IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 5 januari 2010

Goede voornemens; MEER knutselen




Toen de kinderen klein waren was ik veel meer aan het knutselen....
Voor de dochters heb ik een cursus vrijeschool/waldorf poppen maken gevolgd; van knuffellapjespop tot lange lijs pop....Leuk hoor met rieten poppenwagentje en al....Helaas waren de dochters niet zo'n poppenmoeders en vonden de kunstof net-echte babybornpop met geluid veeeeeel leuker.
Ook een net-echte buggy, Geen rietenpoppenwagen dus en de leuke zelfgemaakte poppen stonden er voor de show; ze zijn in iedergeval mooi gebleven en nu heb ik ze (stille hoop) bewaard voor als ik ooit nog eens oma word.
In ieder geval was het creatieve de laatste jaren een beetje weg, maar door het bloggen en bezoeken van veel creatieve sites ben ik weer wat gaan maken...
Geinspireerd door de zeer mooie poppen met prachtige kleding van Juliane uit Zweden, heb ik weer een pop gemaakt(.http://frokenskicklig.blogspot.com/)
Niet zo antroposofisch( deze hebben stipjes als ogen  of mond), maar nu met wat meer details(zelfs naveltje)
Het begin is er....
Ben van plan een klein merklapje te gaan maken in oudhollandse stijl van het huis.
Heb nog nooit geborduurd, maar we proberen het gewoon!



Overigens heb ik op de muur een stukje pip studio kadopapier gehangen...
Met van die opgespelde plaatjes en kaartjes enzo.
Het liefst zou ik een stuk echt pip brocante behang willen hebben , maar dat is ontzettend duur...
Nou ja ; dit is ook leuk

5 opmerkingen:

Sfeer van Toen zei

Wat een prachtig plaatje van je woning! Wat zul jij genieten!
En goede voornemens om te knutselen zijn altijd goed! Je popjes zien er leuk uit, ik snap niet dat de babyborn het gewonnen heeft (maar hier hetzelfde euvel)
Veel plezier met al je creatieve voornemens en de beste wensen voor 2010.

Groetjes van Petra

Planthunter zei

Hallo
Herzallerliebst deine Puppen.LG Sandra

Fluitenkruid zei

Wat leuk die poppen, ik wil ook ooit ze eens gaan maken. Ben ook dol op PiP behang maar ik heb te weinig kamers hier in de flat ;-)

sylvia zei

oh wat enig om mijn eigenste creatie terug te zien met zulk leuk gezelschap en die rode kat..die echte ...is ook een plaatje!!!

Southern Touch Catering zei

I don't understand a word written here, but your pictures are just beautiful.(I diduse the translation key one a few picutes) I am assuming that the pictures are where you live in Holland. It is so pretty there. I will visit often to see more. Glad to have found your site.
Teresa
Georgia USA