IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 24 januari 2010

bollenkindjes

Vanmorgen lag er weer een klein beetje poedersuikersneeuw, maar na een paar uur was het weer weg.

Dan is alles weer modderig,grijs,mistig en koud.....Dan moet ik buiten echt mijn best doen om iets moois te zoeken; maar als je goed kijkt zie je al de belofte van het voorjaar....de knoppen zijn er al en hier en daar zelfs al piepkleine blaadjes...

De knoppen van de rhodondenderon.


de sering


De bladeren van de Irissen


De eerste bloemknop van de paarse kerstroos/helleborus


natuurlijk de rode bloemknoppen van de skimnia


de uitgebloeide bloemen van de gele guldenroede; vogels zijn dol op de zaden!




En natuurlijk de sneeuwklokjes!!!
Doet me denken aan deze foto;


Deze creatie is van corina (http://viltcreatiescorina.blogspot.com/)
 Ik zie zo 2 van die bloembollenkindjes slapend onder de grond, wachtend tot ze uit zullen groeien tot mooie bloemen...zie je de bladpuntjes door de aarde heenkomen?




6 opmerkingen:

crealili zei

Heerlijke foto's, echt genieten.
Jouw pakje is aangekomen en ik ben er erg blij mee hoor. Hoe kon je weten dat ik deze muziek zo mooi vind. Hij staat al te draaien hoor. Moet wel nog iets in het mooie kommetje doen. De geur van het geurzakje is ook heel lekker, juist pas gewassen en streken was. Fijn want ik was er juist mee bezig toen de postbode aanbelde. Bedankt hoor!

Sokssawat zei

hier is dit weekend weer minstens 6 cm sneeuw gevallen; beter dan dat kille grijs van de gemiddelde januari's. Maar de lente mag van mij komen!

Corina zei

Ik kom via Thea op jouw site en zie ineens mijn bolletjes staan, hi hi!
Wat leuk dat je de link erbij heb gezet!
Er is al een hoop moois in je tuin te zien!
Groetjes Corina

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt in je tuin. Ik kan erg slecht tegen de kou dus van mij mag de lente beginnen!
Groet Thea

Ingrid. zei

Wat een prachtige foto's heb je op je blog !
Groetjes van Ingrid.

Yolanda Elizabet Heuzen zei

Als je goed kijkt is er al heel wat nieuw leven in de tuin te vinden maar in deze tijd van het jaar gaat het mij veeeeeeeeeeeel te langzaam. Nou ja, nog even geduld en dan zal de lente losbarsten, ik ben er klaar voor, jij ook?

groetjes,

Yolanda

PS Ik zet je op mijn blogrol dan kan ik je makkelijk vinden.