IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 5 januari 2012

wit....het nieuwe jaar in....

Het nieuwe jaar begon voor mij meteen al goed;  
Voor t eerst een give away gewonnen;
En dan ook nog zo'n hele mooie;
Deze prachtige kop en schotels van MADELIEF!!!
Neem eens een kijkje bij haar mooie blog; zij weet haar huis (en tuin)
altijd weer heel sfeervol te maken en neemt ons ook vaak mee met bezoekjes aan mooie steden.


 Na alle kerstversierselen, vind ik nu wit heel mooi...

Wit staat ook voor het nog lege, onbeschreven nieuwe jaar.;  een nog leeg, wit schilderijdoek.
 Hoe zal 2012 zich gaan kleuren????


De witte helleborus/ kerstroos staat binnen voor t raam
en ook buiten verschijnen de eerste witte bloemen. 


En in de tuin verschijnen hier en daar al groepjes sneeuwklokjes!

Terwijl in een vorige winter  voor ons huis ( daar in de bocht met de bootjes ervoor)geschaatst werd!
Wat was dat leuk zeg....je hoorde de schaatsers op t ijs smorgens vroeg al langskomen..
Maar wie weet? Er kan nog vanalles gebeuren dit jaar!

Ik wens iedereen nogmaals een MOOI gekleurd 2012

20 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

Ik wens jullie hele mooi lieve kleuren voor op je nu nog lege pallet.
En dat jullie het nu droog mogen houden ivm de wateroverlast.
groetjes

House of Seasons zei

Hoi Fleur,
Gefeliciteerd, deze kopjes zijn ZO mooi, maar dat kan ook niet anders als ze bij madelief vandaan komen!
Voor jou ook alle goeds voor het nieuwe jaar en ik hoop op weer veel mooie posten van jou en misschien gaan we elkaar weer zien??!!
Inderdaad, WIT, even rust en genieten van alles weer normaal, dat is het goede begin van het nieuwe jaar!
Liefs
Lia

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Van harte met je mooie give away ...geniet er lekker van ...prachtige foto's en wat leuk die schaatsbaan in je achtertuin hahahah wat zullen jullie genieten zeg ..hoop dat het toch nog komt hoor ik ben een wintermens ....fijne dag vandaag lieve groet rosita

Franse Lelie zei

Wat leuk dat jij hebt gewonnen bij Madelief en wat zijn ze mooi! Ja ik hou ook van wit momenteel, een beetje het sneeuwgevoel dat we allemaal wel even willen...en daarna de bollen uit de grond kijken:) Lieve groet

Jane in Wales zei

Dat zijn prachtige witte kopjes! Wit vind ik ook altijd bijzonder. Onze witte kerstroos staat in de tuin - de hele tuin fleurt er van op!
En wat hebben jullie een mooi uitzicht!
groetjes
Jane

Jenny Schouten Short zei

Fleur, the flowers are beautiful all cozy and warm on the windowsill. Is the winter scene on the river from this year? xo Jenny

Eefies day zei

Gefeliciteerd Fleur, zo mooi een kanten randje om de schoteltjes...mooi begin van 2012!!!
Prachtige bloemen, passend bij de winter, laat het dan nog maar even vriezen en lekker de schaatsen onderbinden hoor...wat een mooi uitzicht bij jou!!!!

Lieve groetjes,
♥Eefie

Frances zei

Congratulations on winning those lovely teacups and saucers. They are exquisite and fit perfectly in the midst of your other winter white elements.

I love that final photo of the colorful figures on the ice. It is a timeless scene, reminiscent of many paintings from past centuries. Really beautiful!

C o w R o a d zei

Die laatste foto lijkt wel een schilderij: wat een pracht!
Helaas bij ons ook alleen maar warme temperaturen, nog geen winter te bekennen...

La Maison en Wonderboom zei

Ha Fleur, ja ik had al gezien dat jij die mooie kopjes gewonnen hebt. Gefeliciteerd hoor.
Jij mag dan weer op een echte winter hopen, nou ik niet.
Ik weet dat het prachtig is al die schaatsers voor je raam en koek en zopie en zo, maar o, wat heb ik een hekel aan kou.
Mijn bootje ligt al startklaar voor de lente ;))
Maar kerstrozen vind ik wel heel erg mooi.
Ik heb ze in de tuin in Frankrijk en meestal bloeien ze nog als we in het voorjaar weer daar zijn.
Lieve groet
Hermine

Home and Lifestyle zei

Wat leuk dat jij deze prachtige kopjes van Madelief gewonnen hebt!! Ik heb niet meegedaan omdat ik al vaak iets gewonnen had, maar het kostte wel moeite hoor. Maar nu ik weet dat ze bij jou terecht zijn gekomen niet meer hihi!

Geniet ervan! Lieve groet, Ingrid

Corine zei

Nu ik je post zo lees, denk ik dat ik wel een lastig persoon ben ;)
Ik hou niet van veel wit, maar ik hou al helemaal niet van veel kleur..in m'n interieur dan hè/!
Doe mij maar de grijzen en naturellen :)
Ik heb buiten in de bakken bij de keuken ook helleborus gezet, mooi hè?!!
Groeten, Corine(THUIS)

Brabbels en Kiekjes zei

Oh was het maar alvast zover dat we kunnen schaatsen...
Mocht het toch gebeuren deze winter, zal ik beloven even aan te bellen als ik langs schaats '-)

Mapi zei

Oh wat fijn, de sneeuwklokjes, ze komen er dus aan. Heb gelijk even in mijn potjes staan turen en volgens mij is het echt waar !

Liefs en een fijne avond
Mapi

Down by the sea zei

So glad you won the beautiful cups from Madelief.Your white flowers are beautiful.

Ans zei

Ja,wat een verschil met vorig jaar.
Maar,het kan nog steeds,we hebben pas januari.
En wat een mooie kopjes heb je gekregen.

Groetjes Ans

Josien zei

Veel geluk in 2012!
Ja, die kopjes won je mooi, gefeliciteerd!

Je Helleborus vind ik prachtig en nog mooier de foto van jullie huis, met de schaatsers ervoor. Cowroad heeft gelijk: het lijkt wel een schilderij.

Goede voortzetting (van het jaar) zoals ze hier in Zweden zeggen.
Groet!

Willy zei

Mooi om zo het nieuwe jaar te beginnen, helaas geen echte sneeuw, maar de foto's van het vorige jaar maken het hier goed.
Veel plezier met de kopjes.
Fijn weekend, lieve groet

Roelien zei

Helleborus is zo'n prachtige bloem....dat ijs van vorig jaar maakte wel een heel bijzonder plaatje van jullie woonomgeving! Lieve groet Roelien

Good Old Household zei

Sjonge jonge.. kom ik even zo via via bij je langs.. zie ik dat je toch op een prachtplek woont! Súper ;o)