IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 7 november 2011

kleintjes worden groot

 Dit is onze haan Hendrik
Hij is nu ongeveer 7 maanden.

 Sóchtends kraait hij ,sinds een paar weken ,met een zware stem ons wakker...nu nog niet zo heel vroeg- tussen 7 en 8 uur.
Dat zal zomers wel veel vroeger worden 6 uur of zelfs 5 uur.

Dit waren de kuikens in de lente; 2 hennetjes en 2 haantjes; 1 haantje is later weggegeven.
We hadden van de kinderboerderij 4 verschillende eieren gekregen en onder onze broedse kip gelegd.
Een soort van verrassingseieren waren het.
 De bruin met zwarte rechts is onze eigen  zwarte haan geworden- Hendrik.- een Barnevelder
De witgele rechts  is uitgegroeid tot de grootste kippen soort; Orpingtons
Van die grote fluffige theemutsen.



 Hendrik zit graag op de uitkijk op de tafel en waarschuwt de dames als er een grote vogel overvliegt( het zou wel eens een roofvogel kunnen zijn) of als de poes voorbij loopt.
 We gebruiken hem soms ook als theemuts....

 Het theekransje van de dames kwebbelt heel wat af.

En ze zijn niet alleen leuk en gezellig; Ze verrassen ons ook regelmatig met een lekker eitje!

18 opmerkingen:

Ans zei

Wat is dit leuk,zeg.
En wat is Hendrik een stoere kerel geworden.
En dat theekransje ziet er ook erg gezellig uit.
Daar zou je zo bij gaan zitten.
En die theemuts,daar kan geen enkele andere theemuts tegenop.

Groetjes Ans

polkadotpeticoat zei

they are really cute and the baby chicks adorable!

huismuzz zei

Wat een mooie haan is Hendrik al,onze Karel begon al om 4 smorgens in de zomer te kukelen pfff.
Wat is zo'n orpington groot he vergeleken bij de krielen?
Echt een theemuts :)
Groetjes Patricia

Dorothé zei

Wat een verenpracht. Bij ons moeten de kipjes het stellen met alleen een schilderijtje van een haan in het kippenhok.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat een prachtige kippen zeg en wat staan ze leuk op de foto ....geniet er lekker van ...fijne week lieve groet rosita

Inka en André. zei

wat een heerlijk/mooie stel zijn het geworden,.......prachtig,...xxx

@nne zei

prachtige kippen én haantje hendrik is écht een flinke kerel geworden. je foto's mogen van mij zo in de "seasons". lieve groet, @nne

Riet zei

Wat een lekker stel om te zien. Haan Hendrik zal blij zijn met de dames. De theemuts vind ik wel een uitvinding. hihi
LIeve groet van Riet

vrouw Hommel zei

Ik kan er mij door jouw verhaal een hele voorstelling van maken.
Wat een gezelligheid daar bij jullie.

Brabbels en Kiekjes zei

Kan ik die theemuts ook een keer lenen voor een theekransje???

Liefs,

Kind An Huys zei

Ach..wat leuk!! Het is een gezellige kakkelende bende bij je!! En wat zijn ze snel groot! Oooh...als ik dit zie...wat begint het dan weer te kriebelen..eigen kippen!! Lijkt me zo leuk!
Liefs, Anne.

Mapi zei

Oh wat gezellig al die mutsen op een rijtje en dan ook nog een heerlijk eitje !
Liefs
Mapi

De Rode Klaver zei

Hoi!
Wat zijn ze leuk geworden, de kuikens, mooie kleuren! De eerste pogingen van een jonge haan om te kraaien, vinden jullie die ook zo leuk? Ik moet er altijd zo om lachen. Ze hebben trouwens groot gelijk dat ze dekking zoeken als ze wat in de lucht zien, want wij zijn al meer dan drie kippen kwijt door een kiekendief! Hier stuiven ze met z'n allen onder de hooiberg als er wat over komt.
Groetjes, Esmeralda

Willy zei

Ik ben wel een beetje jaloers ;)
maar in de nieuwbouw is het geen doen. En toch lijkt het me zo gezellig die kippen om het huis.
Prachtige foto's en Hendrik is een knapperd!
Groetjes

Willy zei

Bedankt nog voor de link, ik kende het al, waarschijnlijk heb ik 'm hier op je blog al eens ontdekt.
Ook een blog om bij weg te dromen.

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Al vier keer geprobeerd een reactie te geven, lukt niet. Hopelijk deze wel dan probeer ik het later nog een keer.
lieve groet, Marja

Marja Visscher zei

Fleur, de vorige was een korte om het weer eens te proberen, maar de laatste tijd geeft hij bij jou 'error'. Soms een hele lange reactie en dan balen, want hij is gewoon weg. Dus wanneer je niets van mij hoort, ligt niet aan mij hhor, dat je dat weet. Doe nu nog maar weer een poging.
Wat een geweldig stuk die Hendrik, en wat groot. Daar is die kleine, zwarte balletdanser van mij niets bij. Maar wat een instinct hebben die dieren voor gevaar, hè. Eerst liepen ze de hele tuin door en nu, nu het hefst is, zitten ze onder de struiken, lijfsbehoud voor de roofvogels. Kan me voorstellen dat je de boerderijcurcus geweldig vindt. Leuk om zo binnen te mogen kijken. Bijzonder!
Fijn weekend en lieve groet en nu maar hopen dat er geen 'error' verschijnt. Marja

Marja Visscher zei

Joepie! gelukt!
vr.gr. Marja