IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

woensdag 3 maart 2010

vogeltjes, nestjes en eitjes


Buiten zie ik de vogels al plekken voor een nestje zoeken.
Alle nestkastjes worden bekeken en vergeleken.De mannetjes laten de vrouwtjes de mooiste kiezen....Om daarna de boel te gaan aankleden en stofferen met takjes,mos,schapenwol etc
De duiven hebben al een nest in de klimop gemaakt en ik denk dat ze al broeden.
Ook zie ik eenden boven op knotwilgen, afdakjes, in bosjes zitten om een mooi en veilig plekje te vinden;
moet ook wel met zo'n poes als Jara in de buurt.
Zelf vind ik het ook leuk om in oude vogelkooitjes een nestje met eitjes en vogeltjes te stoppen....
Dit oude kooitje kocht ik pas bij webwinkel;T Brocante sfeertje(marktplaats)








Dit kooitje had ik al en staat nu voor het kleine deurtje.

2 trotse roodborstjes en hun nestje ...

Wisten jullie dat een onopvallend vogeltje zoals een heggemusje
(scharrelt vaak onder struiken, zingt wel mooi_)
Prachtige blauwe eitjes legt?????

                                                            

13 opmerkingen:

Granny's Place zei

Wat een leuk blog heb je geschreven!!!
Over mijn webwinkeltje tja ik vind alles zo mooi wat ik koop dat ik er nog geen afstand van kan doen is dat wat hahah... Maar goed ik ben er nog wel mee bezig. Komt goed maar duurt langer.
Groetjes Madelon

wilmi zei

Genieten he, van alles wat losbarst in de natuur nu.. Ik zag ook al waterhoentjes bezig in de haven hier. Sommige vogels kunnen zo mooi en kunstig bouwen, als je later soms ziet wat er allemaal in zo'n nestje verwerkt is! Vooral die paardenharen zijn favoriet hier.. Leuke vogelhuisjes heb je, ziet er gezellig uit!
Groetjes,
Wilmi

Fluitenkruid zei

Ach die schattige blauwe eitjes, die vinden we wel eens als ze uitgekomen zijn. Leuk zijn ook je vogelhuisjes!

Antonia zei

Wat een prachtige kooitjes. En supermooi, die blauwe eitjes!
Groetjes Anja

Oma Nijn's Country Huis zei

als ik mabels haren kam,dan komt er een hele bos af,en dat leg ik dan zo neer buiten dat het droog blijf en dat kunnen ze meenemen,en dat doen ze dan ook,jaaaa, ze zijn al erg druk kastje in en kastje uit,lief vogelkooitje heb je gekocht.

groetjes Greet

t brocante sfeertje zei

Hai Fleur,leuk om te zien waar het kooitje terecht is gekomen.Staat erg leuk en jij hebt er mooiere vogeltjes in zitten dan die felle enge Action vogels van mij.Prachtig die blauwe eitjes kom maar op met t voorjaar!Groetjes,Ingrid

thornwoods at home zei

Wat een schattig huisje en wat een prachtige plek om te wonen. Echt genieten je blog.

Kom zeker vaker bij je neuzen.

Lieve groet, Monique

Nature Love zei

Heerlijk ik verlang er zo naar dat het voorjaar echt door gaat zetten.
En wat een mooi idee om zulke schattige kooitjes in huis te zetten :) ziet er schitterend uit.

lieve groetjes
NatureLove

THEA zei

Gezellig zo bij jou! Echt voorjaar.

Jaa...ik wist dat ze blauwe eitjes leggen.
Vorig jaar heeft er eentje in onze tuin genesteld,ik heb ook nog wat foto's kunnen knippen van de eitje!
Jammer dat ze net uitvlogen toen we op vakantie waren. Ik had die kleintjes graag gezien!
Wie weet......

Fijn weekend, groetjes Thea

Moniek zei

Ha Arjo,
Het is echt een leuke site, mooie foto's heb je er op staan !!
Ik zit nu op de Veluwe, en ook hier beginnen al wat tekenen van het voorjaar te komen. Dat samen met dat het langer licht wordt, hmmm...
Tot snel,
Moniel

Zuzu zei

Lovely blog! It will be several more weeks before the birds return here.
Also, I enjoyed seeing the lambs in the previous post!
Thank you for visiting me - I've just joined your blog as a 'Follower'.
Zuzu

willy zei

Staat leuk de gevulde vogelkooitjes. Ik heb er een houten vogeltje in, dat is behoorlijk kaal.

Mayflower zei

Hoi Fleur, wat een lief vogelkooitje en mooi met het nestje en eitjes. Volgens mij zie ik de kat ook lopen op de tweede foto, hopelijk niet op jacht naar al die kleine vogeltjes. Ja die zijn al druk bezig, de eenden beginnen ook al weer roekelozer te worden met hun paringsdrift.
Wat leuk die blauwe eitjes, dat wist ik niet.
Bedankt voor je lieve woorden.
Fijne zondag.
Lieve groet, Mea