IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 11 april 2010

bedstede



Als ik in een openluchtmuseum ben en zo'n bedstede zie, zou ik daar ook weleens willen slapen....
Onlangs hebben wij de bedstededeuren die uit ons huis komen, maar nog in de schuur stonden, achter ons bed  gezet. Ziet er meteen heel gezellig uit.
Wij zijn van slaapkamer met onze middelste dochter verwisseld. Zo'n pubermeid heeft een grote kamer nodig om lekker met vriendinnen te chillen...
Dus nu slapen wij in haar kleine kamertje, waar eigenlijk alleen ons bed en 1 nachtkastje in kan...Net een bedstede ....Onze kledingkasten staan nog op zolder. Ach het is heel knus en zij is heel blij met haar grote zolderkamer.
Deze is in een oude boerderij....


Dit is in de binnenkant, zie je wat voor spreuk erop de wand hangt van deze dienstMAAGD???hi, hi,


En mooi geborduurde/ gekantkloste  lakens.

Hier is ons piepkleine slaapkamertje....maar het slaapt heerlijk en knus..

Deze staat er voor het beddegoed.(in de klepbank)

Er staat ook nog 1 kastje met een schilderijtje van de rommelmarkt dat aan het eind van de dag overbleef en niemand wilde hebben.
Ik kocht het voor 3 euro en was er ZOOOO blij mee....

.

17 opmerkingen:

It's me zei

Wat leuk he zo'n bedstee......een vriendin van ons is er weer een aam het maken voor haat twee kinderen ieder krijgt er een leuk he??

Bedankt voor je lieve berichtjes elke keer weer.kwam er net achter dat ik je helemaal niet volgde nog....gelijk gedaan !! haahahhah!! fijne zondag lieve groetjes Ria

Franse Lelie zei

Ziet er gezellig uit hoor, klein maar fijn! En inderdaad de meiden hebben de ruimte nodig, lief van je dat je hebt geruild. Groetjes Jolanda

Musje zei

Hoi Fleur,
ik zou ook weleens in een bedstee willen slapen en het liefst er 1 willen hebben,ik vind het zo gaaf dat ze vroeger zo lagen te slepen,de foto van de boerderij bedstee is prachtig en ik vind je piepkleine slaapkamertje ook superleuk en ziet er idd knus uit,maar ook gezellig.

Even over de bak,bestek heb ik er ook al in gehad met stoffen servetten erbij en een keer allerlei verschillende 1 stuks verpakte snoepjes en zakjes suiker,dus koffie/thee spulletjes en als er dan iemand kwam maakte ik een mini dienblaadje op,met een papieren kantje eronder,was echt zo leuk,oww haha ik zit een heel verhaal te tikken geloof ik,ben een beetje een kletskous geloof ik.

Wens je een fijne zondag en een fijne nieuwe week toe,lieve groet Joke.

Granny's Place zei

Gaaf he zo'n bedstee, ik heb er in een geslapen in het Kleinste hotel ter wereld (Groningen) dat was zo leuk dan kreeg je ook zo'n lang nachthempt en een slaapmuts echt een aanrader!
Groetjes en mooi die deuren achter je bed.
Madelon

Fluitenkruid zei

Mijn ouders hebben van de bedstee in hun huis een kelderkast gemaakt maar mijn paps zei laatst dat als ze ouder worden hij de bedstee weer in ere gaat herstellen :-)
Leuke luiken achter je bed!
groetjes Jannet

Logement it Foarhus zei

Ja het is heel knus een bedstede. vroeger waren ze soms heel kort, mensen die waren toen kleiner dan wij nu zijn, moesten soms zittend slapen. (kun je nagaan hoe kort een bedstede soms is). Wij hebben in het gastenverblijf weer een bedstede geplaatst, het is vaak vecten wie daar gaat slapen. Ja en dan nu onze bedstededeuren voor de kast. De jouwe zijn heel mooi, ik zou er dan ook maar goed van genieten. Wij redden ons nog wel en ik vind vast t.z.t. een stel bedstededeuren. Ik blijf dromen en hopen,

groetjes Pauline

Anja.M zei

Lekker knus zo'n bedstee.
Maar jou slaapkamer mag er ook wezen, ziet er gezellig knus uit zo, leuk die deuren achter het bed.

