IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

vrijdag 29 januari 2010

lammetjes?

De schaapjes van onze buurman, de boer, lopen nog gewoon buiten....
Nu de sneeuw weg is kunnen ze weer makkelijker gras vinden.Met de sneeuw krabden ze met de hoeven de sneeuw weg om nog wat sprietjes te vinden.
veel gras is er echter niet meer, daarom worden ze 2 keer per dag bijgevoerd met wat hooi.
En; krijgen we nog lammetjes dit jaar? vroeg ik hem gisteren.
Nou; ik hoop van wel;waarschijnlijk  in maart, maar wie weet zie jij ze nog eerder dan ik en komen ze al in februari!zei hij.
Hij haalt ze pas op het allerlaatste moment naar binnen....en soms wordt er een te vroeg nog in het weiland geboren.
Aangezien ze achter mijn tuin lopen, hou ik ze in de gaten..;sommigen hebben al een dikke buik.
OH ze zijn ZO LEUK die huppelende ,rennende, springende ,lammetjes!



Deze waren van vorig jaar,,,zulke leuke zwart/witte
Oh kijk eens; wat is het gras daar heerlijk groen en die narcissen!ik kan niet wachten...

8 opmerkingen:

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Schapen zijn leuk, maar lammetjes helemaal.
Ik wacht op beter weer zodat ik weer wol kan gaan wassen en verven!
Groet Thea

Fluitenkruid zei

Lief zijn ze maar voorlopig nog geen lente, hier is de aarde weer bedolven onder een laag sneeuw.
fijn weekend, groetjes Jannet

Mayflower zei

Hoi Fleur, dan krijg je echt een voorjaarsgevoel als je lammetjes ziet en jij zit er heerlijk met je neus bovenop, wat bof je daarmee. Ik vind het zo'n schattig gezicht die huppelende lammetjes.
Fijn weekend.
Groetjes, Mea

tales from an oc cottage zei

Your pictures are lovely!


m ^..^

Madelief zei

Hoi Fleur,

Bedankt voor de leuke reactie op mijn blog. Wat leuk dat jij Kethel kent! Het is inderdaad een bijzonder plekje. Ik heb de bovenste twee foto's van je header goed bekeken. Wat woon je mooi! Wat een prachtige foto's!

Een gezellige zondagavond!

Lieve groet, Madelief

* zei

OOh wat een lieve koelammetjes, zo bijzonder om te zien die twee kleuren, Als de lammetjes er weer zijn dan wordt het snel lente, zucht hahaha.... nog even geduld moeten we hebben.

liefs bellavien

Granny's Place zei

Wat een schitterende foto's en wat moet dat genieten zijn om daar te mogen wonen. Ben je gaan volgen.
Groetjes Madelon

JacQie zei

Hallo, ik ben via via op deze blog terecht gekomen, en wat ik zie bevalt me erg goed. Uw blog ziet er echt gezellig uit. Ik ben maar meteen volger geworden ook. Oja, die poesjes die rechts in de kolom staan.... wat een schéétjes!
Groetjes Jacqie