IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 8 mei 2010

op de thee.....victorian teaparty

(for translation click on your flag on sitebar)

Welkom !
Drink je een kopje thee?

Bij het blog; the house in the roses, las ik over  de Victorian Tea party.
Met de bedoeling dat vrouwen uit blogland over de hele wereld (moeder of niet)
bij elkaar op de thee komen dit weekend
Leek mij een leuk idee.
DUS:
Welkom in mijn huis voor een kopje thee.

Wil je suiker of een beetje melk? Een koekje misschien?




Ik heb net een bosje seringen in de tuin geplukt; die vind ik zo heerlijk ruiken.



Ik zal je mijn servieskast laten zien...die zit in de wand gebouwd waar vroeger ook de bedstede zat..




Dit zijn oud hollandse pronkkopjes.Heel klein en meer voor de sier, denk ik.
Ik vind het molentje zo schattig.
In onze tuin heeft ooit een poldermolen gestaan, maar toen was ons huis nog niet gebouwd...

Dit servies heet; BOERENHOEVE en is ook oudhollands .
Ik verzamel het ...dus als iemand dit te koop heeft , wil ik het graag hebben!
Ik vind het zo leuk met die boerderijen erop.
De randen hebben een eikenbladslinger.

 Willen jullie nog een kopje???


Leuk dat jullie op visite zijn geweest en tot de volgende keer!

op dit blog staan de andere theeadressen in blogland, ga je mee?

            http://houseinroses.blogspot.com/

30 opmerkingen:

Irma zei

nou gezellig meid daar zit ik dan met een heerlijk kop thee zonder suiker en wat een heerlijke koekjes heb je enik ruik seringen mmmmmm
ik vind het reuze gezellig bij je en kijk mijn ogen uit en kom zeker nog eens theeleuten;-))

groetjes Irma

Anakien zei

Zo, wat gezellig met die prachtige serviezen van je!
Heel mooi en ik wil wel een lekker bakkie thee mét een koekje!
Doet me denken aan vroeger thuis, thee met een maria kaakje.
Ziet er erg gezellig uit bij je.
Ik kom zeker nog es terug,
groetjes
Anakien

Ingrid DeVilliers zei

What a beautiful post.....your home is lovely Fleur and I love your china, it is so pretty!

It's me zei

Ik kom graag een kopje doen bij je Fleur.....wil wel zo'n mooi boerenhoeve kopje .............fijne zondag !! lieve groetjes Ria

Mayflower zei

Hoi Fleur, dat was even gezellig zo'n heerlijk kopje thee (zonder melk en suiker graag) bij je te drinken uit zo'n prachtig kopje en wat zit ik heerlijk in je prachtige en gezellige huis.
Ik heb genoten en bedankt voor dit alles.
Lieve groet, Mea

Fluitenkruid zei

Wat heb je toch een gezellig huis, mooi zo'n ingebouwde kast waar je al die mooie serviezen in kan laten pronken. Fijne dag vandaag!

English style zei

Jij hebt zo'n gezellig huis, dat ik wel een kopje thee wil komen drinken hoor, wat leuk die servieskast !!!
enne hoe jij de seringen goed op de vaas ? ik heb een boom vol, maar zodra ze op de vaas staan zijn ze de volgende dag slap...
Fijne dag gewenst!
Groetjes Yvonne

wilmi zei

niet te heet, en zonder iets erin, alleen thee graag...
wow, wat een servies, das de moeite! Ik begin spijt te krijgen dat ik nooit aan een servies begonnen ben vroeger.
Gezellig zo hoor, bij jou aan de tafel ;-) ik neem nog lekker een koekje,
doeg, en bedankt hoor!

Musje zei

Ow wat prachtig allemaal,ik zit hier echt te genieten en je seringen,helemaal toppie,wat een super post is dit,fijne week,lieve groet Joke.

yvonne zei

Wat knussig om met Moederdag bij je aan tafel te zitten. Wat een prachtig servies,en zoveel, je kan bijna alle moeders van Nederland op visite hebben!
Ik vond het zo gezellig, ik kom van het weekend weer om je anniversary te vieren!

Atelier de Charo zei

I love to have a cup of tea with you!!!

Hugs
Charo

fitty's pinky rose cottage zei

wow! you got such beautiful collection of chinaware and the teacups are lovely!. would love some tea time with you in your beautiful dining room!

Princesa Nadie zei

You have beautiful teacups...I like your blog.Would you like a tea?I invite you to my party

Willow zei

What a wonderful tea party and so many beautiful teacups.

Willow

ginger@bearbits zei

I can see why you like the farmhouse china. It has such wonderful details. It's nice to see another part of the world and your part of it is charming. The windmill teacups are sweet too! I've enjoyed my visit here.

~ginger

Jacoba zei

Hoi!
Ik zag je op de Victorian Tea party! Was gezellig!
Wat een leuk idee en wat heb je zelf prachtige kopjes! En een heerlijk huis en tuin en boot!
Groeten,
Jacobs

Roelien zei

Wat een gezelligheid!!!

Ik doe graag mee, niet te laat hoop ik?

CIELO zei

This is gorgeous... a huge thank YOU for participating in our Victorian Tea Party

Hugs

Cielo

bj zei

O, you have some beautiful dishes..just lovely. Your blog is adorable, too. I never could get things translated into English so i have no idea what you are telling us. :)
I can't wait to come back and read more...and I am your newest follower.
xo bj

Sherry zei

Beautiful tea cups!

Martha's Favorites zei

Your blog is beautiful. I love your tea cup. I want to personally invite you to join Tea Cup Tuesday. I am sure that the ladies would love to see your beautiful tea cups. Have a wonderful week. Blessings, Martha

Shelia zei

How lovely! All of your pretty tea cups and the flowers on the table, just perfect! I loved seeing your china cabinet filled with your beautiful dishes.
Be a sweetie,
Shelia ;)

Natasha zei

Thank you for inviting me to your beautiful home for tea. You have the most beautiful collection of china and porcelain pieces.

Best wishes for a beautiful week and thanks for visiting,
Natasha.

Cottage Garden zei

Oh I missed your tea party Fleur! Hope you had a lovely time. Your china is beautiful - especially the windmill ones.

Wishing you a wonderful week of spring sunshine.

Jeanne
x

Kleurrijk zei

Wat een prachtig huis heb je en wat een mooie serviezen, ik kijk mijn ogen uit en drink graag een kopje thee. Heb je groene thee, mmmmm heerlijk.......

inspirações da Jô zei

Dear Fleur,
Thank you for your visit on my blog, and I loved to know that your post is very welcoming and Victorian Tea Party is magnificent !!!!!! I love to share this virtual tea !!!!!!!
Kisses and a great wednesday !!!!!!!!!!!

lut zei

Seringen en boerenhoeve, prachtig gewoon! Ik heb nog enkele stukken van het servies van mijn oma, maar 'k wil ze zelf graag houden. Hier zie je 'boerenhoeve' bijna niet meer. En als je al eens een stuk vindt, dan is het peperduur.
Wist je dat het ook in 't blauw bestaat? Ik verkies wel de rode versie.

Vlijtig Liesje zei

Ik vond het geweldig om bij je op bezoek te zijn. En ik vind je servies echt schitterend met die bloemetjes.

Anoniem zei

Wat heb jij een mooi serviesgoed!!
Om een beetje jaloers op te worden.
Als je servies zoekt moet je een op marktplaats kijken daarr is genoeg te vinden. groetjes

Bella zei

I am late for tea.. but glad I stopped by :-) Everthing looks so lovely! Your teacup collection in the last picture is gorgeous!
Bella