IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 4 februari 2010

ons dijkhuisje in de polder -deel3

Goed.....de verbouwing.....;
Het slopen deed mijn man voornamelijk...heeft zich heerlijk uitgeleefd met koevoet,sloophamer enz...
Van het een kwam het ander; het grondwater stond te hoog; dus de benedenvloeren moesten 30cm om hoog; daarna stootten we ons hoofd tegen het balkenplafond; dus plafond moest eruit en  ook omhoog.
Alle wanden waren betimmerd met asbestplaten...moesten eraf....
Alle electra nieuw aangelegd, alle muren isoleren, dak eraf en dak 1,5 meter verhoogd,
bedstedewand met vitrinekast moest eerst weg, daarna weer teruggezet met nieuwe trap naar zolder...
Dat alles heeft een aannemer gedaan, waarna wij weer alles hebben behangen,geverfd etc
Dit was dat kleine eetkamertje met de groene bordenkast en klein tafeltje bij raam.(Zie vorige berichten)
Kijk er lagen gewoon stoeptegels en zand onder het tapijt...
.

Dit is ook dit kamertje, maar nu is het plafond OOK weg en zie je de slaapkamer erboven....


dit is het keukentje met raam naar tuin.
Links trapje naar woonkamer.
Rechts(niet in beeld) toegangsdeur.


dit is de woonkamer met die leuke groen met rode vitrinekast.....(komt weer terug hoor...)



lelijke jaren 70 openhaard ...maakt plaats voor zwarte stenen schouw.



allerlei soorten behang kwamen we tegen

Midden in de puinhoop zagen wij al voor ons hoe wij hier zouden gaan wonen....

wordt vervolgd........

8 opmerkingen:

pien zei

oef! oei! wat een stoere! wat een verbouwing!

Granny's Place zei

Hoi,
Vind het leuk om je blog te lezen over de verbouwing van je fantastische huis. Ik zit ongeveer een week op blogspot en vind het hartstikke leuk hier,
wens je een fijn weekend,
Groetjes Madelon

Home and Lifestyle zei

Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog! Nu kom ik even bij jou kijken...en ik ben terecht gekomen bij "Bouwval gezocht". Dat is één van mijn favoriete programma's hi hi, dus dan ben ik hier helemaal aan het goede adres!!

Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Fijn weekend! Groetjes, Ingrid

crealili zei

Oei en heb je dat van in het begin zien zitten? Amai. Ja toen hier ons huis kochten was het er ook heel erg aan toe, maar we waren jong en zagen het wel zitten. Met een pasgeboren baby, geen badkamer, geen keuken .... en toch hebben we ons het nog niet beklaagd. Ondertussen is die baby van toen al 28jaar.
Ik blijf de verbouwing volgen hé.
Liliane

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een enorme klus was dit! Als ik het zo zie krijg ik het er benauwd van. Wat geweldig dat jullie de potentie in het huis zagen en hebben doorgezet!!

Een heel fijn weekend!

Lieve groet, Madelief

wilmi zei

Hoi Fleur,
Ik was even niet op je blog geweest, wat een berichten!!
Prachtig dat bericht over Cor, de schaatser.. Mooi he, die oude verhalen?
En jullie huis..
Hebben wij ook meegemaakt, meerdere malen, bij meerdere familieleden. Jullie huisje heeft wel wat weg van dat van mijn zus. (maar dan aan een polderdijk) Erg herkenbaar. Ik ruik het bijna..
oud en nieuw hout door elkaar. Puin,cement. Bijzondere tijd, zo'n verbouwing. Maar lekker genieten als het af is!
groetjes en fijn weekend!
Wilmi

Corrie zei

Hoi Fleur,
superleuk om te volgen hoe de verbouwing is verlopen.
Ben benieuwd naar je volgende blog.

Oma Nijn's Country Huis zei

oh!!!!!!,ik wil het zien als het af is,wacht met smart op de volgende foto's.wat een heerlijk huisje,vroeger ,heel vroeger heb ik ook zoiets gewoond,aan het water,en ik verlang er zo naar terug,kan je voorstellen.mooie reportage hoor.

groetjes oma nijn