IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

vrijdag 12 februari 2010

ons dijkhuisje in de polder---deel 6;de verhuizing


Eindelijk de dag van de verhuizing 21 maart 2006

S'ochtend vroeg kwam de verhuiswagen bij de kade.
De trekschuit/westlander lag al te wachten....

Gelukkig was het droog weer, want alle spullen moesten zo op de boot geladen...


Ik hield mijn hart vast....als de boot om zou kiepen was ik in 1 keer mijn hele hebben en houden kwijt!!!!!


Gelukkig ging alles goed.

                                                         Was wel een hele belevenis...






Toen weer alles uitladen en naar binnen sjouwen.Zo is de boot een paar keer heen en weer gevaren




En....op diezelfde dag werden we verwelkomd door onze nieuwe achterburen;
mevrouw eend en haar net uitgekomen kroost.....
                                                                    

                             

10 opmerkingen:

'n Elzetje zei

Wat superleuk zeg zo'n verhuizing :-). 'k Had het wel willen zien.
Kan nog steeeds niet helemaal plaatsen waar je precies woont ('k ga maar snel weer eens naar m'n ouders en leen een fietsie; kan ik ff stiekem gluren ;-)).
Jullie wonen geweldig!!
Hartelijke groet, Idelet

marja visscher zei

Jemig, wat romantisch zo'n verhuizing over het water. Maar je huis is met recht een 'dijk van een huis'. Heerlijk zo in de polder. Wij genieten ook echt volop.
Zag zo even je reactie op mijn blog. Wanneer je je adres even mailt dan zal ik je een nummer toesturen, hoewel het volgende nummer nog leuker is, omdat er een aantal blog-meiden Paas bijdragen hebben geleverd. Maar dit nummer is ook mooi hoor! Even je vraag beantwoorden: We begonnen met het Hoeksche Waard Magazine om de drie maanden, toen om de twee maanden en dit is het eerste nummer per maand. Ten tijden van om de twee maanden werd het Magazine niet zo goed verkocht buiten de Hoeksche Waard. Omdat te veranderen verzon ik een andere titel: Polder Glossy en sindsdien wordt hij wel goed verkocht in de gebieden rondom de Hoeksche Waard, Voorne Putten, Goeree-Overflakkee, Barendrecht, Rotterdam, Dordrecht en een stukje Brabant. Wanneer je Landleven of Seasons koopt lees je tenslotte ook over een ander gebied. Ik wil je best een aantal keren een losse toezenden voor dat je besluit een abonnement te nemen. Want, dat is zonder meer waar het blijven wel items uit de Hoeksche Waard.
Zie je adres wel verschijnen.
Geniet van het weekend!
Lieve groet, Marja

wilmi zei

Ziet er avontuurlijk uit zo'n verhuizing. En inderdaad, ik zou ook bang zijn voor al mijn spulletjes... Maar mooi hoor, en grappig die buren :-)leuk dat je het zo laat zien aan ons!
groetjes,
fijn weekend

t brocante sfeertje zei

via,via kom ik op je blog heb heerlijk je verhaal tot nu toe gelezen.Super hoor en geweldig hoe je het opknappen!!!!Ook leuk om te zien hoe het geweest is.Fijn weekeinde,Ingrid

La Maison zei

Gelukkig, mijn dag is weer goed, want jij hebt weer een aflevering geschreven.
Ik zou misselijk van angst worden als mijn spullen op zo'n schuit zouden staan, maar gelukkig is het goed gegaan bij jullie.
Hoe vinden de vorige bewoners jullie huis nu, ach nee, ik loop op de feiten vooruit en moet geduld hebben.
Kom maar snel met een nieuwe aflevering, ik hang aan je pen.
Groetjes
Hermine

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een bijzondere verhuizing! Wat een mooie ontvangst door moeder eend en haar kroost! Ik ben heel benieuwd hoe jullie huis er nu uitziet.

Een fijn weekend!

Lieve groet, Madelief

Oma Nijn's Country Huis zei

lieve Fleur,dit is zeker een hele belevenis geweest,en ik kan me voorstellen dat je bang bent dat op een gegeven moment alles het water in kieperd.maar ...gelukkig niet gebeurd.het ook een hele ervaring,ook voor de kinderen,dit maak je niet veel mee.En nu komt het leukste werkje,alles een plekje geven,en weer verplaatsen,,en weer op zijn oude plekje terug,nee,,,dat stond daar toch beter, of ging dat niet zo.
lieve groetjes Oma Nijn

@nne zei

Veel geluk en warmte in je nieuwe huis. Met vriendelijke groet, anne

seasons of my house zei

Fleur, bedankt voor je lieve berichtje op mijn Blog en wens je veel geluk in je nieuwe huis. Karin

La Maison zei

Hallo Fleur,
Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. Maar ik zit niet in Frankrijk achter mijn pc hoor, maar gewoon in Nederland. We gaan zo'n beetje met de zwaluwen op en neer. Dus het zal wel Maart/April worden voordat we weer gaan.
Het staat wel ergens te lezen in mijn blog maar ik begrijp dat je niet alles leest wat overal geschreven is want dan heb je dagwerk.
Tot de volgende keer en groeten uit de Vechtstreek.
Hermine