IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 26 november 2011

planten en noten kraken



 Onlangs heb ik een oude houten notenkraker gekocht.

De walnoten hadden we al van buren gekregen, die een grote oude walnootboom hebben staan.

 Hij is bewerkt met Fries Houtsnede werk en doet t prima!

 Walnoottaart bij de thee; lijkt me wel wat....
Maar dan van EIGEN walnoten!

 Mijn man heeft voor zijn 50e verjaardag een walnootboom gekregen en deze werd vorige week bezorgd.
Deze is dus snel geplant...en hij staat helemaal waterpas hoor!
Nu maar hopen dat hij het goed gaat doen en dan kunnen we komende jaren OOK noten gaan rapen.


                                           Doen jullie nog mee aan mijn GIVE AWAY???( klik op foto)
                                              TOT 5dec; dan trekt SINT een winnaar!

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk een eigen walnotenboom.
Hoe lang duurt het ongeveer voor ze vrucht gaan dragen.

de notenkraker is echt een originele.

groet van Hilda

Patricia zei

Mooie notenkraker!
Ik hoop komend jaar heel veel walnoten in mijn boom te hebben.
Jammergenoeg was in de lente alles kapot gevroren.

Petra zei

OO leuk een walnotenboom wil ik ook zo graag maar volgens mij moet hij veel ruimte hebben, en we hebben wel ruimte maar niet heel veel voor een grote boom. Maar ja er moet wat te wensen overblijven toch? en je notenkraker erg mooi. Een heel fijn weekend,

groetjes Petra.

It's me zei

Wat een knus hoekje zo met de noten en bloemetjes......leuk hoor!!...fijne dag !...liefs van mij...........♥.. ♥... ♥....

Josien zei

Wat een leuk geheel!!
Dat waterpas maakt me helemaal aan het glimlachen,
Fijn weekend,

greet's foto's zei

en het duurd wel een jaar of vier voor er wat aan komt,de mijne staat nu vijf j,en er zaten twee noten in,dus even geduld hebben,groetjes greet

o ja je hebt een mooie notenkraker,lijkt wel een papegaaien bek.

Roelien zei

Lijkt me heerlijk een walnotentaart van eigen walnoten!

Eefies day zei

Heerlijk notenkraken, het geluid alleen al is zo grappig, ik ben benieuwd of je al een lekkere taart gemaakt hebt.
Je notenboom zal de komende jaren heerlijke noten geven.


Lieve groetjes,
♥Eefie

Mayflower zei

Wat een aparte notenkraker en zo mooi bewerkt Fleur. Ohh....wat een heerlijk vooruitzicht, walnoten uit eigen tuin.
En ik vind walnotenbomen om te zien ook heel erg mooi. Mijn ouders hadden in hun vorige huis er eentje in de tuin staan.
Fijn weekend en een lieve groet, Mea

Dorothé zei

Fijne kraker zeg, wij kraken uit gebrek aan beter (de oude is stuk gegaan) met de waterpomptang.

flowersandhome zei

Wat een prachtidee voor een cadeau! Een boom! Hou ik in het achterhoofd... Alleen moet hij de boom dan nog willen planten en dat is een ander paar mouwen...
Ik wens jullie nog veel plezier met de nieuwe aanwinst. Na enkele jaren zal die een heerlijk natuurlijke parasol vormen. Dat las ik ooit eens over walnotenbomen: die vormen een goede parasol, net goed, niet te veel schaduw en ze zijn ook nog eens insectenwerend dus geen last van muggen als je eronder zit.
Heel mooie notenkraker die ook nog dienst doet bovendien!
Groetjes,
Marian

Riet zei

Wat een geweldige notenkraker Fleur. En zelf een notenboom in je tuin. Dat is leuk.
Lieve groet van Riet

wilmi zei

gaaf hoor zo'n boom!
Wij hebben er ook 1 in de wei staan. Eigenlijk is ie van buurvrouw-oma, maar we snoepen heerlijk van de noten!
Maar een walnotentaart heb ik nog nooit gegeten, mmm..lijkt me lekker!

La Maison en Wonderboom zei

Een notenboom,ja die moest er komen en dat zou dan de eerste boom in onze Franse tuin zijn. Maar toen de boom aan de andere kant van het beekje bladeren kreeg en we met spanning keken wat dat voor een boom zou zijn, bleek het een notenboom. Dus we hebben een wonderboom in de buurtuin.
De noten vallen wel bij ons,leuk toch?

Lieve groet
Hermine

Ans zei

Wat een orgineel cadeau,zo'n walnotenboom.
En die notenkraker is prachtig.

Nog een fijne zondag
Groetjes Ans

bleudelavandou zei

Wat een prachtig notenkraker!!

Ook mijn man heeft voor zijn 50 ste verjaardag een boom cadeau gekregen, en 8 jaar later is zijn treurwilgje al een mooie treurwilg geworden...

Liefs
marieke

Willy zei

Als ik een grote tuin zou hebben zou daar ook een walnotenboom in staan. Wel heel erg leuk om een boom cadeau te krijgen. Een schaal noten op tafel vind ik altijd al zo gezellig en jij hebt er ook nog een hele mooie kraker bij.
Fijne zondag, groetjes

huismuzz zei

Leuk hoor die walnotenboom.Maar ze worden wel heel groot he, wij hebben er van de buren jaren geleden 1 gekregen voor het redden en verzorgen van hun poes.Elk jaar moeten we er wel wat takken afzagen want we hebben niet echt een grote tuin en de takken hangen ook boven de stoep.Maar de buurt is er blij mee hoor!met regelmaat zie je kinderen met zakjes vol voorbij gaan. Wij hadden algauw noten, heerlijk!
Die kraker vind ik mooi,zo bewerkt.

groetjes patricia

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat leuk om je man op de foto's te zien! Je man heeft een prachtig cadeau voor zijn 50e verjaardag gekregen. Nog van Harte Gefeliciteerd :-)! Zo'n boompje is ook een wens van mij, maar helaas heb ik er geen ruimte meer voor in de tuin.

Met de granny's gaat het goed, maar het lukt mij niet om het zo mooi te laten worden als jouw kussen.

Kom je nog naar ons concert op de 17e? Het lijkt mij erg leuk! Saskia komt waarschijnlijk ook.

Een gezellige week gewenst!

Lieve groet, Madelief x

Inka en André. zei

Prachtig de notenkraker en notenboom,straks heerlijk noten uit eigen tuin,echt super,...fijne week,x.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

mooi plaatje zo die notenkraker en dat mooi bloemenpracht .... wens je heel veel noten van jullie eigen boom zo super zo boom .... fijne dagen en lieve groet rosita

Les Trois Jardins zei

Wat een prachtige foto's en composities maak je toch, echt om van te genieten!