IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 18 maart 2010

lente en lammetjes

Vandaag was het ECHT LENTE!!!In de tuin staan de krokussen flink in bloei.
Met hommels erin vol met stuifmeel.






Ik ging vandaag fietsen en zag al veel lammetjes buiten in de wei.
In het gras hier en daar gele kleurtjes van de eerste bloemen van het speenkruid en het hoefblad.
boven mijn hoofd in de lucht zag ik de eerste zwaluw vliegen.



Thuis gekomen hoorde ik achter ons huis gemekker en geblaat en ;  ja hoor; de schapen met hun lammetjes werden door de buurman naar buiten gebracht.
Wat ging er een wereld voor ze open.Verbaasd bleven ze eerst dicht bij hun moeder, maar algauw waagden de dappersten zich steeds verder weg, om dan plotseling om te keren en weer snel naar moeders toe te rennen.

Huppelend en stuiterend met 4 pootjes tegelijk de lucht in, om dan daarna al kwispelend een slokje bij moeders te drinken.
En ook onze polderliefhebber Cor ( zie blog van december 2009), die als eerste op de schaats staat, ook als niemand dat nog durft,
is er ook altijd als eerste weer bij om de eerste zonnestralen op te vangen en zelfs te zwemmen( ook als niemand dat nog durft...)
Daarna lekker kopje thee uit thermosfles.

Het is dus ECHT lente!

15 opmerkingen:

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat staan de krokusjes er bij jullie prachtig bij! Opeens gaat het snel. Bij ons zijn de knoppen van de narcissen ook al zichtbaar. Als het zo warm blijft als vandaag gaan ze waarschijnlijk van het weekend al open. Can't wait!!

Lieve groet, Madelief

t brocante sfeertje zei

hai Fleur,tja dat stuifmeel hatsjoe heb zo'n last van hooikoorts zo balen eindelijk mooi weer en als ik naar buiten ga lopen de tranen over de wangen maar mag de pret niet drukken.Ben vanaf de winkel even bij n weiland stil blijven staan de lammeren werden ook naar buiten gedaan zo leuk met 4 pootjes de lucht in en maar rennen.Die Cor daar is n stoere kerel hoor,ik hou nog lekker mn dikke jas even aan!Groetjes,Ingrid

La Maison en Wonderboom zei

Wat een feest in de polder, Cor (hihi),de lammetjes , de krokussen en de fietsende Fleur. En dat de zwaluwen er weer zijn,ja dat vind ik zo'n mooi bericht, ik kijk altijd met bewondering naar hun spel hoog (of lager)in de lucht.

een dikke lente zoen
Hermine

JacQie zei

Hahahaha die Cor is niet bang in ieder geval, niet kinderachtig ook. Maar ik wacht nog wel effies. Ik geniet van het prachtige lenteweer, wat een verwennerij he.
Fijne Avond,
groetjes jacqie

wilmi zei

Ja lekker he, dat weertje!
Leuke lammetjes, en die Cor, nou wat een bikkel.. sjonge, daar moet ik toch niet aan denken hoor.. Maar zulke bijzondere mensen geven net een beetje "sjeu" aan het leven, toch?
groetjes,
Wilmi

Oma Nijn's Country Huis zei

heerlijke foto's van de crocussen,en dan die hommel erin.wat woon je toch op een heerlijke plek,ben zo jaloers!je ,maakt de natuur zo van dichtbij mee,geweldig.

groetjes Oma nijn

THEA zei

Das een stoere die Cor!!
Maar je hebt gelijk...het is helemaal lente!!

Heerlijk na die lange winter.Het is een feest om die grocussen zo te zien!Alsof ze hun gezicht nar de zon opheffen!!!

Fijn weekend, groetjes Thea

pien zei

nou en of!
thoehoeoe!

Eveline Mus zei

wat heerlijk hè...na die lange winter waardeer je het voorjaar nog meer dan normaal.

Kom Achterom zei

Wat een prachtige foto's op je site.
O die futen zijn zo mooi!
Ik word er helemaal blij van als ik ernaar kijk ook van die lammetjes trouwens. wat heerlijk hé lente!!
Vandaag lekker viooltjes gekocht en natuurlijk aprilletjes
Ik ga je volgen hoor!
een heel fijn weekend en kom eens bij mij achterom

middenloo zei

Hoi Fleur,
Ik heb vandaag je blog ontdekt en gelijk op mijn lijstje gezet. Wat een geweldige plekje heb je! Woon zelf in Den Haag, ben gek op polderleven. Maar bij ons moet je daarvoor op de fiets of in de auto eerst een stuk rijden voor je er bent. (Land van Wijk en Wouden).
Leuk hè, die lammetjes die zo grappig in de lucht springen, ik kan er uren naar kijken, het maakt me helemaal vrolijk. En Cor is stoer hoor, doet me een beetje denken aan die reclame van chocomel; ....lekker! Maar Cor is pas echt goed bezig natuurlijk....
k Ga nog even verder snuffelen en gauw tot ziens.
Groetjes,
De Midden Loo
(Monique)

Musje zei

Wat een genietfoto`s heb je geplaatst,prachtig de bloemetjes en die lieve schattige lammetjes,daar word je echt vrolijk van,alleen dat zwemmen,brrr daar wacht ik nog even mee,fijn weekend,lieve groet Joke.

porva inn zei

He he daar is die dan de lente ,na zo,n winter dubbel genieten, zeker daar bij jullie heerlijk bij het water. Leuk dat er nu al waaghalzen zijn die erin durven gaan.
Ik geniet liever even van de eerste zonnestralen en van het lezen van je oudere berichten.


Groetjes Trudy

Nicole zei

Mooi hoor! Zoals ik eerst overal winterse foto's mocht bewonderen op blogs, zo geniet ik nu van de lente taferelen.

De Rode Klaver zei

Hoi Fleur,

Wat een prachtige foto's van de crocussen. Daar krijg je het echte lentegevoel van! En wat heerlijk hè, als de lammetjes naar buiten kunnen. Ik moet altijd zo lachen als ze voor het eerst kennismaken met een kievit (wie schrikt er het meest, de kievit of het lammetje)

Groetjes, Esmeralda