IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 15 februari 2010

ons dijkhuisje in de polder--deel 7;binnen

Ik laat je nu een kijkje binnen nemen.....
Dit is onze keuken; klein , maar fijn!



En bij het aanrecht zie ik de kipjes in hun hok....soms lopen ze los en gooi ik wat brood uit het raam.

De oude spulletjes die ik heb staan op de koelkast.De snijbonenmolen wordt wekelijks gebruikt!


Dit is de andere ruimte beneden, waar eerst de 2 oudjes met hun kleine tafeltje naar de schaapjes keken...
Wij hebben er een erker bij geplaatst.

Nu zitten wij hier heerlijk met een kopje koffie.


Dit hangt boven het buro,
het lijkt op ons uitzicht buiten; de meeste dieren hebben we hier gezien;zelfs de koekoek en de ooievaar!
Met een klein trapje kom je in de woonkamer(het huis staat schuin in verdiepingen tegen de dijk)


Achterin staat ook de groene servieskast met boerenbontservies,die we bij het huis geerfd hebben!
In het vorige huis hadden we veel moderne meubels, maar om de sfeer van dit huisje terug te brengen,
hebben we nu steeds meer oude eiken meubelen....
Had ik NOOIT kunnen denken...wat vond ik de meubels van mijn ouders VRESELIJK vroeger;
NEE;IK nam toen ik het huis uit ging alles in primaire kleuren; rood/geel/blauw!
Daarna kwam een periode van wit,grijs en zwart.
Toen grenen en rood.En nu;....eiken dus....tja......

                                                     
Zo.....dat was het dan over de verbouwing.
Bedankt allemaal voor jullie belangstelling!Het is erg leuk om van al die aardige, leuke reacties te krijgen.
Ben nog niet zolang aan het bloggen, maar wist niet dat het zo leuk was...
Betrap me er zelfs op dat ik soms wat TE lang achter de computer zit.....Maar met mooier weer, zal ik meer buiten zijn.
Zo.....nu ga ik lekker op JULLIE BLOGS kijken;hoe ziet het er bij jullie uit?????

18 opmerkingen:

crealili zei

Hoi, met veel bewondering heb ik alles gevolgd. Je hebt een pracht van een t(huis). Zo gezellig met die oude eiken meubelen. Ik zie dat je een kist hebt staan. Gebruik je die als salontafel? Ik heb er ook zo eente en misschien is dat wel een goed idee.
groetjes
liliane

Mayflower zei

Hoi Fleur, ik heb genoten van al de posten over de verbouwing, verhuizing en het uiteindelijke resultaat. Prachtig, jullie hebben er een echt Thuis van gemaakt.
Lieve groet, Mea

wilmi zei

Hoi Fleur,
Ik heb weer genoten van je fotoserie. Het ziet eruit als een heerlijk thuis. Ik zie nog steeds veel gelijkenissen met mijn zus, leuk, zij hebben ook een erker aan het huis, alleen niet aan het water. Geniet maar van het buitenleven. En dat bloggen... Ik zit er ook wel eens te lang achter hoor :-)
Maar 't is zo leuk he, net of je heel eventjes bij iemand binnenwipt.
groetjes
Wilmi

Granny's Place zei

Hahah herken het hoor, die vreselijke spullen van onze ouders die nu toch wel ineens heel mooi zijn geworden!
Groetjes Madelon

Planthunter zei

Hallo
beneidenswert schön wie ihr wohnt!toll.Grüne Grüße Sandra

JacQie zei

Hoihoi, jammer dat de serie blijkbaar afgelopen is, ik volgde het met grote interesse. Zooo leuk om te zien hoe jullie alles opgeknapt hebben en er jullie thuis van gemaakt hebben. Mooi hoor,
groetjes Jacqie

Madelief zei

Hoi fleur,

Wat is jullie huis mooi geworden! Het uitzicht vanuit jullie woonkamer is prachtig! Daar ben ik een klein beetje jaloers op ;-). Gezellige avond!

Lieve groet, Madelief

Fluitenkruid zei

Ik vind het keukentje zo leuk met die kleine geruite gordijntjes en dat uitzicht, dat is echt prachtig.
groetjes Jannet

La Maison zei

Wat een leuke post, je gaat toch gewoon door hoop ik? vragen genoeg.
Zijn de oude mensen nog wel eens geweest en hoe vinden ze het huis geworden. Kun je op de fiets naar je werk,hoe ziet je tuin eruit enz.
Het is echt rondom leuk, het uitzicht, de tuin en natuurlijk de plek.

Groetjes
Hermine

brocante roos zei

Ik heb erg genoten van het verbouwingsverhaal. Het eindresultaat is erg mooi. Kan me voorstellen dat je met heel veel plezier jouw eigen (t)huis hebt gecreërd.

Fijne avond,groetjes Marjan

Jolanda zei

Wat een mooi eindresultaat, het was al de inspanningen wel waard. Iedere keer als ik je banner-foto zie vind ik 'm weer prachtig! het lijkt een beetje op een moderne uitvoering van een 17e eeuws schilderij met schaatspret!
Fantastisch om dit plaatje voor je deur te hebben. En wat zal het er zomers heerlijk zijn! Ik kan niet wachten op je foto's.
Lieve groet Jolanda

Oma Nijn's Country Huis zei

jammer hoor,dat het nu klaar is,zal
het missen,je foto's en verhalen,het is een sfeervolle woning geworden.heer kan je zeker samen oud worden.en dat gaat snel genoeg hoor.

groetjes oma nijn

lut zei

Jullie huis ziet er prachtig uit!!

t brocante sfeertje zei

Zucht....wat hebben jullie het prachtig gemaakt.En nu kan het grote genieten beginnen?Groetjes,Ingrid

Marianne zei

Ik benijd je!!!! Wat een schitterend huisje en een prachtige ligging.
Hou het in ere.
groetjes,Marianne

Antonia zei

Hallo Fleur,
excuses voor mijn late reactie. Ik wist niet dat je ook een blog hebt. En wat voor eentje, zo leuk om te lezen. Wat wonen jullie prachtig. Ik ga je volgen hoor, groetjes Antonia

Eveline Mus zei

dat huisje van je doe je aan als een oude geliefde jas.
werkelijk prachtig!!!

THEA zei

Wat een leuk huisje, het lijkt mij een feest om daar te wonen. Helemaal omringd door de natuur.
Geweldig!!
Ik vond via via je blog, en ga hem opnemen in mijn vanallesennogwatblog,GREIJNTJES!!

Groetjes Thea