IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 7 februari 2010

ons dijkhuisje in de polder--deel 4


Na het slopen kwam GELUKKIG de wederopbouw...Eigenlijk stonden de buiten muren alleen nog overeind...het dak was er OOK af gegaan;Er moest boven meer ruimte komen;ons gezin is met z'n 5en.
Het meeste werk is door een aannemer gedaan...wij ruimden het puin op en deden de kleinere klussen.
Doordat wij alleen een wandelpad naar ons huis hebben; moest alles per kruiwagen en per boot(oude trekschuit,die bij het huis hoorde) aangevoerd worden!
Ojee......mijn tuin dacht ik stiekem



                                          Nieuwe vloeren....\
nieuwe balken en wanden.......

dak eraf..


Zo kon ik vanaf de grond de wolken zien....(en dat in januari....KOUD)
dak erop...


.
                                                  met de boot en kruiwagen de pannen weer  aanvoeren...

Zo.....we zitten weer  droog ; nu kan de hele binnenkant afgetimmerd worden, geverfd etc...
wordt vervolgd.....

13 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Heerlijk zo'n verhaal....ik hoop dat er nog heel veel delen van volgen! En dan alles met boot en kruiwagen aanvoeren....het heeft echt wel wat, maar dat kan ik makkelijk zeggen hi hi!

Op naar deel 5!

Groetjes, Ingrid

Mayflower zei

Hoi Fleur, leuk om zo de verbouwing die jullie hebben gehad hier nu te volgen.
Fijne dag nog.
Groetjes Mea

Planthunter zei

Hello
looks like hart work......I love old house.....good luck by your job....sorry my bad english.....Grüne Grüße Sandra

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een enorme klus! Je ziet nu goed op de foto's hoe mooi het wordt. Het lijkt wel of ik in de verte de flats van Schiedam zie....! Het wordt voor mij nu steeds duidelijker waar jullie wonen :-)!

Fijne avond!

Lieve groet, Madelief

Fluitenkruid zei

Het is altijd de kunst om ergens doorheen te kunnen kijken en door te zetten, maar wat een verbouwing zeg. En grappig hoe alles aangeleverd werd. Maar als alles achter de rug is dan is het wel genieten.

aukjesatelier zei

Heerlijk om zo alles aan je huis te kunnen opknappen! Wel veel werk he? Maar door alle verbouw foto's zie ik een prachtig huisje!

Je hebt een leuke blog om te lezen!
Ik ga je volgen.
Bedankt voor je reactie op mijn blog. Leuk verhaal schrijf je daar ook over de Hulst in jullie tuin :D
groetjes Aukje

La Maison zei

Via via kom ik voor het eerst op je blog.
Wat een beeldig huis en wat een droomplek, je schrijf ook heel leuk.
Ik kan niet wachten hoe het verder gaat dus ik ga je volgen, lees ik alles vers van de pers.
Groetjes,

Hermine

La Maison zei

Leuk Fleur dat je ook bij mij een berichtje achter liet.
Ik lees in je profiel dat je een fan bent van Juliëtte Binoche, grappig ik ook!!
Ik heb het ijsvogeltje gekozen omdat er wel eens één op mijn bootje zit, ik woon nl. net als jij aan het water, ze zijn echt prachtig.
tot de volgende keer.

Hermine

wilmi zei

Hoi Fleur,
Grappig, ik blijf dingen herkennen.. En mijn zus zei het zelf ook. Die verbouwing oh.. zagje het altijd wel zitten?
Heeft het lang geduurd?
En aan het water.. mijn broer is gek van varen, dus ik stuur hem ook even de link van je blog..
groetjes,
wilmi

Oma Nijn's Country Huis zei

lieve Fleur,bedank dat je even langs kwam,nee, dit huisje is het niet,maar op mijn andere (oma nijns country huis) daar staat hij wel op,een paar blogs terug,zwart ,wit foto's .Ik blijf je wel volgen hoor, ben veel te nieuwsgierig hoe het geworden is.
groetjes oma nijn

lut zei

Wat fijn dat we jullie verbouwingen kunnen volgen. 't Zal wel ontzettend veel werk geweest zijn.

brocante roos zei

Hoi Fleur. Hebben jullie inmiddels al een oprit naar jullie huis of gaat alles nog per trekschuit? Dat was vast een heel gedoe maar heeft ook iets nostalgisch. Ik blijf jullie verbouwing volgen, ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes Marjan

De Rode Klaver zei

Hoi Fleur,

We kennen jullie huisje wel, heel soms fietsen we er in de zomer langs, maar meestal zijn we druk bezig op de boerderij. Prachtige foto's ook van hoe het was, inderdaad net een openluchtmuseum!
De grote foto met al die schaatsende mensen is ook geweldig! Met de lammetjes gaat het goed, het is altijd weer afwachten of ze goed drinken.

Groetjes, Esmeralda en Paul