IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 16 april 2011

kwartet!

 Kuiken nr 3 is een bijzondere! Mooi bruin gevlekt,witte wangen en met 2 witte strepen op de rug.

 Op z'n rug gezien lijkt het wel een wildzwijn-biggetje!

 Het is een hongerig kuiken en met etenstijd , is ze er altijd het eerste bij.

 Toen vond moederkip het wel welletjes en ging met 3 kinders op stap;
TERWIJL het 4e ei op uit komen stond...wel een dag later dan de rest.
Het was nog best fris in de ochtend en dus koelde het snel af!
Wat moest ik doen?
Moederkip weer op het nest gezet, maar de andere 3 kuikens wilde al weer op pad en dus moeder erachter aan!
Toen heb ik de laatste 2 eieren maar binnen in een mandje gezet in de zon in de vensterbank.

 het 5e bleef stil en zou niet uitkomen, maar het 4e ei begon te piepen!

 En kijk; daar kwam al een snaveltje uit!
Toch was het geen vlotte- want aan het eind van de middag was ze er pas uit!
Savonds weer snel onder de warme moeder in het nest gezet om op te drogen.

 En kijk eens wat een mooierd het is geworden.

 Het lijkt wel sneeuwwitje!

 We hebben nu een kwartet kuikens met allerlei kleuren.

Ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien en of het hennetjes of haantjes zijn...


Nou, mijn huis hoeft met pasen niet meer versierd te worden hoor;
IK ben al in de paas- lente sfeer; ECHTE PAASKUIKENS!

21 opmerkingen:

Sjonke's Kronkels zei

Ach wat vetederend. Ze zijn alle vier even snoezig!!!
Groetjes en fijne avond,
Marion

Sjonke's Kronkels zei

oeps...moet zijn veRtederend...

Inka en André. zei

Ik vindt ze helemaal geweldig,moest er vanmiddag nog denken hoe het met je kuikentjes zo zijn en of de andere al uitgekomen waren en zie hier wat een plaatjes jammer van het 5de eitje,fijne avond,xx

Brabbels en Kiekjes zei

Vrolijk Pasen dan alvast!
:-)

Home and Lifestyle zei

Wat een schattig stel...het lijkt me geweldig als je er met je neus boven op kunt zitten als zo'n kuikentje uit zijn eitje komt!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Willy zei

Ja , dit is veel mooier dan alle paasversieringen, wat een leuk stel. Moeder zal er druk mee zijn.
Fijn weekend, groetjes

Ans zei

Dit is inderdaad echt paas-sfeer.
Daar kan geen paastak tegenop.
En de kleurtjes zijn prachtig.

Nog een fijne zondag
Groetjes Ans

Anoniem zei

test

Anoniem zei

Hallo Fleur, wat is het toch ontzettend leuk om je berichten uit de polder te lezen! ondanks dat ik er niet meer woon is het erg vertrouwd om alle foto's te bekijken.
groet Juul

De Merle zei

Wat een mooi verhaal. Ik wist niet dat zo'n ei ook uit kan komen door zonnewarmte!
Ze zijn erg lief om te zien aaahhh.... ;)

Groetjes,
Karin

Fluitenkruid zei

Wat een mooi bont gezelschap, goed van je om de eitjes in de zon te zetten!

Kom Achterom zei

ooh wat zijn ze schattig! zo mooi al die kleurtje!!
fijne zondag
Yolanda

Madelief zei

Hoi Fleur,

Jij maakt toch wat mee daar in de polder! Wat een feest om de kuikentjes geboren te zien worden.

Ik mail je deze week voor een afspraak. Het wordt ergens halverwege/eind juni.

Een gezellige nieuwe week,

Madelief

Mapi zei

Ik zit hier voor mijn scherm te genieten !
Liefs
Mapi

frugal-levensstijl zei

Oh wat gaaf dat je dat op de foto gezet hebt! Ik vind het echt een beetje spannend of ze het redden en goed ze het gaan doen.
Wat een redding zeg!
Frugal groetjes!

De Rode Klaver zei

Hoi!
Wat een geweldig mooie, leuke kuikens! Echt leuk die kleurtjes en een goed idee om het laatste ei in de zon in de vensterbank te leggen. Onze ervaring is trouwens dat degene die als eerste bij het etensbakje is, meestal een haantje is...
Groetjes!

Jane in Wales zei

Wat een feest om zoiets te zien. En de kip ziet er toch wel heel trots uit nu!
groetjes
Jane

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Dat is echt genieten van je laatste twee posten. Wat ontzettend lief!! Wat een mooitje kwam er uit dat ei. Ik heb zelf ook van die zwarte kipjes, Antwerpse Baardkrielen, maar die hebben het volgens een boer hier uit de omgeving te goed. Blijkbaar kan dat ook. Maar de mijne hebben in al die jaren wel eieren gelegd, maar een nest eens geduldig uitbroeden doen ze niet. Halverwege de rit stappen ze er af. Vind het wel jammer. Maar soms kan ik me dat ook wel weer voorstellen, al die drukte en dan met dat warme weer! Ze zullen daar trouwens wel lekker van groeien! Geniet er maar van, het is zo weer groot!
Llieve groet, Marja

Oma Nijn's Country Huis zei

hai Fleur,wat een lieve post is dit ,maar ook de vorige hoor,heb ze even allemaal bijgelezen,en prachtige foto's heb je ervan gemaakt,,dit is genieten,schatjes zijn het stuk voor stuk,zou bijna geen eieren meer eten,

mag ik je gezegende Paasdagen toe wensen Oma Nijn

THE BLACK BARN zei

WAT EEN SCHATJES!!

IK HEB NU OOK WEER TWEE KIPPEN OP HET NEST ZITTEN SAMEN ZITTEN ZE OP 15 EIEREN.
IK BEN BENIEUWD OF ZE MET PASEN GEBOREN WORDEN.

FIJNE PASEN!!

MIRANDA

baukje zei

Wat een prachtige foto's en zo vertederend. Wat is het buitenleven toch heerlijk.