IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 18 februari 2010

bollenkindjes en sneeuwklokjes

In veel leuke blogs kom ik allerlei creatief werk tegen , dat ik OOK wel wil maken.....
Leuke oudhollandse borduurwerkjes.....ben met een merklapje bezig.
Heel veel mooie dingen zie ik ook,gemaakt van vilt; kleding, tassen,sieraden en....bollenkinderen.
Nu de sneeuwklokjes buiten bijna open gaan; de sneeuw is nu aan het SMELTEN!!!,wil ik binnen ook wel zo'n leuk sneeuwklokje.

Dus een paar echte klokjes naar binnengehaald en neergezet in een bloemstukje; ze gingen in een uur al open!



En gisteren een bollenkindje van wol en vilt gemaakt.Niet naar een patroontje, maar gewoon beetje
geprobeerd...

Vandaag het witte klokje van vilt afgemaakt ; ik  kon immers binnen nu goed zien hoe de bloemblaadjes eruit zien .



Zo;dat was dat...nu weer verder borduren.

13 opmerkingen:

aukjesatelier zei

Oh waauw! Wat is jouw sneeuwklokje mooi geworden!
Ziet er super gezellig uit ;)
Groetjes van hier!

La Maison zei

Hoi Fleur,
Wat ben jij creatief, het is een beeldje van een bollenkindje en je zelfgemaakte sneeuwklokje.... mooi!!.
Je laat me ook het eerste bloeiende sneeuwklokje van dit jaar zien, ik geniet van hun schoonheid.
Fijne dag en groet van
Hermine

Sezoentje zei

Wat is dat bollenkindje mooi gemaakt, zo een schatje!
Ben benieuwd naar je merklapje, heerlijk om aan te borduren is dat hè,
lieve groet van Sonja

crealili zei

Dat bollenkindje vind ik het einde. Heb je daar les moeten voor volgen of kun je dat in een pakketje kopen? Is zo schattig!!!!!!
groetjes
liliane

crealili zei

Oh ja nog vergeten te vragen wanneer we jouw lapje te zien krijgen?
groetjes

fleur zei

Nee het is geen patroontje, maar ik had alle materialen nog in huis van vroeger (toen de kinderen klein waren)
Heb gewoon wat geprobeerd, na op een paar leuke blogs te hebben gekeken (EN naar echte sneeuwklokjes)
Merklapje laat ik zien als het af is...
Fleur

Jolanda zei

Hoi
Je stukje en je bollenkind zijn allebei schattig, veel plezier ermee. Groet Jolanda

Madelief zei

Hoi Jolanda,

Wat een heerlijke voorjaarsfoto's. Wat komen de narcissen bij jou al flink uit de grond! Ik zie alleen nog maar puntjes.... Misschien ben ik ook wel te ongeduldig ;-)!

Fijne avond!

Lieve groet, Madelief

wilmi zei

Mooi Fleur! lief zijn ze he, die sneeuwklokjes, zo'n dapper plantje in die kou!
groetjes,
Wilmi

Oma Nijn's Country Huis zei

nou dat is goed gelukt,petje af,maar heb jij echt al bloeiende bolletjes in de tuin staan,bij mij ligt hij nog vol sneeuw.mooie tuin foto's hoorverlang weer naar de lente.groetjes oma nijn

Barbara zei

Schattig, hoor, je sneeuwklokje, en knap dat je dit helemaal zelf hebt bedacht! ♥ Barbara

rianne zei

Hallo Fleur. Je kent me waarschijnlijk nog niet, maar ik kijk zo af en toe eens op je blog. Wat heb je toch een mooi en lief huis daar in de polder. Erg knap dat je zelf zo'n bolletje bedenkt.
Maar waarom ik een berichtje bij je achterlaat is omdat ik een Sunshine Award voor je heb klaar staan. Ik hoop dat je hem wilt aannemen. Groetjes Rianne.

Musje zei

Ohh geweldig je bollekindje en wat heerlijk dat je sneeuwklokjes kunt knippen voor binnen,dat bollenhoekje ziet er lief uit met de roos en gerbera,lieve groet Joke.