wilmi zei

Hee Fleur! Jij bent een echte liefhebber van ouderwets, dat is te lezen.. haha, ikook hoor.. Zo'n bedstede ziet er inderdaad zo knus uit. Maar twas inderdaad heel klein vroeger volgens mij, en van luchten komt dan ook niet zoveel. Dan te bedenken dat ze vaak op een strooien matras lagen. Moet je nagaan wat daar allemaal in zou kunnen wonen.. :-)
Maar een wat groter maatje is wel goed zelf te maken volgens mij, en de deuren heb je al dusss..
groetjes,
Wilmi

Kom Achterom zei

Ooh ik vind het super gezellig bij jou in jou knusse kamer!!
Leuk hoor die deuren op de achtergrond!!
Wat kun je het toch gezellig maken in zo'n kleine ruimte.
Ik wens je een heerlijke knusse nachtrust
Yolanda

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Dit vind ik leuk, dochterlief van bijna zeven wil graag een bedstede, dus inspiratie is welkom! Kom ik jouw foto tegen.. super! Wat zou dat knus slapen! En je eigen bedstede...zal ook vast heerlijk slapen! Leuk die deuren achter het bed!

Groetjes en slaaplekker!

Petra

inka en andre zei

wat een heerlijke slaapkamer hebben jullie,sfeervol en heel gezellig,ja,zo’n bedstede lijkt mij ook wel wat,lekker romantisch.

fijne dag vandaag,gr inka en andre

porva inn zei

Zo te lezen ben ik een van de weinigen die als kind bij mijn oma en later in mijn eerste eigen huisje in een bedstede sliep.Toch ben ik niet stok oud maar de huizen waren dat wel en dan nog in het centrum van de stad.
Vroeger waren de mensen kleiner als nu. Zelf ben ik niet een van de grootsten ,maar moest schuin slapen want het was korter als de hedendaagse bedden. Het luchten valt wel mee.
Onder het bed zit een open ruimte die je met deuren kon afsluiten. Waar het matras opligt zitten
openingen zodat het matras ook aan de onderkant kan luchten. Vroeger bestond het matras dan ook uit een zak gevult met stro die af en toe ververst werd. Als ik naar jullie bed kijk lig je daar toch veel comfortabeler in.
en zo met die deuren is het toch net een bedstee.
groetjes Trudy

lut zei

Die bedstee ziet er heel leuk en knus uit maar jullie slaapkamer ook hoor! Wat een uitzicht!

Oma Nijn's Country Huis zei

WIJ HEBBEN EEN BEDSTEE GEHAD,,TENMINSTE MIJN OUDERS,EN HIJ ZAT ONDER DE TRAP,EN WEET JE,MIJN MAN GEBRUIKTE HEM ALS DONKERE KAMER,EN MIJN OUDERS HADDEN ER INMAAK IN STAAN.

WAT EEN HEERLIJKE SLAAPKAMER HEB JE, ZO KNUS,DIE VAN MIJ IS OOK NIET ZO GROOT HOOR,MIJN MAN ZL,ZOU ZEGGEN IK KAN MIJN.......NIET KEREN.

GROETJES OMA NIJN

willy zei

Hoi Fleur, leuk dat je langs kwam op mijn blog en meedoet met de give-away. Ik heb hier al eerder berichtjes achter gelaten dus je bent niet helemaal vreemd voor me.
Zo'n bedstee heeft wel wat, maar dan wel graag een maat waar je languit kunt liggen. Knusse slaapkamer heb je met een prachtig landelijk uitzicht. Ik heb je linkje bij een nieuwe categorie Landelijkeblogs geplaatst.
Groetjes

La Maison en Wonderboom zei

Hallo Fleur,

Wat een leuke posten heb je geplaatst de laatste tijd ik ben weer bij nu en ik heb genoten van je prachtige foto's. Leuk dat jullie die bedstee deuren weer gebruiken. Ik vind zo'n klein kamertje wel knus en het wordt er nooit een rommel;)
Groetjes
Hermine

English style zei

Prachtig die bedstee, en leuk dat je de deuren nu achter het bed hebt staan (straalt zoveel sfeer uit)
ach klein maar fijn is zo'n kamertje en bovenal knus!!
Hartelijke groetjes Yvonne