IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 7 maart 2010

uitje zonder kinderen.....



Vandaag was het een blauwe lucht en zonnetje; wel erg koud, dus dikke jassen en sjaals om.
Tot nu toe gingen we op vrije dagen meestal met de kinderen iets leuks doen, maar sinds een jaar is er GEEN kind die nog met ons mee wil naar een dierentuin, boswandeling, fietstochtje of speeltuin...
Tja ze zijn nu 13, 16 en 18....
Dat is wel wennen ; laat je ze nu dan maar thuis?
Ik ga dan toch niet lekker op pad; mobiel mee en hopen dat alles thuis goed gaat.
Voordeel is dat we naar andere dingen kunnen; gewoon fietsen, wandelen , een museum etc.
Vandaag zijn we naar het dorp Maasland (vlakbij ons) gegaan, eerst gewandeld, daarma een pannenkoek gegeten en tot slot een streekmuseum ( de schilpen) bezocht.
Was erg leuk allemaal en......thuis ging alles goed!

Pannenkoekhuis T Sonnetje....

Museum de Schilpen
huis nog in oorspronkelijke staat en inrichting omstreeks 1900
met aan huis een oud grutterswinkeltje


Ik probeer ons oud huisje ook altijd zo'n gezellige oud sfeertje te geven...

oude pomp in de keuken...prachtig!

grijs gewolkt emaille
gelukkig was ik niet meer met de hand!

Het dienstmeidenkamertje op zolder




 Tot slot het oude winkeltje.


16 opmerkingen:

Franse Lelie zei

Wat een leuk uitje en zo dichtbij, en ook nog ideetjes opdoen!Ik ken het, bij mij zijn ze 16 en 19. Dus ook al een tijdje niet meer mee, al moet ik zeggen dat de jongste het soms toch nog wel gezellig vindt (zeker als er winkels zijn...). Maar zo samen weer op stap vind ik ook wel weer wat hebben.
Groetjes Jolanda

Mayflower zei

Hoi Fleur, wat leuk dat je ons hier even meeneemt met je prachtige uitje. Ja het even wennen als de kinderen niet meer mee willen, maar misschien komt dat wel weer en met z'n tweetjes erop uit is och ook heel erg leuk. Prachtig dat museum en wat leuk dat winkeltje.
Ik wens je een fijne nieuwe week.
Groetjes Mea

Home and Lifestyle zei

Lekker even met z'n tweetjes weg! Bij ons staat het hele weekend in het teken van sport, waardoor er niet veel tijd voor dit soort dingen is! Over een paar maanden krijgen we daar meer ruimte voor!

Leuke foto's met een lekker sfeertje!

Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

APL Living zei

Hallo Fleur, ik volg al enige tijd je mooie blog en denk vaak als ik zo je foto's zie...dat kan weleens in de buurt van Delft/Schipluiden/Vlaardingen zijn waar je woont. Langs een van de trekvlieten.
Bij het openen van je post keek helemaal blij verrast want wat is dat de toren van Maasland! Het is mijn geboortedorp, ik heb er tot mijn 25ste heb gewoond en herken alle foto's. Erg leuk dat jullie er zo van hebben genoten!
Ben nu ook eigenlijk wel erg benieuwd waar jullie precies wonen;)
Groetjes Arlette

Fluitenkruid zei

Wat een mooi authentiek dorp, ik zou daar ook best een kijkje willen nemen. groetjes Jannet

La Maison zei

Hallo Fleur,

Het is wel grappig want ik ken de hele omgeving waar jij woont niet. Leukom er toch op deze manier een kijkje te nemen. mooie foto's heb je gemaakt en die oude interieurs zijn een lust voor het oog. En ja,kleintjes worden groot. Wij zaten vanmiddag in een zwembad, onze kleindochter zwom af voor B.
De tijd vliegt, dus geniet van alles.
Lieve groet,

Hermine

brocante roos zei

Wat een heerlijk uitje hebben jullie gehad vandaag. En ook nog met dit prachtige weer, alles ziet er zoveel mooier uit met zonlicht. Ik vind de foto met de stoel en rijglaarsjes zo mooi.....

Fijne avond verder, lieve groet Marjan

wilmi zei

Hoi Fleur,
Wat een leuk uitje. Ja, dat is even wennen zonder kids, maar heeft ook wel weer wat denk ik.. Hier is er altijd nog een klein kaboutertje dat meegaat of oppas nodig heeft. Mooi museum, heerlijk al die oude dingen. Ik geniet ook altijd van die foto's, boeken en verhalen van vroeger..
groetjes, en fijne week!
Wilmi

Musje zei

Ohh wat een heerlijk uitje,wat mooi allemaal en een pannenkoek,heerlijk,sja dat krijg je met kinderen,die zien dat niet meer zitten,fijn dat alles goed is gegaan,wens je een fijne week,lieve groet Joke.Je foto`s zijn prachtig!

willy zei

Eerst wel wennen als de kinderen niet meer meegaan maar voordeel is dat je kunt doen wat je leuk vindt.
Dit is alvast een leuk uitje. Het museumpje ziet er ook erg knus uit en dat leuke winkeltje. Heerlijk terug in de tijd.

Eveline Mus zei

Geweldig wat een sfeertje zeg.
Geen wonder dat je niet kon stoppen met fotograferen wahahahahaha

Zonder kinderen op pad is ook wel weer genieten hè.
en acht...over 15 jaar is alles weer anders, dan gaan ze graag weer met jullie uit....met de kleinkinderen er bij.

crealili zei

Oh fijn dat wij mee mochten in plaats van de kinderen. Het ziet er een leuk museum uit. Al die gewone dagelijkse dingen van vroeger. Dat is het toch hé wat we allemaal terug willen hebben.
Ja dat pannenkoekje zal ik moeten missen ....
groetjes liliane

lut zei

Dit was een dag met een gouden randje voor jullie! Fijn dat we mochten meegenieten. Heerlijk zo'n oud sfeertje!

Oma Nijn's Country Huis zei

heerlijk er even tussen uit samen,geniet er van,mooie foto's hoor,en een leuk dorpje daar,en dat museum is geweldig,dat soort dingen deden wij ook altijd.

groetjes oma nijn

Gizzy zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
crealili zei

Lief, dat winkeltje, daar zou ik eens willen rondneuzen.....
Liefs Liliane