vogelvoertaart :-)
Groetjes Anja

La Maison en Wonderboom zei

Verbaasd keek ik naar die oortjes, wat een grappig gezicht.
Had je je fototoestel bij de hand of moest je naar beneden rennen in de hoop dat hij er nog zou zitten als je terug kwam?
Jij maakt wat mee daar in de polder.

Lieve groet
Hermine

Franse Lelie zei

Wow wat bijzonder, wat een ontzettend mooi dier...

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Wat een prachtige foto !
Groet Thea

Roelien zei

Wat een geweldig dier!!!!

Goed dat je zo snel de camera kon halen of zijn die beestjes heel geduldig?

Jotili zei

Wat een gelukkig mens ben jij!

Fluitenkruid zei

Oooh wat prachtig. Wat uniek om zo mooi te kunnen wonen, ik hoop dat deze kanjer nog lang in jullie boom blijft vertoeven :-)

Saskia zei

Wat een mooie foto, wat is dat genieten zeg. Hij kijkt jou ook echt aan, met andere woorden lijkt het of hij wil zeggen "Wat mot je".
Fantastisch.
Groetjes Saskia

Mapi zei

Wat geweldig Fleur, je eigen uil!
Wat een prachtige vogel.
Wat woon je toch mooi.
Lieve groet
Mapi

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Wat bijzonder zeg en dat je hem ook zo mooi kon fotograferen. Dat is nog eens een wijze buurman/vrouw. Je weet dat wij ook in een dijkhuis wonen midden in de polder. Jaren geleden, het was winter, hoorden we 's avonds een keiharde tik tegen de ruit. Ik ging naar buiten omdat ik dacht dat één van onze vrienden een grap uithaalde om mij te laten schrikken. Buitengekomen was er niets te zien. Eenmaal binnen gebeurde het nog wel vier keer. Héél eng! Wat bleek, mijn kanarie sliep nooit in zijn kooitje die vloog gewoon door de kamer. Hij zat in de venterbank in het licht van de schemerlamp op een takje van de Chinese roos te slapen. Een, spierwitte uil, want die was het bleek later, vloog dan met een klap tegen de ruit om hem te vangen. Het was toen nog niet in de tijd van de digitale fotografie, dus mijn geschoten foto buiten in het stikke donker, resulteerde in een witte vlek. Maar het was een prachtig klein wit uiltje die mij de stuipen op het lijf joeg.
Fijne avond nog en lieve groet, Marja

Jane in Wales zei

Oooooh wat geweldig! En dat ie een foto van zich liet maken!!!! Prachtig gewoon!
groetjes
Jane

brocante roos zei

Mijn hart maakt ook een sprongetje......van schrik! Is zeker erg bijzonder maar ik schrok echt een beetje, hij/zij lijkt wel erg groot!!

Lieve groet Marjan

Angelika zei

Wat een gelukje zeg, en zo'n prachtige, scherpe foto!

crealili zei

Kijk eens op mijn blog, liefs Liliane

crealili zei

Bedankt voor de felicitaties!!!!
Liefs Liliane
Wat heb je weer mooie foto's zeg.
Opgelet één van deze dagen sta ik toch eens voor je deur hoor!

tineke zei

hallo, ik kom hier via via en wat een mooie foto's heb je ervan kunnen maken zeg!
Leuk, ik denk dat je redelijk bij mij in de buurt woont, is het de vliet waarlangs je woont?

groetjes

Madelief zei

jee Fleur,

Dit is wel heel bijzonder! Ik wil ook in de polder wonen :-)!!!!! Prachtige foto's!

Lieve groet & een gezellig weekend!

Madelief xox

jorrit zei

wat leuk om een uil vlakbij te hebben.
ik hou zo van uilen het zijn een van mijn lievelingsdieren
groetjes van jorrit

~THEA~ zei

Wow Fleur,

Wat bijzonder! Zo mooi! Dat is het pure genieten,toch??

Zo lekker dichtbij,ik zei het al eerder, je woont daar geweldig!

Fijne week, groetjes Thea♥

noflik nifelje zei

wat zijn het toch een indrukwekkende beesten hè?! Ben voor het eerst op je blog. Mooi hoor! Ik ga je volgen...
Petra