IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 22 februari 2011

gevulde sneeuwklokjes...

 Plotseling zag ik in de tuin een paar dikkere sneeuwklokjes met meer blaadjes in het hartje.
Heet dit niet gevulde of dubbele sneeuwklokjes?
Mooi- net sterretjes!


 En zo tussen de dode bladeren zag ik plotseling ook 1 winteraconiet- prachtig geel met de zon erop.
Ik had ooit enkele bolletjes geplant, maar de grond is er te nat voor denk ik...

Maar met deze ENE ben ik netzo blij!
De eerste kleuren van de lente!
Overigens zit de ransuil er de ene dag wel en de andere weer niet- dus iedere ochtend weer een verrassing!

19 opmerkingen:

Goud en Zilver zei

prachtig, het begin van de lente.

Groeten Herma

wilmi zei

oooh...wat een prachtige sneeuwklokjes, wat apart zeg! Nog nooit gezien hier! (tenminste ik niet)
Het was weer een mooie dag he! Heerlijk buitenweer. We krijgen er weer zin in;)

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie sneeuwklokjes, deze exemplaren zijn mij onbekend...maar wat zijn ze mooi!

Lieve groet, Ingrid

crealili zei

wow zo mooi!
liefs liliane

Mapi zei

Oh dat zijn prachtige exemplaren Fleur !
Mijn sneeuwklokjes doen helemaal niets van het jaar.
Maar de winterakonieten staan er wel aardig bij.
Trouwens alles staat bij mij in potten.
Leuk dat de ransuil er nog is.
Welterusten
Mapi

Corine zei

Schitterend die dubbele sneeuwklokjes, ik ken ze niet..
Die winterakoniet ken ik wel, maar ik hou niet van geel ;(
Groeten (aan de ransuil;))
Corine(THUIS)

Saskia zei

Wat mooi zo'n sneeuwklokje, krijg zo een zin in de lente. Het is nu nog zo koud.
Groetjes Saskia

Fluitenkruid zei

Wat een mooie klokjes, ik wist wel dat er veel soorten zijn maar je ziet meestal alleen de 'gewone'.
Heerlijk bij jullie in de polder!

Kom Achterom zei

Dit zijn echt prachtige klokjes zeg!!
Ik heb ze niet in de tuin en elk jaar heb ik er weer spijt van ze niet geplant te hebben!
Fijne week
Yolanda

Welcome to my blog zei

Prachtig, je dubbele sneeuwklokje.
In deze omgeving hebben we het breedbladige sneeuwklokje dat overal in het wild groeit, hele velden vol, een prachtig gezicht. De zon moet schijnen om ze te gaan fotograferen.
De winterakoniet zie ik in de omgeving ook veel, maar dan als een echte kruiper. De jouwe moet vast nog even wennen, aanslaan en gaan kruipen, of overwaaien!
Groeten,
Jacoba

@nne zei

Wat een prachtige sneeuwklokjes. En dankzij jou ken ik weer de naam van de winteraconietjes. Ik heb ze gefotografeerd in de tuin van m'n ouders, maar ik kon niet meer op de naam komen. Lieve groet, @nne

La Maison en Wonderboom zei

Toen mijn moeder vanwege 7 inbraken uit haar heerlijke vrijstaande huis moest verhuizen naar een kleinere woning in het dorp (waar ze inbraak nr 8 kreeg)heb ik uit haar tuin een paar pollen van die dubbele sneeuwklokjes meegenomen en ze in mijn tuin gepoot.
Toen we gingen verhuizen naar een huis zonder tuin heb ik ze uitgegraven en nu staan ze te pronken (hoop ik) in onze Franse tuin.
Wat kan een foto veel herinneringen teweeg brengen hè?

Liefs
Hermine

bikim zei

love
love
love those photos!!!!!!!!!!!
and your banner is just gorgeous!
♥♥♥
sleep well
Rosa

Musje zei

Prachtig en ohh je hebt zoveel verschillende,dat is echt niet gewoon,dit is een plaatje en zeker niet de standaard,geluksvogel,ik ben dol op klokjes,ik wens je een fijne dag,lieve groet Joke.

Inka en André. zei

Prachtig,.............fijne avond.

Antonia zei

Wat een mooie sneeuwklokjes, deze foto's kunnen zo in een tijdschrift! Er komt inderdaad dagelijks een muis op bezoek om van de vogelvoertaart te snoepen. Maar nog geen uil hoor :-) Groetjes Anja

Jane in Wales zei

O wat mooi, die sneeuwklokjes!! Heerlijk he, de lente op komst?
Doe de uil de groeten van me.
groetjes
Jane

aukjesatelier zei

Schitterend! Dat jij dit soort mooie sneeuwklokjes in je tuin mag vinden ;)

Madelief zei

Hoi Fleur,

Ik herken je gevoel van blijdschap bij het zien van de eerste voorjaarsbloemen! Wat een prachtige sneeuwklokjes heb je staan.

Een gezellige nieuwe week!

Lieve groet van Madelief