IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 2 februari 2010

ons dijkhuisje in de polder-deel1


In 2005 hebben we ons dijkhuisje gekocht van een ouder echtpaar van 85 en 87...Ze gingen er met spijt in hun hart weg; maar het kon echt niet meer.Toen we gingen kijken waren we met nog een belangstellend echtpaar en terwijl zij door het huis liepen en zeiden;VERSCHRIKKELIJK!WAT EEN ZOOI!!
Dachten wij juichend;WAT VERSCHRIKKELIJK LEUK! WAT EEN MOOI PLEKJE!
En dat denken we nog steeds...ook al is het een klein huisje;We vinden het echt een paradijsje.; de rust, het water voor en de weilanden achter.
Wat kunnen mensen dan toch verschillend over iets denken, he...
Het huis moest wel flink verbouwd worden , geisoleerd, nieuwe bedradingen,riolering,dak verhoogd etc.
We hebben echter geprobeerd wel de sfeer van het oude huis te behouden.
Nog steeds ben ik iedere dag blij dat we hier mogen wonen!
zo zag het er uit.....alsof je zo 100 jaar terug gaat
net een openlucht museum...


ps; bij de reakties zeggen er veel; wat een gezellig huisje; maar jullie begrijpen dat dit de foto's van VOOR de verbouwing zijn...toch?

10 opmerkingen:

Granny's Place zei

Zo zie je maar weer dat zo'n huisje toch in handen valt van mensen die het wel weten te waarderen en gelukkig maar, je moet er toch niet aan denken dat alle authentieke delen vernietigd worden.
Groetjes Madelon

pien zei

ziet er fijn uit!
woon jij nou een beetje dichtbij ons???

17 kippen hebben we en er ligt altijd wel een eitje of 2,3 maar ik heb begrepen dat het in februari helemaal goed gaat komen...! we gaan ze naast het huis verkopen. want wat moet je met 17 eieren per dag! haha
en we gaan wat laten uitbroeden als het warmer weer wordt.
de schapen zijn als het goed is beide drachtig, ze dijen wel uit maar we verwennen ze misschien?
ben heulheul benieuwd...!

lut zei

Wat een leuke blog! En wat een gezellig huis heb je.

Mayflower zei

Hoi Fleur, je woont werkelijk op een pracht-locatie en wat een knus huis heb je.
Ik kan me voorstellen dat je je hier iedere dag gelukkig voelt.
Fijne avond.
Groetjes Mea

Fluitenkruid zei

Ik vind het ontzettend lief huisje, geniet er maar lekker van.
groetjes Jannet

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat wonen jullie in een prachtig huisje. Ik kan mij voorstellen dat jullie destijds de mogelijkheden zagen. Zelfs op deze foto's heeft het huisje veel sfeer!!

Lieve groet, Madelief

crealili zei

Wow en nu uitkijken naar de foto's van na de verbouwing. Ben wel wat nieuwsgierig niet?
Hebben jullie de verbouwing zelf gedaan?

Franse Lelie zei

Hoi, heerlijk zo buiten.Welschattig zoals het eruit zag maar niet leefbaar (voor ons dan)
Ben benieuwd naar het resultaat!
groetjes Jolanda

'n Elzetje zei

Ha Fleur,
via, via ben ik op je blog terecht gekomen. En bij al je schitterende foto's dacht ik: dat plekje ken ik! Nou zie ik de makelaar (7 jaar terug ook de onze!) en nu weet ik het zeker waar je woont. Geweldige plek zeg! De keren dat ik daar gefietst heb zijn niet te tellen en ook het schaatsen op de vaart (jeugdsentiment ;-)).
Dat je het daar heerlijk wonen vindt kan ik me helemaal voorstellen. Geniet ervan!
Groetjes, Idelet

*wij zijn 7 jaar terug verhuisd en wonen nu aan het strand; ook geweldig trouwens

jojoco zei

Dat kastje met die rode binnenkant zou ik ook na de verbouwing nog wel willen hebben.

Het is echt een prachtig plekje!