IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 15 april 2010

schreeuwerig en bescheiden

In een paar weken loopt alles in de tuin uit.
Fijn ; Na zo'n koude , lange winter  is het weer heerlijk om alles groen te zien worden.



De bankjes zijn weer op hun plek gezet, VOOR het huis op de boot aan het water,





ACHTER in het uitrusthoekje;" RUST WAT "Zo hadden de vorige bewoners het genoemd.
Je zit er heerlijk beschut met uitzicht op de weilanden. Hier maken we ook altijd een groot vuur.


Hier een stoel voor de eerste ochtend zonnestralen....



Prachtig dat tere , doorzichtige jonge blad; vooral als de zon erop schijnt.



De forsythia is wel HEEL ERG GEEL!....beetje schreeuwerig zelfs.
Mooi, maar ik hou ook van de wat bescheidenere planten.

Ook ben ik voorzichtig in de moestuin begonnen.
Een rijtje sla gezaaid, bonen gezet langs snoeihout aan de zijkant EN lathyrus.
Aardbeien uitgedund.


De rode aalbessen zitten al vol bloemtrossen; dat wordt weer smullen!

Ik ga nu gauw weer wat schoffelen en onkruid weghalen, want dat groeit het hardst van allemaal!
Veel tuinplezier allemaal !!!!!

19 opmerkingen:

inka en andre zei

wat wonen jullie toch schitterend en wat een leuk huis.
En dan de zitjes in een woord geweldig.
de forsytia is heel mooi.
Ik houd wel van het geel.
Lekker vrolijk.

lieve gr inka en andre.

La Maison en Wonderboom zei

Wat een heerlijk verslag en ja die Forsytia is inderdaad erg geel, maar.. wel vrolijk. Zelf vind ik de Ribes mooier.
Je woont echt prachtig en je zitjes zo hier en daar zijn super.
Geniet van het mooie weer en wat leuk dat je een groententuin hebt.

En Fleur, dit is een nieuw blog en misschien is het leuk voor haar als je ook volger wordt.
http://lestroisjardins.blogspot.com

Lieve groet
Hermine

Katy Noelle zei

Oh, heavens! That first photo of the sunset on the river makes my heart ache - it's so beautiful!

Thank you for signing up to journey with me on my blog!

It looks like your season is exactly the same as ours. We're greening up but not fully there yet. All of the forsythia are in bloom here too! Isn't spring a dream come true?!

I'm off to have a look around your blog and to get to know you a little. =]

Love, Katy

It's me zei

Wauww...wat woon jij toch ,mooi !!! Fleur!! echt genieten bij jouw!! fijne avond lieve groetjes Ria

Anna zei

wat leuk dat je mijn blog hebt gevonden en mij bent gaan volgen!

nog even over Sita...mijn uiltje is geboren in gevangenschap en na goed keuring van ministerie en diverse cursussen mocht ik voor haar zorgen!
ze was verwaarloosd door haar vorige eigenaresse van 7 jaar oud!
onvoorstelbaar toch?

ze zou maar 20% kans hebben om te overleven in de vrije natuur...dus ik wil haar niet vrijlaten met die wetenschap..
gr.

mama'ritha zei

Hoi,

Wat leuk, al die bankjes. Die op de boot is leuk maar die ene voor de ochtend nog leuker. Heerlijk ljkt me dat. Met een mok koffie wakker worden...en staren naar de weilanden! Doe je dat wel eens?

Oma Nijn's Country Huis zei

ik zie je al zitten, heerlijk aan de waterkant,op je bankjes,glaasje wijn erbij,en maar mijmeren,over vroeger ,hoe het was en is.

straks lekker gezond eten uit eigen tuin,op je klompen de tuin in,en maar schoffelen.hoe is het met de slakken,heb je er ook zoveel,ik wel.
groetjes oma nijn

Musje zei

Ow wauww zeg wat schitterend allemaal,als je zo woont,hoef je toch nooit op vakantie en dat zitje,mijn mond valt open,je hebt werkelijk waar een stukje paradijs op aard,alvast een heel fijn weekend toegewenst,lieve groet Joke.

~*~ saskia ~*~ zei

Wat een prachtige, zonnige foto's, Fleur! De 2 foto's in je header zijn werkelijk geweldig!!

Ik wens je alvast een fijn en zonnig weekend, veel, heel veel tuinplezier!!! X

Anja.M zei

Wauw,wat wonen jullie prachtig.
En wat een mooi uitzicht.

@nne zei

Echt genieten, dit prachtige plekje. Groetjes, @nne

Cottage Garden zei

Hello Fleur, thank you for visiting my blog! I have enjoyed looking around your blog - how lovely to live in a house by the canal. I would like to add you to my blog list if that's OK:-)

Hope the sun shines for you this weekend!

Jeanne
x

Mayflower zei

Hoi Fleur, wat wonen jullie toch in een prachtig paradijs, zo midden in de natuur en aan dat mooie water. Ik hou ook niet van Forsythia, heb deze ooit ook eens in de tuin gehad, maar ik heb niets met gele bloemen.
Ik wens je een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Franse Lelie zei

wat een paradijsje en heerlijke plekjes in je tuin...geieten joh. De nieuwe groete foto is ook prachtig, fijn weekend en geniet van het mooie weer, jolanda

Home and Lifestyle zei

Wat zit je toch op een wonderschone lokatie...een feest om er te wonen! Ik moet ook nog aan de gang met onkruid, maar omdat we met de schutting bezig zijn, verschuift de aandacht even. Het staat alleen zo onverzorgd :-)

Nog een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Irma zei

Hoi Feleur,

Ik heb zojuist jouw blog ontdekt en een nieuw blog is altijd leuk maar dan in het Nederlands ohhh meid wat een huis en wat een plek ik kijk mijn ogen uit waat moet je je daar gelukkig voelen ik ga je zeker volgen want je katten daar ben ik ook helemaal verliefd op.

Groetjes Irma

willy zei

Ik heb heerlijk even alle zitjes uitgeprobeerd. Wat een prachtige plekken en het gaat nu allemaal zo snel met alles wat groei en bloeit. Geniet ook van het schreeuwerige het bloeit maar even.
Fijne zondag, groetjes

Alma zei

Hoi Fleur,

Ik zag dat je mijn blog bent gaan volgen, dus ik kom even op visite. Wat een goed begin voor mij, zeg. Wat woon je fantastisch!! Ik ga je blog volgen, hoor.

Groetjes
Alma
Duifje van Drenthe

Roelien zei

Wat woon je mooi!!!!!
Idyllisch gewoon, prachtig.