IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

vrijdag 27 januari 2012

meten is weten in de polder

 Meten is weten;
Nee dat gaat niet over quilten en lapjes; maar over de watertemperatuur van de vaart voor ons huis.

 Onze bijzondere natuurvriend in de polder houdt iedere winter de watertemperatuur goed in de gaten;
 Wordt het al koud genoeg??

Zeker als de weerman t over vorst en schaatsen heeft, staat hij iedere dag met een grote thermometer
het water op te meten; het kan hem niet koud genoeg zijn!
Zijn schaatsen zijn vast al geslepen en staan klaar;


 En als het maar even kan; staat hij als eeerste op de schaats; EN als laatste...ik hou meestal mijn hart vast en bedenk waar eventueel een touw en reddingsband in de schuur liggen.
Het is wel bijzonder ...lees hier meer over hem;

http://jojoos-landleven.blogspot.com/2010/02/cor-op-de-schaats-en-1e-sneeuwklok.html

Nou ja; mijn schaatsen liggen nog in de schuur....
Ik moet het eerst allemaal nog maar eens zien; die horror-winter...

12 opmerkingen:

polkadotpeticoat zei

Those skates look amazing.....I took skating lessons as a child and didn't make it past the beginner class twice my mom tried....this post makes me want to get back out there!

Home and Lifestyle zei

Cor is waarschijnlijk al in de weer met zijn schaatsen! Het schijnt erg koud te worden eind volgende week. Lekker dat je bij jullie zo het ijs op kan!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Roelien zei

Het lijkt me geweldig om zo te wonen en dan ijs voor je deur te hebben!

Jenny Schouten Short zei

Enno likes this post. He used to skate with skates like these. He wants to come see you when we get back to Zeeland, maybe this summer. It looks really cold there now. Beautiful quilt in the previous post. xo Jenny

Dorothé zei

Wij lopen hier ook nog iedere dag met de jas open te wandelen. Tot nu toe een winter van niks. Het gedicht op mijn blog is van onze dochter, ze kan droevig schrijven maar is de gelukkige geliefde van haar vriend en trotse moeder van ons kleinkind. Dus maak je maar geen zorgen.

Ans zei

Het is te hopen,dat er weer lekker geschaatst kan worden,want dat zorgt er voor,dat we een echt wintergevoel krijgen.

Fijn week-end
Groetjes Ans

Saskia zei

Het lijkt nu wel een aantal dagen koud te worden, maar een horror winter daar geloof ik toch niet in.
Ga wel even op zijn site kijken.
Groetjes Saskia

Madelief zei

Hoi Fleur,

Ik kan mij je posten over je bijzondere buurman nog goed herinneren en begrijp volkomen waarom jij met het zweet in je handen achter het raam staat toe te kijken.

Wat een bijzondere man!

Een fijn weekend! Hopelijk valt het weer een beetje mee.

Lieve groet, Madelief x

Fluitenkruid zei

Ik hoop het voor hem, zou op zich wel leuk zijn om nog een beetje winter te hebben.
Fijn weekend, lieve groetjes

wilmi zei

Het komt eraan!! Het gaat koud worden volgende week! Heerlijk..

ivoorwit.blogspot.com zei

Dag Fleur,
Ik ken jouw blog nog niet zolang maar vind het leuk. Kom vast nog wel eens vaker. Uit de reacties merk ik dat Cor je buurman is?
Uit mijn familie en uit een vroegere woonplaats ken ik ze ook.
Zodra er vorst genoemd wordt krijgen ze de kriebels. Al gaan ze niet zover dat ze de temperatuur van het water meten.
Groetjes, Thea R

@nne zei

leuke post ... en je wandquiltje uit de vorige is erg mooi! liefs, @nne