IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 19 januari 2012

wat hangt daar nou weer in de polder??


 Wat hangt daar nou in de polder????   Aan het houthok?
 Na wat moed te verzamelen en wat aanmoediging van quilting jeanette,
laat ik mijn eerste  wand-quiltje zien.

 Nog een heel gedoe om het buiten op de foto te zetten; want het  waaide bijna weg!

 Het patroon van een pakketje van BEP; heb ik een beetje aangepast...naar de werkelijkheid :
..mijn man is lang en dun...en ik ben klein en ....beetje volslank...zeg maar....
Het was leuk om te maken; maar ik heb nog nooit zoiets gedaan; dus bv zo'n randje erom heen heb ik via youtube afgekeken en geprobeerd na te doen...hoekjes zijn best lastig!
Het echte quiltwerk met al die kleine driehoekjes en vierkantjes aan elkaar naaien; Dat lijkt mij nog erg moeilijk.
Hier komt hij waarschijnlijk te hangen op een kastdeur; gemaakt van de oude voordeur.

32 opmerkingen:

Petra zei

Ik vind hem geweldig, erg mooi gemaakt. Ik ben op het moment een boek aan het lezen over quilten De vriendschaps quilt van Jennifer Chiaverini erg leuk om te lezen. Ik denk dat mensen die quilten zich daar wel in kunnen vinden. Maar ik vind dat je voor de eerste keer een top prestatie heb neergezet, hij is prachtig.

Groetjes Petra.

Kom Achterom zei

Super leuk gemaakt hoor en een heel warm welkom op de deur het kleurt er ook super mooi bij!
fijne dag
Yolanda

Riet zei

Een prima prestatie Fleur. Quilten is ook een hobby van mij maar staat even op een laag pitje. Je quiltje ziet er erg leuk uit.
Groetjes van Riet

quilting Jeannet zei

Het is maar goed dat ik je wat heb aangemoedigd, het zou toch zonde zijn als we dit niet hadden gezien! Wat is tie ontzettend leuk, die handen in elkaar....ik zou de mijne er haast voor uithalen.....helemaal toppie! Volgend project de haas? Hij komt er aanhoor.

Hartelijke groetjes, Jeannet

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

super leuk gemaakt zeg en wat een geduld pfff weet zeker dat hij een mooi plekje krijgt waar geen wind staat hahahha geniet er lekker van ...lieve groet rosita

huismuzz zei

Je quilt is leuk geworden,en zo met die stofjes. heb het patroon ook nog liggen en ben ook van plan om hem een beetje aan te passen qua postuur :)
groetjes patricia

polkadotpeticoat zei

Wow I love the hanging but with our horrid temps your wood pile looks divine...we were out cutting wood at 12 below yesterday...yowsers! stay warm!

Corine zei

Al ben ik niet (meer) zo van dat soort knutsels, deze is mét de symboliek wel erg leuk!
Loop je vaker met een kip onder je arm :))
Groeten, Corine(THUIS)

hennie zei

vindt het erg leuk geworden hoor ,ziet er goed uit ook ook ik heb dat patroon al wat jaartjes in de kast liggen . zal er binnenkort toch ook eens aan beginnen .want het is toch wel erg leuk.
gr.hennie van crea-hennie

Ans zei

Ik vind het erg goed gelukt,hoor.
Knap gemaakt.
Ook de kleuren zijn heel erg mooi.
Je mag er best trots op zijn.
En ook zo leuk,dat je het buiten op hebt gehangen aan die tak,om even de foto's te maken.

Groetjes Ans

Guusje, zei

Wat is ie leuk geworden, ben er helemaal weg van en hij past prachtig bij de rode deur.

Diny zei

Hij is echt mooi geworden hoor en fraaie stofjes gebruikt! leuk. groetjes.

vrouw Hommel zei

Je quiltje is prachtig geworden en hoekjes blijven altijd lastig hoor, tenminste vind ik. Wat hangt ie mooi op de rode deur naast de sleutels.
groet

Down by the sea zei

It looks beautiful and a wonderful thing for you to keep and treasure.
Sarah

Franse Lelie zei

wat heb je dat leuk gedaan! Echt heel bijzonder, en volslank...dat valt nou wel mee hoor! Lieve groet

Dorothé zei

Fleur, hij is fantastisch. En hij hangt ook zo stijlvol tegen de ossenbloedrode deur. Op naar de haas!

Madelief zei

Oh Fleur, wat ontzettend knap! Is dit je eerste werk? Ik vind het er zo ingewikkeld uit zien. Jij hebt er duidelijk gevoel voor. Ook het tafereeltje dat je hebt gekozen vind ik erg leuk. Het past helemaal bij je huis in de polder :-)!

Een gezellig weekend!

Liefs van Madelief x

Madelief zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Madelief zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Madelief zei

Hoi Fleur,

Per abuis heb ik drie keer hetzelfde berichtje gepubliceerd. Sorry!!!

Madelief x

Saskia zei

Wat is hij goed geworden zeg, echt mooi en dat voor de eerste keer. Knap hoor.
Groetjes Saskia

Eefies day zei

Ik vind hem super hoor, wat knap en dat voor je eerste werk...zo mooi uitgebeeld en zo leuk ook op de foto's buiten.

♥Eefie

Janny zei

Wat leuk! Past goed in de polder.

Ann zei

Very well made, beautiful fabrics and so cute!

Fluitenkruid zei

Wat een mooie quilt, lijkt me best nog wel moeilijk om te maken. Komt er nog een volgend project?
Lieve groetjes Jannet

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Ik vind je eerste quilt erg mooi geworden, vooral die kip onder je arm.
Groet Thea

Petra zei

Ik vind dit altijd zo knap hé! Hij is erg leuk geworden, lekker country-achtig. Prachtig ook op de deur, en die kip.. die doet het hem! Lief!

Groeten van Petra

THE BLACK BARN zei

DIE VIND IK HEEL LEUK!!

MOOI EN KNAP GEDAAN!

ECHT HEEL LEUK!

FIJN WEEKEND,
MIRANDA

Judith zei

Het is een schatje, ik heb hem zelf ook en hangt bij ons in de hal. Het is en blijft een gezelligerd!

martine zei

Wat een leukerd is het, een gezellig stel:)
groetjes, Martine

Willy zei

Hej Fleur, maar goed dat ik nog even mijn lijst langs loop anders had ik dit mooie stel gemist. Ze zijn super leuk geworden en ik vind als je foto's erg mooi. Op de kast is een mooie plek.
Fijne week, lieve groet

wilmi zei

Wat een geweldig stel, en mooi gemaakt!!
Leuk dat je zo creatief bezig bent geweest, heerlijk he, zomaar lekker een knutsel voor jezelf!
Staat echt prachtig bij die rode deur trouwens..
groetjes en fijne week nog!