IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

woensdag 10 maart 2010

tijd staat stil...


Toen wij zondag aan het wandelen waren, kwamen we langs een oud boerderijtje.
Zo te zien woonden er nog oude mensen in , die alles laten zoals het is.....Je zag niets moderns en deze foto zou zo 50 jaar of meer) terug gemaakt kunnen zijn.
De oude ramen zijn nog in originele staat en niet meer onderhouden...



Een kleine stal staat leeg naast het huis.


Dan vraag ik mij altijd af; wie wonen daar en wat voor leven hebben ze geleefd?
Graag had ik ook binnen even om het hoekje willen kijken....
Wie weet ; elk moment kan het verkocht moeten worden en ziet het er na een jaar HEEL anders uit of helaas afgebroken.

18 opmerkingen:

marja visscher zei

Wat kan oud dan toch mooi zijn, hè?! Je kunt er van alles bij fantaseren. Wat zich daar allemaal heeft afgespeeld, liefde, kinderen, armoe, rijkdom, wellicht een zwaar boeren landleven. Je hebt er prachige foto's van gemaakt. De uitspraak 'mooi van lelijkheid' is hier wel heel bijzonder op van toepassing.
Fijne dag nog. Lieve groet, Marja

@nne zei

Wat een prachtig huis. Wanneer het opgeknapt is moet het er heerlijk wonen zijn. Met vriendelijke groet, @nne

aukjesatelier zei

Dit soort huisjes spreken altijd erg tot de verbeelding he? Leuk dat je het hebt gefotografeerd. Ik had graag binnen even meegekeken. Zou de oude keuken er nog inzitten denk je?

pien zei

oe! dat ziet er uit om verliefd op te worden!

Sas zei

Errug mooi!

(evenals jouw blog overigens!)

groetjes Sas

brocante roos zei

Wat een heerlijke foto's zijn dit, prachtig oud huisje in het zonlicht gevangen. Ik ben een keer bij een oud echtpaar( 90+ ers) op bezoek geweest waar de tijd is blijven stil staan. De man was er geboren en is er altijd blijven wonen. Het rook er zelfs naar vroeger........ik heb genoten.

Lieve groet, Marjan

Fluitenkruid zei

Ik heb die gedachten ook altijd..

Yolanda Elizabet Heuzen zei

Grappig, dat soort gedachten gaan er ook altijd door mijn hoofd wanneer ik naar huizen kijk, vooral oude huizen. Echt een plaatje dat oude boerderijtje, ik hoop dat het tzt NIET zal worden afgebroken want we breken hier in Nl veel te veel oude gebouwen af en dat is erg zonde.

Musje zei

Prachtig,ik vind dit zo mooi,ik hoop niet dat het ooit word afgebroken,maar in ere word hersteld,er verdwijnt al zat en dat vind ik zo zonde,lieve groet Joke.

Mayflower zei

Hoi Fleur, wat een prachtig huis, het zou zeker zonde zijn als dit zou worden afgebroken. In oude glorie herstellen dat zou prachtig zijn. Ik heb genoten van je mooie foto's.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

lut zei

Wat een mooi boerderijtje! Jammer dat het niet zo goed onderhouden is. Fijne dag!

Oma Nijn's Country Huis zei

dit is nog echt wonen ,vind ik dan.mijn fam,had ook deze boerderijen,een broer en zus van mijn vader woonde samen,(waren vrijgezel),en ze woonde aande overkant van het water tante Miet,,en ome Gert,en dan die knusse sfeer,heerlijk was dat,dit vergeet je je hele leven niet,en daar doet dit huis mij aan denken,bedankt daarvoor.oma nijn

Nicole zei

Wat een mooi huisje. Ik mag toch hopen dat een eventuele koper het respecteert en niet met de grond gelijk maakt.

La Maison en Wonderboom zei

Hallo Fleur,

Gelukkig heb jij de foto's nu. Dus wat er ook gaat gebeuren, jij hebt het verleden in handen.
En ja daar even binnen kijken, dat zou ik ook wel willen.

Lieve groet
Hermine

wilmi zei

Ja, het verleden staat dan even stil he.. en dat kunnen we goed gebruiken. Omdat het allemaal zo vre-se-lijk hard gaat. Ik zou wel eens zomaar voor een paar dagen een kleine eeuw terug willen, jij niet? En dan es zien hoe dat er aan toe ging allemaal.
Maar ja, dat gaat niet.
Dan maar veel genieten van boerderijtjes en museumpjes en blogjes ;-)

APL Living zei

Hai Fleur, ja ja ook dit herken ik. Ben er heel vaak langsgefietst en gelopen. Rechtsaf ga je naar Maasland en linksaf naar Maassluis. Deze boerderij staat er al zolang ik me kan herinneren, ik weet nog dat er vroeger heel oude mensen in woonden en volgens mij staat het nu al jaren leeg. Als kind keken we weleens stiekum om een hoekje van de stal maar wij vonden het er altijd een beetje eng en spookachtig! Maar nu, met de wijsheid der jaren, kijk ik er anders tegenaan hoor.
Ik zal m'n ouders eens vragen of zij wat van deze boerderij weten. Als dat zo is hoor je van mij.

Corina zei

Wat een prachtige foto's van het oude huis!
Inderdaad ben je dan nieuwsgierig naar de bewoners en het huis binnen!
Groetjes Corina

Nanny Pumpernickel zei

ohh wat een heerlijk blog heb jij!!!Jij leeft het "buitenleven"waar ik altijd van droom!Pim en ik lopen het Pieterpad en komen zo vaak dit soort bijzondere plekjes tegen en ook ik vraag me af,wie woont daar en hoe leven ze,....heerlijk!lieve groet Dees