IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

woensdag 3 februari 2010

ons dijkhuisje in de polder -deel2


Hier nog wat fotos van VOOR de verbouwing....vind het nog steeds schattig om te zien;ik zie ze er nog rondlopen;zo'n oud echtpaar;85 en 87...trots op hun huisje; wilde het NIET verkopen aan de mensen VOOR ons, die zeiden gewoon dat ze de boel plat wilden gooien!
Wij vonden het prachtig en wilden het juist restaureren....

Dit was het keukentje

de woonkamer

het echtpaar had 7 kinderen ,dus daarom ZOVEEL stoelen....

Het groene bordenkastje gevuld met boerenbontservies kregen we bij het huis!


                                     Hier zaten ze vaak  aan het tafeltje te eten of koffie te drinken, terwijl ze naar de schaapjes in het weiland keken;We hopen hier ook minstens 85 jaar te mogen worden!!!!

4 opmerkingen:

'n Elzetje zei

Wat een geweldig huis zeg! 't Is bijna een museum; dat sfeertje ;-). Leuk al die verhalen die erbij horen. 'k Ben benieuwd naar de foto's hoe het er nu uit ziet.
Groet, Idelet

Granny's Place zei

Ben ook benieuwd naar de na foto's. Grappig te lezen over het boerenbontservies, mijn ouders hebben dat ook al sinds dat ik mij kan heugen en ik wil het dan ook op een dag graag hebben. Vorige week had ik het erover met mijn moeder, die zei meid, je kan het overal op de kop tikken voor weinig, ik zeg ma dat is niet de bedoeling ik heb aan jouw servies de herinneringen en die wil ik graag hebben.
Groetjes Madelon

JacQie zei

Helemaal gezellig die sfeer. Ben benieuwd wat en hoe jullie verbouwd hebben, en toch deze sfeer wisten te behouden. Kom zeker terug om die foto's te zien als je ze plaatst.
groetjes Jacqie

L. zei

Wat heerlijk om een huise met zoveel geschiedenis te kunnen kopen, ben ook erg benieuwd naar de NA foto's!

groetjes,
Lilian