IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 9 januari 2012

vandaag zag ik in de polder....

Vandaag zag ik in de polder 2 hazen achter elkaar aan rennen, ......
ze hadden al een beetje de lente in hun bol...
( als je begrijpt wat ik bedoel...hi,hi...)

 In  de tuin staan deze week al de bloemen van de schoenlappersplant in bloei



 En ook de knoppen van de paarse helleborus groeien met de dag!


  De sneeuwklokjes doen ook hun best .


 En deze heeft zelf haar bloempje al klaar hangen om bij t eerste zonnetje open te gaan.




Zelfs de blauwe en roze bloempjes van het longkruid laten zich voorzichtig zien.

Vandaag hoorde ik de eerste lijster van dit jaar zingen....best vroeg!
En vandaag ook nog een groene specht aan de overkant van het water horen roepen ( lijkt op hard lachen.....)

hoezo winter???

20 opmerkingen:

Kruimel zei

Hoi Fleur(gezellige naam)Ik heb ook het voorjaar al in mijn kop hoor. het kan me niet snel genoeg gaan. Ik ben een nieuweling in blogland en de eerste die ik ga volgen ben jij want je hebt een hele gezellige blog met schitterend foto's. groetjes van Kruimel

Home and Lifestyle zei

Wat de hazen betreft begrijp ik wat je bedoelt ;-)! Tja, het zou mij niet verbazen dat de natuur door die zachte winter ook een beetje van slag raakt. Dan maar hopen dat er geen flinke vorst overheen komt, dat zou zonde zijn!

Lieve groet, Ingrid

Kom Achterom zei

Ongelofelijk hé wat een weer en alles is super actief midden in de winter!
Je hebt ze mooi kunnen spotten hoor!
fijne avond
Yolanda

La Maison en Wonderboom zei

Leuk Fleur die hazen, en wat is alles al vroeg bij jou in te tuin. Zouden we de winter echt overslaan dit jaar?
Nou ik kijk gewoon zo af en toe op je blog want die winterse foto is wel erg mooi.

Lieve groet
Hermine

Ans zei

Ja,de natuur is helemaal van slag.
Het lijkt wel een eeuwigdurende herfst,overlopend in het voorjaar.

Je foto's zijn weer prachtig.

Groetjes Ans

Corine zei

Door alle drukte had ik nog niet bedacht dat de tuin al weer tot leven komt... Heerlijk! Laat die hazen maar flink rennen..en kom maar op met de lente :))
Groeten, Corine(THUIS)

vrouw Hommel zei

Kan nog niet helemaal geloven dat er geen winter meer komt, mis het ook.
Morgen gaan we eens op de volkstuin kijken, ben benieuwd wat we daar aantreffen kwa lenteprikkels.
groet

Antonia zei

Bij jou is het al volop voorjaar. Hier nog niet hoor al staat de Ooievaarsbek nog steeds in bloei! Hoop dat je geen last hebt van het hoge water, fijne week, groetjes Anja

Willy zei

Het weer lijkt helemaal van slag, ik ben benieuwd of het zo doorgaat.
Groetjes

Margriet zei

Jeetje.....en dan te bedenken dat het nog best heeeeeel koud kan gaan worden!! Kan het me niet voorstellen als ik deze foto's zie, maar het zou zomaar kunnen.....

Moet er niet aan denken!!!

Groetjes,
Margriet

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Hallo Fleur, vroeg is het voor al die voorjaarsbodes. Maar ja zo gaat het, als het nog koud wordt.... Zouden we zo het voorjaar inschuiven? Hier staan de sneeuwklokjes ook al een eindje boven de grond en in Irnsum zag ik al een prunus bloeien, een gek gezicht in januari.


groet Pauline

Star zei

Beautiful pictures Fleur. It's nice to see that Spring is just around the corner.
In England we call the pulmonary, 'Jacob's coat of many colours'. It's a lovely plant, isn't it!

Frances zei

Oh, these very early flowers are so lovely! Here in New York, we cling to memories of 2011's blizzard while enjoying current days that do not require hats or gloves. Scarves are still advised...if only for their style.

xo

Fluitenkruid zei

Leuk al die voorjaarsbodes, wie weet slaan we het zware winterweer wel over, van mij mag het ;-)
fijne dag vandaag, lieve groetjes

Musje zei

Prachtig je foto`s,ik zie hier overal ook van alles in bloei komen,wel mooi om te zien,maar hoop dat de diertjes het nog een poosje volhouden om geen kindjes te krijgen,want als het weer opeens omslaat,overleven ze dat niet,gaaf wat heb je veel sneeuwklokjes,dat zou ik ook wel willen haha,wens je een fijne dag,lieve groet Musje.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtig hoor ...buiten als het zonnetje er is voelt het als voorjaar maar het is echt winter hahahah al die plantjes en bloemen die op komen prachtig ...fijne dag lieve groet rosita

Boekenstek zei

Wat een leuke blog zeg. Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
Ik hoor het graag. Groeten, Pleun

Poppy zei

Hello Fleur, thank you for your lovely comment. Beautiful pictures!

Lou x

Jane in Wales zei

Wat veel mooie fotos! Ja, die hazen zijn er vroeg bij...:o)
groetjes
Jane

Josien zei

Hoi!

Wat veel bloeit er al zuidelijker van ons ;-)

Nu weet ik het zeker: ik wil ook Helleborus in mijn tuin.

Eigenlijk wacht ik nog op dikke pakken sneeuw (hier in Zweden) om nog flink te kunnen langlaufen. Het is lang zo koud niet als vorig jaar, ook hier.

Maar voor ieder die snel voorjaar wenst: veel zonnige dagen tot het zover is!

Groet,