IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

vrijdag 22 april 2011

aan bloemen ruiken!!!

Af en toe mogen de kuikens even buiten spelen...
EEn wereld gaat voor ze open; wat is er veel te zien en ontdekken!

 Moeder is ook blij even haar benen te kunnen strekken.



Ze houdt alles wel goed in de gaten en waarschuwt als er een grote vogel overvliegt of als de poes in de buurt komt..
Zelf laat ik ze ook  nooit alleen en doe ze in het hok als ik naar binnen ga.
Een valk,buizerd,  ekster of poes lust wel zo'n lekker paashapje!

 Ze stappen vrolijk achter moeder aan op zoek naar mugjes en wormpjes.
 De paarse judaspenning bloeit overal volop!

Wat groeien die kuikens toch hard! Na een paar dagen kwamen al de eerste veren aan de vleugeltjes...
Zie je ze?

VROLIJK PASEN  allemaal en vergeet niet aan de BLOEMEN te ruiken!

12 opmerkingen:

Marina zei

Zo schattig, die van ons hebben vandaag ook hun pootjes uitgestrekt met onze collie als kuikentjeshoeder. Ook een vrolijk pasen voor jou.

Ans zei

Wat heeft dit een erg hoog smeltgehalte,zeg.
Ze zijn zo mooi en lief.
Wat heerlijk,dat ze zo lekker aan de scharrel gaan en dat moeder ze zo nauwlettend in de gaten houdt.
Schitterende foto's weer.

Fijne paasdagen
Groetjes Ans

It's me zei

Geniet van een heerlijk paasweekend...liefs Ria....xxx...

Sjonke's Kronkels zei

Wat zijn ze leuk....al die verschillende kleuren kuikentjes.
Maareh....mag ik aan andere bloemen ruiken dan paardenbloemen??
Groetjes en fijne Paasdagen,
Marion

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een ontzettend lieve foto's. Ik ben stiekem een klein beetje jaloers op dat geweldige buitenleven van jou! Stuur je zo een mailtje over een afspraak.

Gezellige paasdagen voor jou & je gezin!

Lieve groet, Madelief

Inka en André. zei

wat een heerlijke foto`s,ik heb er echt van genoten,fijn paasweekend,xx.

Madelief zei

Hoi Fleur,

Ben ik weer! Ik kom niet zo snel een emailadres tegen op je blog. Zou je mij een emailtje willen sturen?

Zie sidebar blog of profiel.

Lieve groet, Madelief

Antonia zei

Deze foto's kunnen zo in een tijdschrift, wat mooi en schattig! Hele fijne zonnige gezellige Paasdagen gewenst, groetjes Anja

Mapi zei

Oh dit wordt vast een hele gezellige pasen zo met z'n allen !
Lieve groet
Mapi

De Rode Klaver zei

Wat een schitterende foto's weer! En zo mooi, zo alert als de moederkip is!

Musje zei

Dit is toch helemaal super dat je dit mag meemaken,echt genieten,zo lief de foto`s,ik wens je hele fijne paasdagen,lieve groet Joke.

aukjesatelier zei

Zooo schattig! En de moederkip! Echt geniaal hoe ze kijkt en bewaakt ;)
Ik wil ook kippen in de tuin... *zucht*...