IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 20 november 2011

schilderkunst en giveaway


 Toen ik laatst in een brocantewinkel aan t snuffelen was, zag ik deze lektuurbak in een hoekje staan.
Leuk! Ik hou wel van die boeren-beschilderde voorwerpen.
De verkoper vertelde dat het uit friesland kwam en vroeg er een vriendelijke prijs voor.
Toen ik hem meewilde nemen in mijn fietstas, keerde ik hem om en zag onderop staan gekrast in de verf=
LEEUWARDEN 1921
 ZO zei de man; Als ik dat had gezien was hij VEEEEL duurder geweest! Dit is een museumstuk!

 HA,HA; nu staat hij lekker bij mij!

 Op marktplaats vond ik deze oude houten naaidoos.

 ook met de handbeschilderd en van iemands tante van 90 geweest.

 Pas toen ik hem gekocht had en thuis kreeg, ontdekte ik dat er nog van alles in zat!

Dat was een verrassing! bijpassende naaldenkokers, oud kant, oude blikjes, een oude stop-paddestoel etc.
Wat een gelukkie!


Doen jullie nog mee met mijn GIVE-AWAY????
zie vorige bericht.










18 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Je bent twee keer flink met je neus in de boter gevallen :-)! Je kunt wel meedoen met Kunst en Kitsch, wie weet wat een verrassing dat wordt!

Een fijne zondag Fleur! Lieve groet, Ingrid

Eefies day zei

Wat bof jij Fleur, twee keer een aanwinst..wow, ik vind ze beiden erg mooi, je naaidoos met inhoud is een verrassing op zich.... je give - away, k ga even kijken, want nu weet ik het niet meer:))

Lieve groetjes,
♥Eefie

Petra zei

Jeetje wat gaaf zeg en je krantenbak en je naaidoos, echt helemaal super. En dan de spulletjes die er nog in zaten echt leuk. Genieten hoor fijne zondag,

Groetjes Petra.

Jane in Wales zei

Nou zeg, jij bent een bofferd! Leuk hoor, allemaal, vooral die verrassingen in de doos, echt iets uit een boek!
groetjes
Jane

martine zei

oh wat een leuke naaidoos, en dan als verassing helemaal gevuld, lijkt wel een suprise.
Veel plezier met je museumstuk en je mooie naaidoos.
Groetjes en een fijne dag.

polkadotpeticoat zei

I would love to enter.....and your Rose mauling examples I'm in love with.....

Guusje, zei

Wat een geweldige vonst heb je gedaan hij is prachtig net als de handwerkmand die is ook al mooi.

Les Trois Jardins zei

Mooie foto heb je geplaatst boven je blog. Wat een verrassende vondsten, ik zou mijn adem inhouden bij zo iets, en kun je je voorstel hoe liefdevol met de dingen is omgegaan? En wat er gemaakt is met alles? Bijzonder!
Geniet ervan!

Riet zei

Wat een geweldige vondsten Fleur. Je boft .Erg mooie aanwinsten en geweldig wat er nog allemaal in die naaidoos zat.
Leuk hoor.
Lieve groet van Riet

Willy zei

Wat een leuke aankopen en extra leuk door de ontdekkingen van jaartal en inhoud. Veel plezier ermee, lieve groet

Brabbels en Kiekjes zei

Geweldige kado's zo verstopt in iets mooi's!

Liefs,

Dzoli zei

Ja de hart gaat sneller kloppen als je zulke mooie dingen vindt:)Vell plezier ermee:)

Ans zei

Dat is nog eens boffen.
En die spulletjes in de naaidoos,dat is werkelijk een verrassing.

Groetjes Ans

Anoniem zei

Wat een leuke oude naaidoos,zoiets nog nooit gezien.

groet van Hilda

Josien zei

Leuk dat je op zo'n manier in de prijzen viel. Hij is echt leuk beschilderd, de lectuurbak.

Ik ga nog even aan de gang met een link zodat ik wie weet je Giveaway win ;-)

Prettige week,

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
We hebben echt goed gekeken wat er nu uit zijn bek hing, maar het was echt een staart, die trouwens wat bloederig afgestroopt was. Het was echt eng, want ik zag dat de specht nog leefde dus trok ik eigenlijk een beetje in paniek aan die staart en ...gedver...die liet los. Blijkbaar door het trekken kwam de 'hap',neem dus aan muis, wat anders in zijn keel te zitten, want hij slikte flink en wilde toen direct uit mijn handen. Hij vloog naar de overkant van de dijk het gras in. Daar hebben we nog even staan kijken wat hij deed, maar na een poosje vloog hij weg. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat zo'n beest muizen eet, maar wat zou het anders geweest moeten zijn?!
Mooi beschilderde spullen. Heb vroeger ook op Hindelooperschilderen gezeten en later ook nog op Assendelft schilderen. Dat laatste is wat grover, wat grotere bloemen. Heerlijk, maar intensief werk. Je hebt met die lectuurbak echt mazzel gehad. Ben op speur gegaan naar het tijdschrift dat je aanbiedt en vond nog iemand die ze te koop had, waarvan de eerste tegen een kennismakingsprijs Bij veel waren ze al uitverkocht). Het zag er leuk uit en was direct enthousiast. Hou wel van zulke bladen. Ben ook verzot op het blad Landelijk wonen (vroeger wonen Engelse stijl). Echt heel inspirerend!
Fijne avond nog, lieve groet, Marja

huismuzz zei

Wat een mooie spulletjes heb je gevonden en dat de naaidoos ook nog 's gevuld is dat is ook bijzonder.
Leuk hoor.

Groetjes Patricia

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat een prachtig kunstwerk zeg ....en wat een geluk hahahah .... geniet er maar lekker van want zoiets kom je niet vaak tegen ...die naaidoos ook zo mooi .... fijn weekend lieve groet rosita