IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 10 april 2011

rondje in de tuin

 Alles is weer lekker groen buiten, de lucht is vandaag blauw en dat weerspiegelt zich in het water.
De kano is schoongemaakt en al van de week gebruikt door mijn man.
We hebben er nog een en soms gaan we samen- maar ik vind zo'n wiebelende kano nog wel een beetje eng!
Vooral met golven van een langsvarende boot.
 We wonen op de dijk, dus paadje naar beneden af naar de tuin.
He; daar komt Jara net om het hoekje....op zoek naar muizen...


 De narcissen en sneeuwklokjes zijn uitgebloeid en de eerste bloemen die daarna kleur geven, zijn de paarse judaspenning- EN ik hou zo van PAARS!
Ze zaaien overal uit, maar dat vind ik juist leuk.


 Gisteren het gras voor het eerst weet gemaaid.
De zithoek staat al klaar voor de koffie...
Erachter links het groene kippenhok, daarnaast het schuurtje voor de grasmaaier en kano-s, daarmaast het houthok.
 En een paadje erlangs naar de vuurplek, waar altijd wel iets ligt om op te stoken- Het is teveel snoeihout
om in de afvalbak te gooien.
Tegen de schuur staan oude tuingereedschappen; spa, hark, zeis, schoffel, riek etc
Het houthok is pas weer gevuld en nu maar hopen dat de meesjes het ook een mooie plek vinden!

14 opmerkingen:

Patricia zei

Wat woon je mooi en heerlijk!

Fijne zondag xo

Franse Lelie zei

Wat woon je toch grandioos! het ziet er werkelijk super bij je uit, en lekker dat we weer naar buiten kunnen! Geniet ervan, lieve groet

wilmi zei

Ik heb zelf absoluut niks te klagen, maar wat wonen jullie daar ook geweldig heerlijk!!
Heb ook wel eens gekanood (weet even niet de juiste spelling;) inderdaad, eng en wiebelig met die golven. Maar wel heel dicht bij de natuur zo rustig en stil op het water!
Groetjes en een fijne week!

Willy zei

Ja prachtig wonen zo achter de dijk en leuk om even een rondje tuin met je te doen. Ik neem aan dat jullie de hele dag buiten zijn geweest.
Fijne avond nog, groetjes

Jotili zei

Wat wonen jullie toch prachtig.
Jara heeft geluk!

De Merle zei

Prachtig! Maar judaspenning? Nu al??? Die heb ik nog niet gezien bij ons. Maar ze zeggen wel dat de natuur hier in het Noorden altijd zo'n 2 weken achter loopt bij het midden en zuiden van het land.
Bij ons komen de peren- en de kersenbomen nu bijna in bloei. Prachtig!

Groetjes uit Friesland,
Karin

Saskia zei

Wat woon je toch op een schitterend plekje. Wat word je tuin alweer mooi.Ik hoop dat je ook heb genoten van je zithoek vandaag, het was zo heerlijk.
Groetjes Saskia

Brabbels en Kiekjes zei

Jeetje wat is de tuin alweer groen zeg, wel heerlijk genieten zo!
Wat leuk al dat oude gereedschap tegen de schuur, geeft gelijk een aparte sfeer.

Liefs,

Cindy at her Country Home zei

Ademloos heb ik om me heen zitten kijken aan die allerleukste tafel met bankjes voor koffie... LIEVE ZUCHTEN slaak ik steeds, turen doe ik met die prachtige foto van je banner. Eindeloos..., geweldig genieten bij jou in dit mooie seizoen van de Lente! Voor jou hele lieve lentegroetjes van mij, Cin x

Ans zei

Hallo

Wat laat je ons toch weer heerlijk mee genieten,van jouw plekje in de polder.
De foto's zijn weer prachtig,zoals altijd.

Groetjes Ans

Anoniem zei

sssssssssssmelt wat een paradijsje!!!!
groetjes hilly

Fluitenkruid zei

Jij moet een vakantie gevoel hebben zodra je opstaat. Prachtige sfeer..

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat wonen jullie toch mooi! Ik kom ook heel graag een keertje bij jou langs.

Binnenkort mail ik je! Ik wil een tea organiseren bij mij op de tuin en zou het leuk vinden als jij & Anita er bij kunnen zijn.

Een gezellige avond & lieve groet,

Madelief

The Dutchess zei

Wat woon je op een prachtig plekje op deze wereld....geweldig.