IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 15 maart 2010

futen



Ze zijn er weer; de futen.
In de winter toen de vaart dicht met ijs lag waren ze verdwenen, maar nu zie en hoor ik ze weer.
Ik vind het altijd prachtig om te zien hoe ze elkaar verleiden...met een visje , een takje.
Zelfs een hele waterdans waar ze van af 2 kanten naar elkaar toezwemmen, duiken en precies vlak voor elkaar weer opduiken en dan snavel aan snavel watertrappelen...
Ze zien er ook zo mooi uit; met zo'n kuif.
wist je dat ze hun jongen op hun rug mee laten varen?



5 opmerkingen:

wilmi zei

Ja, mooi he! ik wees jongste erop vanmorgen. Twee futen bij ons in de haven. En vertelde hem dat ze nog mooi gaan dansen.. Ik hoop dat we het nog te zien krijgen, het gaat wel hard nu. De vogels hebben echt allemaal de lente in hun bol. ´t Is hier een gekwetter, niet normaal meer..
groetjes,
Wilmi

Mayflower zei

Ja wat een bijzondere watervogel hè. Ik wist dat de jongen op de rug klimmen, ik heb daar ook eens een post aan gewijd. Ik liep met de hond langs de slootkant en zag een Futenpaartje met jongen, 2 daarvan deden verwoedde pogingen om op één van de ouders hun rug te klimmen, kon dat net op de foto zetten, zo leuk.
Leuke post Fleur.
Fijne week en groetjes, Mea

@nne zei

Mooi hoe de natuur weer openbloeit. Ik was net 3 dagen in Zeeuws-Vlaanderen en heb écht genoten van de woerdjes die achter een vrouwtje aanwaggelen, de fazantenmannetjes die lijken te twijfelen tussen een vrijgezellenbestaan of een wijfje (nou dat fantaseer ik er dan zélf bij), de knopjes aan de bomen... Ik wens je een heerlijke avond in je huisje in de polder! Met vriendelijke groeten, @nne

aukjesatelier zei

Prachtig! En dat mag jij allemaal van dichtbij bewonderen, wat een boffert ben jij zeg :D

Fluitenkruid zei

Ik vind het prachtige watervogels, heerlijk om daar zo dichtbij te wonen. Alsnog gefeliciteerd met je dochter.
groetjes Jannet