IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 3 april 2011

koeien en verrassings-eieren



 Toen ik gisternochtend naar buiten keek was ik meteen blij; De koeien liepen weer in de wei!

Ze zien er NIET uit na de hele winter op stal te hebben gestaan.....
Het zijn er maar 5, maar we zijn erg blij dat ze er weer zijn.Onze buurmanboer houdt voor de lol gelukkig nog wat koeien en schapen!



 Wat zijn ze blij dat ze weer naar buiten mogen!



 Ze springen en rennen en dansen door de wei!



 Eten weer van het verse groene gras ipv van het hooi en stro.

Lekker de ruimte om te lopen en te rennen.
Leuk! Gebeurt er weer wat in de wei.


 Ook hebben mijn mannen samen een konijnenhok in elkaar gezet.



 Het kost VEEEEl moeite om onze zoon van de computer af te trekken, maar hij wilde wel een handje helpen.



 Het is gelukt- het hok is klaar- maar wat zit daar nu?wat een raar konijn?



  nee hoor; het is onze broedse kip, die ik even apart van de andere kippen heb gezet




 Hier zit ze lekker rustig,zonder dat de andere kippen proberen om haar van haar nest te duwen om ook te zitten broeden.



Het zijn allemaal verschillende eieren gekregen van de kinderboerderij-

dus het zijn Echt Verrassingseieren- Ik ben HEEL benieuwd wat voor kuikens eruit gaan komen.
Het duurt 21 dagen om de eieren uit te broeden en ze is nu ongeveer op de helft.
Worden het paaskuikens!

Oja; Kijk ook eens bij een buurvrouw in de polder; Esmeralda van DE RODE KLAVER.
Daar zijn lammetjes geboren.
http://derodeklaver.blogspot.com/

15 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Mevrouw Kip zal dik tevreden zijn met dit privé optrekje...kan ze rustig haar tijd uitzitten tot de Pasen!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

Les Trois Jardins zei

Wat slim bedacht om daar je kip in te zetten. Prachtige foto's, ook van je vorige posts. Ik geniet van de weerspiegeling van het polderbuitenleven. Hier heb ik me door de buurman boer laatst laten uitleggen waarom sommige koeien zo broodmager zijn, en ook hoe het zit met de tijdstippen dat lammetjes worden geboren.
Ik kan me voorstellen dat je een lammetje wilde meenemen, maar zo gaat het met alles wat klein is.
Iemand waarschuwde me: als je een geit wilt moet je net zoveel papieren invullen als voor een hele stal vol ...
Niet voor te stellen dat we zo in de sneeuw zaten en dat dit nu weer ons dagelijkse plaatje is?!!
Geniet van de lente!

It's me zei

Kijk nou !! wat leuk...die kip heeft een heerlijk leven zo toch ?? fijne zondag ! liefs Ria....xxx..

La Maison en Wonderboom zei

Wie wordt er nou niet vrolijk van dartelende koeien. Wel leuk Fleur om dat zo naast je deur te zien.
De kip in het konijnenhok is een goed idee. Zo leuk als er kuikentjes zijn en heel spannend in dit geval.

Lieve groet
Hermine

wilmi zei

Heerlijk alles weer in de wei!
De lente is echt goed bezig nu ;)
En jullie kip zit daar goed en lekker rustig. Dat zal een leuk mengelmoesje worden strakjes!
Ben benieuwd!

Sas zei

Aah da's altijd zo mooi om de koeien (en paarden) te zien als ze voor de 1e keer na de winter weer naar 't weiland gaan! Feest!

Prachtig kippenhok trouwens ... hoop dat alle eitjes goed uitkomen!

groetjes Sas

Sjonke's Kronkels zei

Wow, jij hebt een levend schilderij als uitzicht. En je hoekje met je kipp...eh konijnenhok ziet er super uit!
Groetjes en fijne avond,
Marion

Fluitenkruid zei

Ach kijk juffrouw Kip nou toch lekker zitten :-)
Leuk dat je binnenkort van kuikentjes kan genieten. Ga je toch wel over posten he?

Willy zei

Dat is dus een soort van kraamkamer.
Leuk gezicht. Die koeien trouwens ook.
Groetjes

Jotili zei

Wat een schattig vooruitzicht: kuikentjes!!!
Joh... zo'n goos zit hier ook boven achter z'n laptopptie... gisteren heeft hij geholpen een boom te rooien en te ruimen. Verbaasd en gelukkig waren wij.

Knufs,
Corien

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat woon je toch heerlijk in de polder. Het lijkt mij ook zo leuk om kippen te houden!

Ik kan mij ook zo voorstellen dat je ontzettend kan genieten van de vrolijke aanblik van de koeien in de wei!

Geniet van je nieuwe week!

lieve groet, Madelief

Ans zei

Hallo

Ik kijk echt uit naar je kuikentjes.
En wat leuk,de foto's van de koeien die weer lekker naar buiten mogen.
Niets zo mooi,als landschappen met koeien...echt Holland op zijn best.

Groetjes Ans

Heidi zei

I love your blog. Your pics are so beautiful. Thanks for showing us the dutch country side and life. I will stop by again. Have a great week. Greetings from the US...Heidi

Mapi zei

Oh Fleur , wat leuk die dansende koeien en wat zien ze er inderdaad verfrommeld uit !
Maar dat hok is echt te gek.
Nu maar rustig afwachten op wat komen gaat .
Bedankt voor dit fijne Lentebericht.
Liefs
Mapi

Oma Nijn's Country Huis zei

heerlijk hoor,je koetjes achter in de tuin en zo dartel,vroeger danste ik altijd met ze mee,ik moest ze ook naar buiten begelijden,en uitkijken want ze liepen je gewoon onderste boven,zo graag wilde ze naar buiten.onze kuikens werden veelal opgegeten door de roofvogels, mooie foto's hoor.

groetjes en geniet van je dieren GREET