IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 28 februari 2010

Lammetjes en kalfjes


Vanmiddag belde onze achter buurman ,de boer, dat er vannacht lammetjes waren geboren en of ik ze wilde zien.
Nou dat liet ik me geen 2 keer zeggen.Ik vind het altijd erg leuk om er een kijkje te nemen.
De boer is al met pensioen, maar wil nog wat te doen hebben en heeft daarom nog 20 schapen en 8 koeien.
Daar boffen wij mee, want ze lopen achter onze tuin en wij genieten ervan!
Er waren ook nog 2 kalfjes geboren deze week; een tweeling.
De foto's zijn niet zo mooi, want het was nogal donker in de stal en ik moest dus flitsen...Maar voordat ik kon flitsen,was het lammetje al weer omgedraaid!
Nou ja van de week probeer ik het nog weleens.


15 opmerkingen:

La Maison zei

http://parelsinhetparadijs.blogspot.com/
Deze moet je gaan lezen Fleur, vanaf het begin, erg leuk.

Wat een mooie lente post, het zijn de eerste lammetjes die ik zie dit jaar. En die kalfjes zo mooi.
Wat heerlijk om zo dicht bij de natuur te wonen.

Groetjes
Hermine

brocante roos zei

Wat leuk dat je dit van zo dichtbij mag meemaken.
Een teken dat de lente er echt zit aan te komen.

Groetjes Marjan

Franse Lelie zei

En dat in je achtertuin, leuk om van zo dicht bij mee te maken. Geniet ervan! Groetjes Jolanda

wilmi zei

Heerlijk he, dat kleine grut.. toch een beetje lente, ondanks de regen en de wind!
groetjes, fijne week
Wilmi

Fluitenkruid zei

Wat fijn dat ze er weer zijn maar nog wel lekker in de warme schuur.

Roelien zei

Oh wat lief!

willy zei

Wat een leuk gezicht dat kleine spul. Als het zonnetje er nu doorkomt kunnen ze heerlijk buiten huppelen.

De Rode Klaver zei

Hoi Fleur,

Wij hebben alleen maar zwarte schapen (zwartbles), maar die witte zijn ook leuk. Vooral als ze binnenkort lekker in de wei huppelen in het zonnetje. Ik ben blij dat wij ze ook nog lekker in de stal hebben. Als het dan zo regent zoals gisteren, dan geniet ik daar ontzettend van! Soms sta ik gewoon een poosje te kijken naar die beestjes. Ze beginnen nu ook al van die gekke sprongetjes te maken, een teken dat ze goed in hun vel zitten en genoeg melk van hun moeder krijgen.
Mooie foto's ook van jullie poes!
Groetjes!

Musje zei

Geweldig en ja ik zou ook geen nee hebben gezegd,wat zijn ze schattig he,kalfjes zijn ook zo lief,je woont wel prachtig hoor,fijne dag nog,lieve groet Joke.

@nne zei

Heerlijk toch dat nieuwe leven. Jullie wonen trouwens écht prachtig! Met vriendelijke groet, @nne

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een feest om er zo van te mogen meegenieten! Volgens mij woon jij op een ideaal plekje. Dicht genoeg bij de stad om het gemak ervan te ondervinden en genietend van de ruimte van het platteland om je heen...Misschien kom ik over een paar jaar daar ook wel kijken voor een huis!

Lieve groet, Madelief

Nature Love zei

Oh geweldig :D

Ze zijn zooo schattig..

De lente gaat nu dus echt aanbreken.
Wat onwijs dat je dit gewoon van dichtbij mee hebt mogen maken.

Lieve groetjes
Naturelove

pien zei

de 30e is onze bruine tezz uitgerekend!
ben zooow benieuwd! ik hoop op 2 prachtig levende en gezonde bruintjes!

Oma Nijn's Country Huis zei

heerlijk he die levende have.daar kan je zo van genieten.die gekke, en dartele sprongen uren kan je daar naar kijken,tenminste ,,,,,,ik wel.lieve foto's hoor.

groetjes oma nijn

aukjesatelier zei

Agossie wat schattig!
Gaaf dat je erbij was!