IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

woensdag 9 maart 2011

langs de Giessen


Dinsdag was het prachtig weer om eens flink te wandelen.

Samen met mijn man, die een dagje vrij had, wandelden we langs het riviertje de Giessen
in de Alblasserwaard- bij Dordrecht



.

Wij vinden het altijd leuk om door polderlandschap te wandelen langs mooie oude dorpjes, boerderijen en molens. De kinderdijk is hier ook vlakbij.




Dit is De Tiendwegse Molen in Hardinxveld-Giessendam.
Het is een wipmolen-gebruikt voor droogmalen van de polder met een water-scheprad.

Hij is in 1985 gerestaureerd en er woont nu ook iemand in...de molenaar, denk ik.


En...we zagen de eerste lammetjes dit jaar!

16 opmerkingen:

Patricia zei

MOOoooi!!!!

Willy zei

Ja echt genieten zo'n eerste zonnige voorjaarswandeling. Prachtige Hollandse landschappen en die huppelende lammetjes stelen de show.
Groetjes

Star zei

Beautiful pictures today and yes, so Dutch! The lambs are gorgeous and made me excited for Spring.
Greetings from Tennessee!

Inka en André. zei

Prachtige omgeving en schitterend op de foto genomen,xxx.

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige wandeling! Zelf woon ik in het oosten van het land, maar familie van mijn vaders kant woont veelal daar...ik heb dus ook een band met deze streek, waardoor je post extra leuk werd.

En lief....de eerste lammetjes!

Lieve groet, Ingrid

Fluitenkruid zei

Wat een prachtig landschap is dat bij jullie met al die oerhollandse molens. Maar van die lieve lammetjes word ik toch het meest blij..

Roelien zei

Zo anders dan het bos hier, maar zoooo mooi, dat open landschap, die molens, echt een oudhollands tafereeltje. Heerlijk weer was het maandag en dinsdag hè?

Mapi zei

Oh wat een prachtig gezicht.
Lammetjes in de wei !
Fijne dartele dag
Mapi

Musje zei

Wat hebben we toch prachtige plekjes en zo dichtbij,ik ben ook dol op zulke wandelingen,super je foto`s,fijne dag,lieve groet Joke.

Antonia zei

Wat een prachtige wandeling hebben jullie gemaakt. Mooie molen en zo lief, de lammetjes! Groetjes Anja

@nne zei

wat een heerlijke wandeling! wat is het vlakke land toch mooi ... de dijklandschappen, de typische molens én de lammetjes. leuk dat we even met je op stap mochten! lieve groet, @nne

Ans zei

Wat een schitterende foto's.
En wat is het daar mooi.

Groetjes Ans

aukjesatelier zei

Mooi landschap is het he?
En die lammetjes... schattig :D

brocante roos zei

Wat een heerlijke wandeling hebben jullie gemaakt. Prachtig landschap ook, echt Hollands met die molens.

Fijne avond, lieve groet Marjan

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een mooie wandeling hebben jullie gemaakt. Wij wandelen ook graag, maar zijn nog nooit die kant op geweest. Misschien moeten we dat toch maar een keertje doen!

Lieve groet & een gezellige nieuwe week,

Madelief

Kleurrijk zei

Zijn er al lammetjes?????
Ik heb ze nog niet gezien.