IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 16 januari 2012

koud in de polder

 Eindelijk was er dan eens vorst in de polder!

 De vaart en sloten hadden een klein laagje ijs.
 Alvast de schaatsen uit het vet halen???
Wie weet???
De sneeuwklokjes doen in ieder geval hun best!



En vanmorgen was ik ook erg BLIJ; dat ik dit haasje heb gewonnen !
Bij de giveaway van Jeanette; http://quiltingjeannet.blogspot.com/
Zij maakt de prachtigste quilten; waar ik alleen maar van droom!
Ik ben een beginner met lapjes naaien ( noem het nog niet eens quilten!) En dus dit haasje maken
wil ik wel gaan proberen!
Bedankt Jeanette!

14 opmerkingen:

Kruimel zei

Ja wat is het prachtig he met dit eerst laagje ijs! Voor jou dubbelop genieten op dat mooie plekje waar jullie mogen leven! Ik ben ook begonnen met quilten en ik moet je zeggen het is een echte verslaving! fijne dag meisje uit de polder. liefs Kruimel

Petra zei

Hoi Fleur,
Wat een prachtige wereld is het dan hé, met zo`n laagje ijs en de wereld wit. Al heb ik ook zin in de lente, dit kan mij ook bekoren.
Straks maar eens weer een wandeling maken door ons prachtig nederland!

Groeten van Petra

Patricia zei

Mooie plek om te schaatsen!
Leuk haasje :)

Dorothé zei

Wat een prachtige Hollandse plaatjes. Hier is schaatsen op natuurijs verboden, je mag alleen op ijsbanen schaatsen. (niet dat ik schaatser ben hoor, nee, geef mij de koek en sopie maar). Leuk dat je gewonnen hebt en zo te zien ga je besmet worden met het virus (ha ha ha).

quilting Jeannet zei

Ja, bij ons was het ook koud in de polder Fleur! ik moest krabben vanmorgen en dat zijn we niet meer gewend, de hazen hebben er in elk geval geen last van, die springen lustig door de tuin eln de wei. Gefeliciteerd met je euke haas! Dat gaat je zeker lukken voor de pasen. Ik zie je adres wel tegemoet he?

Hartelijke groetjes, jeannet

It's me zei

Hele mooie foto's Fleur !!...liefs van mij...xxx...

Home and Lifestyle zei

Het is bij jou vast heerlijk om te schaatsen als er voldoende ijs ligt, maar ik geloof dat de temperaturen aan het einde van de week weer omhoog gaan!

Ik denk dat je je toch maar op het quilten moet richten :)!

Lieve groet, Ingrid

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

heerlijk he dat beetje vorst ...vanmorgen ook genoten tijdens het wandelen met de hond .... was maar een beetje vorst maar toch ...laat de rest maar komen hoor ben er klaar voor hahahah je kado is leuk zeg gefeliciteerd ermee ...fijne week lieve groet rosita

House of Seasons zei

Mooi en leuk!
Liefs
Lia

Ans zei

Wat een mooie dromerige sfeer bij je in de polder.
En dat haasje vind ik toch zo grappig.

Groetjes Ans

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een lief haasje heb je gewonnen! Wat ik mij afvroeg. Zal ik de kopjes anders aan Anita meegeven? Dan heb je ze iets eerder.

Je uitzicht over de polder en het water blijft prachtig. Mooi met dat dunne laagje ijs en de roze gloed.

Een gezellig week!

Madelief x

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Gefeliciteerd met je quilthaas, een echt kunstwerkje maar dat is Jeannet wel toevertrouwd. Mar dan heb je wel lekker een professioneel voorbeeld. Wat een mooie foto's van de bevroren polder. Ik heb het hier nog niet zo ervaren. Beetje wit 's morgens, maar net zo als bij jullie. Maar vannacht doet de vorst er nog een schepje bovenop, dus dan zal het hier ook wel zo'n beeld geven. Om heel eerlijk te zijn, vind ik het mooi, dat dan weer wel, maar van mij hoeft het eigenlijk niet. Gedoe met het water voor de dieren, medelijden met m'n kipjes omdat ze echt een beetje zitten te kleumen, veel meer stookkosten voor mijn cavia's en konijnen, want die heb ik in een schuurtje en heb daar een radiatorkacheltje met thermostaat. Ook altijd tien keer op een nacht wakker om op de elektrische wekker te kijken, want het is weleens gebeurd dat de stroom uitviel en dan moeten de dieren naar binnen, want we hebben dan wel geen stroom maar wel een gas openhaard. Nee, geef mij het voorjaar en de zomer maar. Niettemin was het vandaag heerlijk wandelweer. Heb eerst in de ochtend geschilderd en daarna heerlijk gewandeld in een nabij gelegen bos. Zalig!
Lieve groet, Marja

Jenny Schouten Short zei

Fleur,
These are gorgeous photos which make me homesick, but not too homesick. It is 20*c in Ft. worth today and Enno is haaking outside on our little porch. I always like your posts. xo Jenny

bleudelavandou zei

Prachtige foto's, wat ziet er alles sprookjesachtig uit met een laagje ijs. Je woont in een prachtige streek, ik geniet altijd bij het kijken van je foto's.

Prettige dag nog

Marieke