IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 30 maart 2010

fruitbomen snoeien

Zondag kregen wij bezoek van een neef , die wel onze oude fruitbomen wilde snoeien.
Sinds wij hier  wonen (4jr) hebben wij dat nog niet gedaan , omdat wij niet goed wisten HOE en omdat het
ZEER OUDE bomen zijn en we ze niet wilden verknoeien...

Dit is een oude perenboom van misschien wel 100 jaar; zo oud als ons huisje dus...
Gelukkig heeft deze neef geen hoogtevrees en viel hij niet...



Dit is een stoofperenboom; ook oud; 30 of 40 jaar.


Dit is een leipeer ( conference) tegen het huis; is helaas hier en daar afgebroken toen het huis in de steigers stond.


Ook een heel oude pruim (100jr?) met lekkere paarsblauwe pruimen.
Had er vorig jaar veel jam van gemaakt en zakken vol aan buren en familie gegeven.

Daarna had ik veel bloesemtakken voor in potten en vasen.
Hoop dat ze uitkomen!

De rest van het hout werd verbrand op de vuurplaats....

Terwijl de "buren" het in de gaten hielden....

15 opmerkingen:

Granny's Place zei

Dat is aardig wat werk! Leuk gedaan zo met die laatste foto!!!!
Groetjes Madelon

Mayflower zei

Een heerlijke post Fleur, wat prachtig al die oude fruitbomen en wat fijn zulke oplettende buurtjes hihi. Prachtige foto van dit tweetal.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

wilmi zei

mmm, pruimen, nou mag je hier ook brengen hoor :-)
pruimenjam, pruimenmoes mjammie
en mooie bomen met een verhaal.
konden ze maar praten..
groetjes,
Wilmi

La Maison en Wonderboom zei

Wat een prachtige plek hebben jullie Fleur, wijds uitzicht en veel natuur. Onze fruitbomen zien wij niet zo oud worden als die van jou hoor, maar we zijn er wel heel blij mee.
Alvast gezellige paasdagen en groetjes,
Hermine

brocante roos zei

Wat heerlijk dat jullie zoveel fruit uit eigen tuin kunnen eten. Nu de bomen goed gesnoeid zijn zullen ze vast nog beter hun best gaan doen.

Fijne dag verder,

lieve groet Marjan

Franse Lelie zei

Heerlijk zo'n "buitenpost". Ik geniet er erg van...groetjes aan je buren.
Jolanda

Oma Nijn's Country Huis zei

deze buren wil ik ook wel,stuur ze maar naar mij hoor.heerlijk al die fruitbomen,allemaal lekkere jammetjes en cutney's,zo krijg je een betere oogst.
groetjes oma nijn

Musje zei

Dit vind ik nu een post om van te genieten,wat geweldig de oude fruitbomen en heel lief dat je neef wilde snoeien,ow daar kun je gave dingen meedoen met die robuuste takken,hier worden ze verkocht voor 10 euro,je hoekje vind ik echt prachtig en dat zal toch wel dat de takken uit komen en och de buurtjes zijn echte dotjes,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

Fluitenkruid zei

Wat een mooie oude bomen, ik vind het ook spannend om te snoeien.
Wat heb je een mooi hoekje gemaakt, erg gezellig!
groetjes Jannet

Logement it Foarhus zei

Wat heerlijk dat je neef je komt helpen. Het vraagt inderdaad wat inzicht als je oude bomen wilt snoeien. Maar zo te zien lukt het aardig. Nu maar hopen dat het straks weer een goed vruchtjaar wordt. Maar eerst genieten van de bloesem, dat duurt niet zo lang meer,

groetjes Pauline

crealili zei

Ja snoeien vind ik toch altijd nog een beetje mannenwerk, alhoewel ik een vriendin heb die dat allemaal doet. Zij heeft een cursus snoeien gevolgd en vindt het heerlijk om te doen. Je hebt wel geluk met de buren hé.
groetjes
Liliane

lut zei

Goed dat de buren jullie in de gaten houden :-)
Hopelijk hebben jullie deze zomer weer veel fruit.

Eveline Mus zei

dat is een heel karweiz eg.
Ja zulke prachtige oude bomen verdienen een goede snoeibeurt.
Mijn ene boomje heb ik zelf gesnoeit en dat was al vermoeiend genoeg .....bovendien kan ik er niets aan bederven.
Maar dit is een klus voor de vakman.

mama'ritha zei

Zo, wat een mooie oude bomen zeg! Dat belooft wat. Maak alsjeblieft mooie foto's van de bloesem!
Complimentje voor de snoeier. het is best gevaarlijk werk.

Die pruimen zullen heerlijk zijn. Vast van die grote sappige?
Je blog is erg mooi; ik geniet ervan.

inka en andre zei

jeetje,wat een schitterende oude fruitbomen,prachtig,geweldig dat je neef ze wilden snoeien.
Wat woon je schitterend met al het moois om je heen.

Hele fijne paasdagen,lieve gr inka en andre