IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

vrijdag 26 maart 2010

Ik zou hem zo mee nemen...




Ik blijf maar kijken naar al die huppelende lammetjes achter ons huis ....
Ze zijn zo grappig om te zien. Ik zou er best wel eentje willen hebben.....stiekem even lenen...



Helaas was er in het begin een lammetjes in de blubbersloot gevallen, er uit geklommen maar helaas aan kou of teveel water doodgegaan. De boer kwam er s ávonds 1 tekort en ging zoeken; hij vond hem in het gras...
Jammer dat ik het niet gezien had; dan had ik de boer kunnen bellen of er zelf wat aan doen.
Meestal hou ik ze wel in de gaten.
Het gaat vaak mis doordat moeder aan 1 kant van de sloot is en het lammetjes aan de andere kant, moeder roept en ze weten dan nog niet dat ze over het dammetje moeten.


In het begin bleven ze allemaal nog dicht bij hun eigen moeder, toen gingen ze af en toe wat verder weg en renden dan weer snel terug. Nu vormen de lammetjes vaak samen een kleuterklasje en rennen dan hard achter elkaar aan en ontdekken de wereld.

Soms roept moederschaap  en haar kinderen roepen dan terug en komen  hard aanrennen voor een slokje melk. Terwijl ze drinken slingeren de staartjes rond als kleine propellertjes...

15 opmerkingen:

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Oooooo, ik vind dit zulke lieve foto`s. Jammer dat er een lammetje dood is gegaan.. En wat je schrijft over dat die staartjes zo ronddraaien.. ik zie het zo voor mij. Wat zal jij genieten dat je dit gewoon naast je huis hebt!

Groetjes van Petra

Willy zei

Prachtige foto's!

inka en andre zei

Prachtige foto’s echt genieten en wat zielig dat er een lammetje is doodgegaan.
Vorig jaar zag ik onderweg tijdens het autorijden ook een lammetje de sloot ingaan en heb de auto meteen omgekeerd en er een melding van gemaakt en samen met de boer en dre het lammetje uit de sloot getrokken.

Fijn weekend,gr inka en andre

Mayflower zei

Hoi Fleur, daar kan je toch naar blijven kijken hè, zo lief die lammetjes. Wat erg dat er nu zo'n klein beestje is dood gegaan. Hopelijk hebben de anderen er iets van geleerd.
Ik geniet van je mooie foto's.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

brocante roos zei

Ach wat een schatjes he`? Wat leuk dat je dit allemaal van zo dichtbij kunt volgen.
Je hebt prachtige foto's gemaakt.

Fijn weekend.

Lieve groet Marjan

Oma Nijn's Country Huis zei

wat lief he,die kleintjes,echt vertederend,maar ook de ouders,ze kijken je aan met van die vragende oogjes.ik heb altijd de neiging om hele verhalen tegen ze te houden.

groetjes oma nijn

Eveline Mus zei

het is een dotje met die veel te grote poeten.
heel aandoenlijke foto`s!

marja visscher zei

Ja, dat is het risico van altijd maar weer rennen en huppelen langs de slootkant. Dat doen ze bij voorkeur en helaas gaat het dan wel eens mis. Je hebt er prachtige foto's genomen. Een heerlijke uiting van het voorjaar.
Wens je een fijn weekend en lieve groet, Marja

aukjesatelier zei

Aaah wat schattig!!!
Spannend blogje om te lezen....
Volgens mij zou ik de hele dag in het weiland gaan zitten :P Zooo leuk om naar te kijken...

Heej maar volgens mij heb jij volgend jaar een hele voorraad wol, of niet? ;)

JacQie zei

Genieten zulke foto's. Pril leven, prille lente.
Wat sneu dat er een lammetje overleden is. kan me voorstellen dat je dat graag had willen voorkomen.
Fijn weekend, hoop dat het weer mee wil werken ook.
groetjes jacqie

lut zei

Wat een prachtige foto's! Fijn weekend.

wilmi zei

Hee, komt daar dat liedje vandaan dan? Lammetje lammetje lammetje, kom toch es over mijn dammetje?
(of ken je het niet? zing ik altijd op de fiets met de kids)
zielig hoor, dat arme beestje..
groetjes
Wilmi

Logement it Foarhus zei

Heerlijk om zo buiten te wonen, ook wij genieten hier elke dag dubbel van,

groetjes Pauline

Grietje zei

Lammetjes! Toen ik klein was woonden wij naast mensen die ook schapen hielden. En wat vond ik het daar leuk als er eenmaal lammetjes waren! Na schooltijd ging ik er gelijk naar toe.

Hele mooie foto's, ik krijg er gewoon een warm gevoel van.

Groetjes,
Grietje

Vlijtig Liesje zei

Wat zijn lammetjes toch lief hè?! En ook als ze zo met vier pootjes tegelijkertijd omhoog springen!