IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 18 mei 2010

snaveltjes open







Uit het keukenraam gooi ik vaak wat korstjes brood voor de mussen.
Vandaag zag ik voor het eerst dat er al een jonge mus bij zat ....Snaveltje wijd open en bedelen maar.
De ouders druk in de weer om die bekkies te vullen.


In een nestkastje worden ook de mezenjongen druk gevoerd.
Je hoort ze luid piepen....helaas ,hoort Jara onze kat dat ook ; ik hou mijn hart vast....
Stiekem even snel gekeken toen de ouders even weg waren.
Toen hielden ze de snaveltjes wel dicht..



        

21 opmerkingen:

Pierelantijntjes zei

Ooh wat schattig! Ja de poes die wacht geduldig zijn/ haar tijd af. Zo'n lekker hapje in de buurt.....
Fijne avond,
Groetjes van Ester

Mayflower zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Fleur. Zo lief hè al dat jonge spul. Ik zag gisteren een moedereend met haar kroost en ik heb vlakbij de tuindeuren in de klimhortensia een merelnest. Wel slecht gekozen door het ijverige paartje, want wij zitten daar ook regelmatig. Ik al geprobeerd toen zij het nestje bouwden om ze weg te jagen, zodat ze een ander plekje zouden zoeken, maar nee ze blijven zitten waar ze zitten.
Fijne avond.
Lieve groet, Mea

Stina zei

Wat mooi die jonge vogeltjes, nou hou de poes maar in de gaten[dat vindt altijd zo zielig] al is het wel de natuur.

Gr Stina

Home and Lifestyle zei

Leuk om te zien hè...ik kan daar zo van genieten! En de poes moet je de komende tijd maar goed in de gaten houden...totdat ze zelfstandig en goed kunnen vliegen!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Ik word er altijd een beetje ontroerd van.......van jonge vogeltjes.............erg he?? lief lief lief !!

Knuffel van mij.............( kijk dat bedoel ik nou.......)

inka en andre zei

O,............zo lief.


Fijne avond verder,gr van ons

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Altijd leuk om dat jonge spul te zien. ZIt ook elke keer bij Beleef de Lente te kijken. Erg verslavend..hihi..

Groetjes van petra

Anakien zei

Hoi!
wat een mooie foto's, gôh! het lijkt of het bij jullie in Zuidholland ook met de vogels wat verder is dan bij ons in Groningen, want hier in de tuin zijn ze net klaar met eitjes leggen, volgens mij, of nog aan het leggen!!!
groetjes
Anakien

wilmi zei

mooi he.. het is gewoon bijzonder hoe het weer groeit en bloeit allemaal na al die kou!
En ja die poezen..

Fluitenkruid zei

Ach wat lief, hopelijk groeien ze veilig op.

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Wat een prachtige foto's. Boffen hoor om dit zo van heel nabij te kunnen fotograferen en ze te volgen.
Wat de kabouters betreft: nou heb je het zelf ondervonden. Inderdaad een nerdkabouter. Hi, hi, er zijn soms maar piepkleine zaken nodig om het te bewijzen. Maar zoals gezegd, je moet het willen zien....
Fijne dag nog en lieve groet, Marja

Dorothé zei

Wat een pril geluk. De woningnood zal wel snel gaan toeslaan bij de familie mees, het ziet er gezellig opgepropt uit.

Eveline Mus zei

het schijnt dat je tegenwoordig nestkastjes kunt kopen met een kleine camera ingebouwd.
Dat lijkt mij nou wel wat.....dan kun je de gebeurtenissen volgen op je scherm.
Dat is toch geweldig....net als je foto`s trouwens.

willy zei

Wat een prachtig gezicht, daar kun je toch uren naar kijken. Hier in de tuin helaas geen nestjes. Dus leuk om het bij jou te kunnen bekijken.
Groetjes

Musje zei

Wauw wat is dit geweldig en wat heb je er prachtige foto`s van kunnen maken,ik ben dol op vogeltjes en hoop zoiets hier ook een keer mee te kunnen maken,ik wens je een fijne dag,lieve groetjes Joke.

mama'ritha zei

Musjes zijn mijn favoriete vogels. Wat heb je er mooie foto's van geschoten zeg!

@nne zei

Bedankt voor je bezoekje. Bij ons zijn de musjes ook druk in de weer ... en onze "madame Babouche" zit al te broeden op snode plannen om de kleintjes te pakken. Ik denk dat ik alvast een waterpistooltje klaarleg om haar enthousiasme wat te temperen. Groetjes, @nne

Granny's Place zei

Hoi,
De kinderstoel knap ik op en verkoop ik weer alhoewel ik wel weer twijfel hoor want ik heb er nu al zoveel uren inzitten dat is onbetaalbaar hahaahha.. en hij is gewoon zo leuk... we zien wel.
groetjes en bedankt voor je berichtje.

De Rode Klaver zei

Hoi Fleur!
Wat een mooie foto's van de musjes! Hier zijn we in afwachting van de uitkomst van het eendennest, rond 25 mei, en van de eieren van onze broedende kip, rond 24 mei. De seringen die je in de tuin had geplukt, waren die bij jou ook al na een paar dagen verlept. Misschien stonden ze bij ons teveel in de zon.

Groetjes! Esmeralda

Vlijtig Liesje zei

Schattig! Wij hebben een nestje in de schuur.

aukjesatelier zei

Wat broodkruimeltjes al niet kunnen doen he? Musjes lokken bijvoorbeeld...

Ik vind je foto van de meesjes heel speciaal! Prachtig zo'n moment.. teer ook... Mooi hoor!