IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 28 maart 2011

Mag ik hem houden?????


Dit weekend  ben ik bij de schaapskudde bij ons in de polder geweest om op kraamvisite
bij de lammetjes te gaan.

We hadden het geluk dat er zojuist 3 lammetjes geboren waren; De moeder was nog bezig ze schoon en droog  te likken- ze waren nog nat.
 Sommigen lammetjes van een drieling werden bijgevoerd, omdat ze niet genoeg melk kregen.
Er waren ook wat verstoten lammetjes, doordat bijvoorbeeld een ander schaap een geboren lammetje mee hielp schoonlikken- waardoor de moeder de geur van haar eigen lam niet meer herkende.
Deze lammetjes moesten regelmatig een flesje drinken.
 Of ik het ook wilde doen???

Natuurlijk; dolgraag!

 Wat een dotjes allemaal.


                            Ik wilde bijna vragen;
                                                               Mag ik hem houden???
           Maar die kleintjes zijn beter af bij hun moeder en de kudde; En ze werden goed verzorgd!

15 opmerkingen:

Musje zei

Ohh dat is een geweldig ervaring,echt net geboren,wat super,ze zijn echt schattig,ik vind het zo sneu dat ze al zo snel die dingen in der oortjes moeten,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke,je foto`s zijn prachtig,net of ik er ook even heel dichtbij was.

Jotili zei

Oh... wat ontzettend schattig!
Ik ben jaloers op je hihi...

Inka en André. zei

Wauw,....ontzettend lief,ik hoop dat ze een mooi lang leven tegemoet mogen gaan!!!!!!!!Fijne week verder

Home and Lifestyle zei

Ohhh...wat leuk dat je dat mocht doen!! En meenemen lijkt leuk maar kleine lammetjes worden grote schapen :)!

Lieve groet, Ingrid

wilmi zei

wat lief en schattig he, die jonge beestjes!
Je zou ze inderdaad zo meenemen.
Maar paplammetjes kunnen vreselijk blèren wist je dat?
Ik denk ook dat ze beter af zijn in de stal bij de boer.
Maar 't blijft schattig natuurlijk ;)

Ans zei

Wat leuk dat je dit mocht doen.
En wat een schattige lammetjes.
Wat moet jij genoten hebben.
Ben helemaal niet jaloers,hoor.
Sprak ik met een zucht.
Als je ze nog eens ziet,dan geef je ze maar een voorzichtig knuffeltje namens mij.

Groetjes Ans

Sas zei

Prachtig om mee te maken!

Fluitenkruid zei

Wat schattig!

Brabbels en Kiekjes zei

Wat mooi kan de natuur zijn he, en dan helemaal al dan jonge vee.
Kan je me het adres mailen van de schaapskudde? Daar wil zoonlief vast wel een kijkje nemen '-)

Liefs,
Ps lees mijn blog even van 19/3 en 22/3 zal je best bekend voorkomen...

Jane in Wales zei

Schattig he? Ik ben er ook elk jaar weer verliefd op...!
groetjes
Jane

Madelief zei

Hoi Fleur,

Ik geloof dat ik ook maar in de polder moet komen wonen. Stiekem ben ik een klein beetje jaloers. Prachtig om die diertjes zo vlakbij je huis te hebben lopen!

Een gezellige avond & lieve groet,

Madelief x

Mapi zei

Wat een mooie belevenis.
De Lente begint al goed voor jou !
Liefs
Mapi

THE BLACK BARN zei

WAT EEN LIEF ZO EEN LAMMETJE!!
MOOIE FOTO'S HOOR!!

FIJNE WEEKEND ALVAST,

MIRANDA

De Rode Klaver zei

hoihoi,
prachtige foto's! En weer wat anders dan onze zwartblessen. Hier nog geen beschuit met muisjes, maar er is er wel een die ik extra in de gaten houdt, die loopt wat te puffen en te drentelen... dus wie weet... ik laat het je weten.
groetjes, esmeralda

Antonia zei

Zo schattig, wat zal jij genoten hebben! Groetjes Anja